گاه شمار عروس

گاه شمار عروس
  • چهار هفته پیش از ازدواج :
  1. الان بهترین موقعی است که می توانید موهایتان را کوتاه و یا مرتب کنید . در این صورت تا چهار هفته ی دیگر موهایتان خوش فرم تر بنظر خواهد رسید . اگر با موهای خیلی کوتاه راحت هستید . این کار را نکنید ، زیرا بلندی موها باید در حدی باشد که از تور و گُل سَر و یا تاج و همچنین دیگر وسایل زینتی مو بتوانید استفاده کنید . بخاطر داشته باشید که شما باید جذاب تر از همیشه باشید . پس یک باره رنگ موهایتان را از خیلی تیره به خیلی روشن و یا برعکس تغییر ندهید . اگر قصد دارید رنگ مو مصرف کنید بیش از دو درجه آن را روشن تر و یا تیره تر نکنید . برای آزمایش رنگ حالا زمان خوبی است . به این ترتیب فرصت دارید که یا چهار هفته بعد همان رنگ را تجدید کنید و یا در صورتی که نپسندیدید رنگ دیگری را بکار ببرید . اگر موهایتان خوب فِر نمی گیرد ، مُرده یا کِدِر بنظر می رسد ، موخوره یا شوره دارد و … با انتخاب یک شامپو و لوسیون تقویت کننده ی خوب مو ، برنامه ی سالم سازی را آغاز کنید . تنها راه از بین بردن موخوره چیدن نوک موهاست ، اما برای اینکه از ابتلای دوباره ی آن پیشگیری شود باید مرتباً موهایتان را شانه کنید .
  2. ناخن ها هم نیاز به مراقبت دارند . آن ها را مرتب و یک اندازه کنید و با محافظت بیشتر از شکستگی و نامرتب شدنشان پیشگیری کنید . بیشتر کارخانه های لوازم آرایشی ، مواد تقویت کننده ی ناخن نیز دارند . اما اگر به هیچ یک دسترسی ندارید ، مقداری آب لیمو و روغن زیتون را مخلوط کنید و ناخن ها را در آن قرار دهید و پس از چند دقیقه بشویید . راه دیگر پیشگیری از شکستن ناخن ها استفاده از زیر لاک است . این ماده قشری روی ناخن بوجود می آورد و از شکستن آن تا حدی پیشگیری می کند . یادتان باشد که کارهای خانه را حتماً با دستکش انجام دهید . تا دست ها و ناخن هایتان تمیز و زیبا بمانند . اگر به دستکش های لاستیکی حساسیت دارید ، زیر آن دستکش نخی بپوشید و حتی برای گَردگیری نیز از دستکش استفاده کنیــد .
  3. اگر اندام نامناسبی دارید ، از همین حالا تمرین های تناسب اندام را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید . با توجه به مشکلات خاص خود ، تمرین های مناسب را پیدا کنید و با یک برنامه ریزی درست و مرتب فرم بهتری به اندامتان بدهید . اگر چاق یا لاغر هستید ، به کمک یک برنامه ی غذایی حساب شده ، وزنتان را به تعادل برسانید .
  • دوهفته پیش از ازدواج :
  1. پوست شما در آن روز پُرشکوه باید بدرخشد ، پس احتیاج به مراقبت ویژه دارد ، به کمک پاک کننده و مرطوب کننده به آن شادابی ببخشید ، پوست بدن را با لوسیون مرطوب کننده ی مخصوص بدن نرم و لطیف کنید .
  2. ناخن پاها را مرتب کنید . اگر این کار برایتان مشکل است ، از یک فرد با تجربه کمک بگیرید . پاشنه ی پاها را با سنگ پا به آرامی ماساژ دهید تا قشر خشن آن همراه با آلودگی هایش برداشته شود و سپس با کرم ، خوب ماساژ دهید . این کار را هر روز تکرار کنید تا اگر نقاطی از پاشنه ی پا زبر است به تدریج نرم و تمیز شود . اگر پاشنه ی خیلی خشنی دارید ، بعد از شستن و کِرِم زدن ، جوراب بپوشید و در خانه هم بجای دَمپایی از کفش های کشی و نظایر آن استفاده کنید .
  3. اگر پوست آرنج و زانوهایتان خشن است ، با کیسه س حمام به آرامی آن ها را تمیز کنید . اگر قشر خاکستری رنگی روی آن مشاهده می شود ، با سنگ پا به آرامی آن قسمت را ماساژ دهید . اما یکباره برای رفع آن تلاش نکنید ، این کار را باید به تدریج و طی چند روز انجام دهیــد . پس از آبکشی ، لوسیون مرطوب کننده بزنید و پوست را بخوبی ماساژ دهید .
  • یک هفته پیش از ازدواج :
  1. مدل های مختلف مو را با گُل سَری که انتخاب کرده اید ، امتحان کنید . این بهترین راه برای پیدا کردن مدل موی مناسب است .
  2. در مورد آرایش هم همین روش را بکار ببرید . باید بهترین و مناسب ترین رنگی را که برازنده ی شماست پیدا کنید .
  3. اگر برای رفع موهای زاید از مومک استفاده می کنید ، بهتر است همین هفته این کار را انجام دهید . این روش بهتر از استفاده از تیغ است ، زیرا رُشد موهای زاید را کم کرده و از آنجایی که مو از ریشه جدا می شود ، دیرتر رشد می کند . این کار را حتماً به دست فردی حرفه ای و با تجربه بسپارید .
  4. هیجان و اضطراب گاه ممکن است سبب تعریق بیش از اندازه شود ، برای مبارزه با آن از یک ضد عرق مناسب ، استفاده کنید و هر روز آن را بکار ببرید .
  • روز عروسی :
  1. یک حمام آرامبخش طولانی شما را سرِ حال می آورد .
  2. خود را خسته نکنید . در طول روز از هر فرصتی برای استراحت استفاده کنید . پاها را بالا نگاه دارید ، چشمهایتان را ببندید و اضطراب و نگرانی را از خود دور سازید .
  3. به آرایشگر خود یادآور شوید که شما را با تابلو های مدرن رنگ روغن اشتباه نگیرد .
  • هنگام برگزاری مراسم :
  1. کیف کوچکی حاوی آینه ، شانه ، رُژ لب و دیگر وسایل مورد نیازتان را به یکی از نزدیکان بسپارید تا در موقع لزوم بتوانید از آن ها استفاده کنید .
  2. اگر احساس گرما می کنید ، یک لیوان آب با کمی آب لیمو ترش بنوشید ، چنانچه لاغر هستید به آن کمی شکر بیافزایید . ضمناً یک آبپاش کوچک هم همراه داشته باشید و هر دو ساعت یک بار کمی آب به صورت و گردن خود اسپری کنید . با این کار هم خنک می شوید و هم آرایشتان دوام بیشتری می یابد .
  3. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست . پس یک سنجاق قفلی و چند گیره ی سر در کیفتان بگذارید تا اگر به مشکلی در لباس یا سرتان برخوردید ، بتوانید آن را تا حدی رفع و رجوع کنیــد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .