آشنایی با آرمان گراها (تکنیک های شخصیت خوانی)

آشنایی با آرمان گراها (تکنیک های شخصیت خوانی)
  • آشنایی با آرمان گراها (چهار تیپNF) :

کسانی که دارای مشرب آرمان گرایی هستند به منحصر بودن و بکر بودن توجه فراوان دارند و می خواهند معنای درونی تجارب زندگی خود را درک کنند .

  • توصیه هایی درباره برقراری ارتباط :

همچون ادراکی ها ، آرمان گراها شمی بودن را به حسی بودن ترجیح می دهند ، اما از آنجایی که آنها احساسی هستند با توجه به ارزشهای شخصی خود تصمیم گیری می کنند . بعضی درون گرا و جمعی دیگر درون گرا هستند . به همین شکل بعضی داوری کننده و گروهی دیگر ملاحظه کننده می باشند .

  • راهنمایی های عمومی برای برقراری ارتباط با آرمان گراها :
  1. به ماهیت همدلانه آنها توجه کنید .
  2. سعی کنید روابطی براساس تشریک مساعی با آنها ایجاد کنید .
  3. دوستی آنها را برای خود بخرید .
  4. به منحصر بفرد بودن آنها احترام بگذارید .
  5. با آنها رفتاری صمیمانه داشته باشید .
  • چگونه ENFJ ها را شناسایی کنیم :

این تیپ پر انرژی ، دوستانه و حراف هستند . بسیار شمرده حرف می زنند و به همین خاطر سرآمد همه تیپ های دیگر هستند . با سایر افراد تماس چشمی برقرار می سازد . دیگران را لمس می کند و اهل بحث و گفتگو هستند . تأیید و عدم تأییدشان را در قیافه آن ها می بینید . از زبان کلامی و غیر کلامی به راحتی استفاده می کنند . این تیپ شخصیتی از برخورد و رویارویی گریزان است و به راحتی عذر خواهی می کند و می بخشد . آنها به کارهای یاری رسان و کمک کننده علاقه مندند . کارهایی مانند مشاوره ، تدریس و نقش رهبری را برای خود انتخاب می کنند .

  • چگونه به زبان ENFJ ها صحبت کنیم :

پبه آنها به طور کلامی بگویید که از کارشان قدردانی می کنید ، به تعهدات خود در قبال آنها پای بند بمانید ،آنها را به اسم کوچکشان صدا بزنید ، تا حد امکان از مواجهه و برخورد تند با آنها خودداری کنید ، اگر پیشنهادی دارید دقت کنید که این پیشنهاد روی دیگران و آنها چه تأثیری بر جای می گذارد .

  • چالش های ویژه :

بعضی از درون گراها با این تیپ مشکل دارند و نمی توانند با انرژی و اشتیاق آنها بسازند . حسی ها ممکن است آنها را غیر واقع بین ارزیابی کنند و ممکن است احساس کنند که آنها بیش از اندازه آرمان گرا هستند . ملاحظه کننده ها ممکن است تحت تاثیر علاقه ENFJ ها به نزدیک و صمیمی شدن ناراحت شوند . بیشترین مشکل از آنِ فکری هاست ، چرا که معتقدند این تیپ بیش از حد احساسی و عاطفی هستند ، فکری ها باید مراقب باشند که به ENFJ ها توهین نکنند .

  • چگونه INFJ ها را شناسایی کنیم :

این تیپ افرادی پیچیده و خلاق هستند که احساساتی عمیق دارند ، اما شناسایی آنها گاه دشوار است . این افراد معمولاً محجوب و خوددار هستند و در مواقعی نمی توانند به راحتی در برنامه های اجتماعی شرکت کنند . آنها ترجیح می دهند که با اشخاص تک به تک صحبت کنند . آنها معمولا ابرازگر نیستند و اگر شغلی را انتخاب کنند به دشواری می توان آنها را متقاعد کرد که کارشان را تغییر بدهند . آنها به لباس گران قیمت اعتقادی ندارند . آنها به مشاغل فکری علاقه دارند و جزییات کار را به دیگران واگذار می نمایند .

  • چگونه به زبان INFJ ها صحبت کنیم :

به آنها فرصت بدهید تا نقطه نظرهایشان را بیان کنند و به آن ها مهلت اندیشیدن بدهید ، در بیان نظر و برنامه هایشان به تصویر کلی و بزرگ اشاره کنید . در زمینه حل مساله از آنها نظر بخواهید . صبر و شکیبایی به خرج دهید .

  • چالش های ویژه :

بعضی از برون گراها تحمل فکری بودن ، تعمق کردن و با تأنی و تأمل کار کردن INFJ ها را ندارند . فکری ها این تیپ را بیش از اندازه حساس می دانند . ملاحظه کننده ها ممکن است INFJ ها را سمج ، مقاوم و بدون انعطاف ارزیابی کنند . حسی ها احتمالا بیشترین مشکل را با این تیپ دارند زیرا این تیپ شخصیتی می خواهد نقطه نظرهایش را به شکل نتایج ملموس ارائه دهد .

  • چگونه ENFP ها را شناسایی کنیم :

این تیپ به شدت تحت تاثیر ایده های نو انرژی می گیرند و دوستانه و اهل صحبت هستند . دوستان و آشنایان زیادی دارند . روشن هستند و اغلب از زبان برای جلب توجه دیگران استفاده می کنند . سریع حرف می زنند و کنجکاو هستند . مردمانی حساس و احساستی هستند . احساسات عمیق خود را با کسی در میان نمی گذارند . برای تفریح و سرگرمی با دوستانش صرف وقت می کند .

  • چگونه به زبان ENFP ها صحبت کنیم :

آماده باشید درباره ی موضوعات مختلف حرف بزنند و به سوالات بسیاری پاسخ گویند . خلاقیت آنها را تشویق و ترغیب کنید و بیش از اندازه رسمی و ساختار گرفته و ساختار مدار نباشید . به آنها امکان انتخاب های فراوان بدهید و انتخابشان را محدود نکنید و نهایتاً به خلوت آنها احترام بگذارید .

  • چالشهای ویژه :

بعضی از درون گراها ممکن است با انرژی فراوان و سرعت کار زیاد این تیپ مشکل داشته باشند . فکری ها ممکن است با رفتار همراه با وفقه و درنگ این تیپ شخصیتی مشکل و سختی داشته باشند . داوری کننده ها ممکن است در وادار کردن این تیپ برای انتخاب کردن مشکل داشته باشند . حسی ها هم احتمالاً بیشترین مشکل را با این تیپ شخصیتی دارند .

  • چگونه INFP ها را شناسایی کنیم :

این تیپ بسیار آرمان گرا هستند و به شدت تحت تأثیر ارزش های خود قرار دارند و آنقدرها تحت تاثیر شرایط و مشکلات زمانه قرار نمی گیرند . بسیار اندیشمند هستند ؛ کم و ملایم حرف می زنند . از زبان برای بیان عقاید خود به طور موثر استفاده می کنند و پرخاشگر نیستند . به کمک کردن به دیگران علاقه مند هستند . دوستان کمی دارند و با غریبه ها سرد ظاهر می شوند . به هنر موسیقی ، ادبیات و نقاشی علاقه مندند .

  • چگونه به زبان INFP ها صحبت کنیم :

کمتر از آن ها انتقاد کنید چرا که در برابر انتقاد حساس هستند و همه چیز را شخصی ارزیابی می کنند . در صورت امکان باور صمیمانه خود را درباره ی ارزش موضوع با آنها در میان بگذارید . آنچه را آنها مهم می شمارند شما دست کم نگیرید . برای طرز تصمیم گیری آنها احترام قابل شوید و به آنها امکان بدهید تا در صحبت ها و برنامه هایشان تجدید نظر کنند و اصلاحات لازم را انجام بدهند .

  • چالش های ویژه :

بعضی از برون گراها نمی توانند به راحتی با این تیپ کنار بیایند و لازم است که آنها از سرعت خود بکاهند زیرا این تیپ به زمان فراوان احتیاج دارند . حسی ها ممکن است این تیپ شخصیتی را غیر عملی ارزیابی کنند و پیشنهادات آنها را غیر واقع بینانه بدانند . داوری کننده ها از بی سازمانی INFP ها ناراحتند و فکری ها هم باید تلاش کنند تا احساسات INFP ها را جریحه دار نکنند .

توجه :

شخصیت خوانی اشخاص مهارتی بسیار پیچیده است و مانند اغلب مهارت های جدید فراگرفته شده هر چه از آن بیشتر استفاده کنید ، بر آن تسلط بیشتری پیدا می کنید . هدف اصلی ما این است که بتوانید با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید و عداوت و دشمنی آنها را برای خود نخرید و خوشبختانه با چند اقدام می توانید از این دشواری نجات پیدا کنید و یا آن را به حداقل برسانید .

  1. بی جهت نخواهید به دیگران بگویید که چقدر باهوش هستید . ممکن است با بیان توانمندی خود ، دوستانتان را موقتاً تحت تأثیر قرار دهید اما در بلند مدت به زیان خود کار کرده اید .
  2. خودتان را یک ذهن خوان معرفی نکنید .
  3. هرگز نگویید از نکته ای که دیگران آن را خصوصی می دانند ، مطلع هستید .
  4. از مهارت های جدید خود محتاطانه استفاده کنید .
  5. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که امکان اشتباه کردن شما هم وجود دارد .

اگر از این پیشنهادات تبعیت کنید می توانید به طرز موثری از مهارت شخصیت خوانی اشخاص برای برقراری روابط و ارتباط بهتر استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .