کاهش استرس در روز خواستگاری

کاهش استرس در روز خواستگاری

اغلب افراد در جلسه خواستگاری دچار استرس و اضطراب می شوند . همین موضوع موجب کاهش توانایی پسر در گفت و گو با خانواده دختر می شود و بسیاری از صحبت های او نا گفته می ماند . برخی از پسران در برابر این استرس تسلیم می شوند و سراسر جلسه خواستگاری سکوت اختیار می کنند و به تماشای صحبت های اعضای خانواده شان با خانواده دختر می نشینند . این روش مناسبی برای غلبه بر استرس روز خواستگاری و داشتن یک جلسه پر بار نیست . از همین رو باید اصول علمی کاهش استرس این روز را فرا بگیرید تا در این جلسه با اولین سوال از سوی پدر دختر ، رنگ از رویتان نپرد و با صراحت و اعتماد به نفس پاسخ دهید . این اصول عبار تند از ؛

  • اصل اول ؛ انتخاب درست .

یکی از مهم ترین اصول کاهش استرس و اضطراب لحظه خواستگاری ، رعایت اصول انتخاب صحیح همسر آینده است . اگر فرد در انتخاب همسر اشتباه کند و بعد از جلسه خواستگاری ، یا خود و خانواده اش یا دختر و خانواده او نظر منفی داشته باشند و پاسخ منفی بدهند ، یک خواستگاری غیر موفق را تجربه کرده است . علاوه بر اینکه ممکن است از خواستگاری های ناموفق دچار ضربه روحی شود ، همیشه این خاطره تلخ به همراهش خواهد بود و خود همین موضوع بذر استرس را در خواستگاری های بعدی می کارد . از این رو همیشه خواستگاری نخست خود را بر پایه یک انتخاب درست بگذارید . تناسب سنی ، خانوادگی ، تحصیلی و اعتقادات مشترک در کنار تفاهم اولیه قبل از شناخت کامل و حتی مقداری تناسب ظاهری ، از اصولی است که باید در انتخاب همسر آینده بدان توجه داشت . در این صورت دلیلی برای استرس و اضطراب وجود ندارد .

  • اصل دوم ؛ هماهنگی های پیش از خواستگاری .

از چند روز قبل از مراسم خواستگاری همه چیز را بررسی کنید ، حتی مسیر رفتن به منزل دختری که انتخاب کرده اید هم اهمیت دارد . وقت شناسی را خیلی جدی بگیرید ، چرا که در اولین برخورد برای خانواده دختر خیلی مهم است که خواستگار به موقع در مراسم حاضر شود . آشنایی با حساسیت های خانواده دختر به کاهش اضطراب شما کمک بسیاری می کند . این حساسیت ها را می توانید پیش از رفتن به خواستگاری بدون هیچ تعارفی از دختر مورد نظرتان بپرسید و او هم باید این واقعیت را درک کند که دادن این اطلاعات نه تنها بد نیست ، بلکه  به شناخت شما از خانواده وی کمک می کند . البته در خواستگاری هایی که حالت سنتی دارند و دختر و پسر پیش از خواستگاری همدیگر را ندیده اند ، نمی توان بسیاری از این اطلاعات را دریافت کرد ؛ اما باز هم راه چاره ای در این مواقع وجود دارد و آن هم تحقیقی است که خانواده پسر باید پیش از مراسم انجام دهند تا برخی از این حساسیت ها را دریابند . در هر صورت شایسته است هماهنگی های پیش از خواستگاری با دقت فراوانی صورت بگیرد تا زمینه های ایجاد استرس و اضطراب به حداقل ممکن کاهش یابد .

  • اصل سوم ؛ مدیریت استرس .

آموختن روش هایی که می توانند استرس را کاهش دهند ، در این روز بسیار مفید خواهد بود . در اینجا به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد ؛

  1. آرمیدگی ؛ این روش که تأثیرات مثبت آن به اثبات رسیده است ، بر تنفس و آرامش بدن متمرکز است . همانطور که نشسته اید ، اعضای بدنتان را از حالت تنیدگی خارج کنید و آرام بنشینید ، چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید دم و بازدم را با ریتمی یکسان انجام دهید . به تنفستان فکر کنید ، از جابجا شدن و حرکت تند پا یا دست خودداری کنید . بعد از 5 دقیقه خواهید دید که استرستان کاهش یافته و از بی قراری خبری نیست .
  2. ذهنتان را متوجه یکی از اشیای داخل خانه کنید ، به دقت به رنگ و طرح آن نگاه کنید ، پرت شدن حواس از موضوعی که موجب استرس تان شده یک روش موثر برای طولانی مدت نیست ، ولی روشی است که می تواند به شما کمک کند که تا پایان جلسه خواستگاری استرس کمتری داشته باشید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .