۱۱ ایده جدید برای ساده برگزار کردن مراسم عروسی

۱۱ ایده جدید برای ساده برگزار کردن مراسم عروسی

یکی از خوانندگان سایت برایمان نوشته بود ، من و نامزدم با هم اختلاف‌نظر داریم . من می‌خواهم یک عروسی بزرگ و مفصل بگیریم ولی چیزی که نامزدم می‌خواهد این است که این نامزدی را به هم بزند و نظرش مخالف نظر من است !!!

از همین ابتدا باید یک مسئله مهم را به شما دوستان یادآوری کنیم . اگر یک عروسی سنتی همراه با لباس عروسی ، ساقدوش ، میهمانی مفصل و … می‌خواهید ، دیگر چیزی به اسم عروسی ساده برای شما معنی نخواهد داشت . یک عروسی فقط زمانی می‌تواند ساده باشد که شما ، همسرتان و چند نفر از دوستان و نزدیکان با هم به محضر مراجعه کنید و بعد از آن هم برای شام یا ناهار بیرون بروید . اما ما می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید با کنار گذاشتن بعضی از سنت های پرهزینه ، مراسم عروسی ساده و کم‌هزینه تری برگزار کنید و از استرس خود نیز ، بکاهید .

  1. لیست مهمان ها را کوتاه تر کنید . اگر بتوانید همین یک نکته را رعایت کنید ، هزینه هایتان به طور قابل توجهی پایین خواهد آمد . اما اگر شما و همسرتان خانواده و فامیل پرجمعیتی داشته باشید شاید این سخت ترین مرحله برایتان باشد . می‌توانید میهمانان دعوتی خودتان را در حد فامیل درجه یک و دو نگه دارید و فقط از نزدیک ترین دوستانتان دعوت کنید .
  2. منو غذا را ساده انتخاب کنید اکثر اوقات بالاترین هزینه مراسم عروسی ، شام است ؛ اما می‌توانید آن را در سطحی معقول نگاه دارید . لازم نیست چندین مدل غذا و دسر انتخاب کنید . فقط چند نوع غذای ساده و یک نوع دسر برای مراسمتان در نظر بگیرید . با اینکه احتمالا دوست دارید میهمانان از غذا حسابی لذت ببرند اما مطمئن باشید برای آن ها مهم‌تر این است که این روز بزرگ را کنار شما جشن بگیرند .
  3. تا حد امکان غذا را در خانه و با کمک خانواده تهیه کنید . وقتی نوبت به غذا می‌رسد ، دو راه پیش رو دارید ؛ سادگی از این نظر که چقدر در دردسر بیافتید (می‌توانید از یک مجموعه تشریفاتی بخواهید غذاهای مراسم را آماده کند) و سادگی از نظر هزینه‌ها (از خانواده بخواهید که غذا را آماده کنند) . در بسیاری از عروسی‌ها ، غذاها توسط خود خانواده آماده می‌شود که بسیار مقرون به صرفه خواهد بود . اما خوب شاید نخواهید تا این اندازه خودتان و خانواده‌تان را به زحمت بیندازید . می‌توانید با کمی تحقیق یک تهیه غذای ارزان و با کیفیت پیدا کنید ولی فراموش نکنید که حتما پیشاپیش کیفیت غذای مجموعه مد نظر خود را تست کنید .
  4. کمک بگیرید و بعضی از کارها را به دیگران واگذار کنید . می‌توانید بجای استفاده از نیروهای مخصوص تشریفات از دوستان صمیمی خود و یا اعضای خانواده تان بخواهید در آماده‌سازی مراسم کمکتان کنند و یا در مواردی که نیاز به تخصص خاصی دارید مانند دسته گل و … می توانید از دوستان و آشنایانی که خودتان یا نامزدتان و یا خانواده تان در این زمینه ها دارید کمک بخواهید . جزئیات ریز زیادی هست که نمی‌توانید به تنهایی از پس آنها برآیید و اگر بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید ، زمان کافی نخواهید داشت . بگذارید دیگران هم کمکتان کنند و بعضی کارها را به آن ها بسپارید . فقط در انتها ، چک کنید که همه چیز آنطور که خودتان می‌خواستید انجام شده باشد .
  5. لباسی ساده انتخاب کنید برای اینکه روز عروسی زیبا و شیک به نظر برسید ، لازم نیست حتما لباس عروس یا لباس دامادی گران بر تن داشته باشید . خیاط های ارزانی هستند که با هزینه‌ای پایین می‌توانند لباسی فوق العاده تحویلتان دهند . فقط کافی است خودتان مدل موردنظرتان را انتخاب کنید .
  6. کارت های دعوت فانتزی و پرهزینه را فراموش کنید . کارت دعوت های فوق العاده زیبا و فانتزی زیادی در بازار  وجود دارد که بیشتر آن ها قیمت های بالایی دارند . برای دعوت کردن میهمانانتان نیازی به صرف هزینه بالا نیست . می‌توانید کارت دعوت را خودتان درست کنید ، حتی با پرینتر شخصی خودتان .
  7. سعی نکنید همه را تحت تاثیر قرار دهید . این را فراموش نکنید که اگر بخواهید با عروسی باشکوهتان همه را تحت‌تاثیر قرار دهید ، دچار دردسر زیادی شده و کلی پول باید خرج کنید . مطمئنا ارزشش را ندارد . همه ما حداقل به یکی از این عروسی های با شکوه دعوت شده‌ایم و می دانیم برگزاری چنین جشنی چه هزینه ی بالایی دارد . اینکار در ابتدای زندگی مشترک نه تنها شما را زیر بدهی می‌برد بلکه استرستان را هم بیشتر می‌کند .می توانید به جای چنین بریز و بپاشی ، به یک ماه عسل فوق العاده بروید . مطمئن باشید که برای میهمانانتان هم هیچ فرقی نمی‌کند . همانطور که قبلا هم گفتیم ، آن ها فقط آمده اند عروسی شما را جشن بگیرند . اگر هم برایشان فرقی داشته باشد باز هم اهمیتی ندارد .
  8. دکوراسیون مراسم را ساده انجام دهید کمی گل آرایی ساده و شمع برای زیباتر کردن مراسمتان کافی خواهد بود بفکر هزینه های بالای گل آرایی و … نباشید .
  9. تنقلات ساده کمی شکلات و شیرینی نه چیزی بیشتر .
  10. سرگرمی‌های ساده می‌توانید از یک گروه موسیقی که چندان گران نباشد بخواهید که میهمانانتان را سرگرم کنند و یا شاید در فامیل و خانواده فردی را داشته باشید که این هنر را دارد ، از او کمک بخواهید .
  11. یک مجری و مسئول هماهنگی داشته باشید البته منظور یک فرد متخصص حرفه‌ای نیست ، این فرد می‌تواند یکی از اعضای خانواده خودتان باشد که به او اعتماد دارید و می‌تواند برنامه های مراسم را به خوبی کنترل کند . اگر کس دیگری جز خودتان باشد که به جزئیات مسائل رسیدگی کند ، دیگر نیازی نیست که شما نگران همه چیز باشید و می‌توانید راحت بوده و از میهمانی لذت ببرید .

شما چه پیشنهاداتی برای ساده‌تر برگزار کردن مراسم عروسی دارید ؟ پیشنهادات خود را بنویسید تا به لیست بالا اضافه شود .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .