آنچه مردان باید از زنان بدانند

آنچه مردان باید از زنان بدانند
همه ما باید برای رسیدن به پیروزی و موفقیت در زندگی مشترک از آغاز تا پایان ، یعنی از اولین روزهای شیرین نامزدی تا آخرین روز در کنار هم بودن به نکات ریز و درشتی توجه کنیم که شاید در حالت عادی برایمان مهم نباشند . در این مقاله برای شیرین کردن زندگی های آسمانی تان به برخی از این نکات در قالب توصیه به آقایان محترم اشاره می کنیم .
  • شناخت زنان …

خانم ها به درک و توجه نیاز دارند . آقایان باید توجه داشته باشند که خانم ها (مادر ، همسر و دختر) به درک و توجه نیاز دارند . در نظر بگیرید که فردی بهترین گل را از هلند بیاورد ، اگر دو هفته به آن توجه نکند و آب ندهد چه اتفاقی می‌افتد ؟ یقینا گل از بین می رود . زن هم مانند گل است و نیاز به رسیدگی دارد . اگر مورد درک و توجه قرار نگیرد ، خشک می شود .

امام علی (علیه السلام) می فرمایند (نهج البلاغه ، نامه 31) ؛ “فَانَّ المَراة رِیحَانَة وَ لَیست ‏بِقَهرمانَة‏ ؛ زن مانند گل لطیف و زیباست و مانند مردان جنگى سخت و خشن نیست”

  • چگونه به خانم ها توجه کنیم و آنان را درک کنیم …
  1. یکی از اموری که بیانگر توجه مردان به زنان است ، نظر گرفتن و مشورت خواستن از آن ها در مسائل متفاوت می باشد . دراین صورت خانم احساس می کند که مرد به عقل ، شعور و قدرت انتخاب او احترام می گذارد . رسول خدا (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) نیز در همه موارد زندگی شخصی و امور حکومتی با خانم حضرت خدیجه (سلام الله علیها) مشورت می فرمودند .
  2. راه دیگر این است که مرد به همسرش نشان دهد که او را درک می کند . مثلا به او بگوید ؛ عزیزم من امروز کارهای خانه را انجام می دهم . شما بهتر است پس از مدتها مقداری برای خود وقت گذاشته و به کارهای شخصی خود بپردازی . در این صورت خانم خانه توجه بیش از حد همسرش را نسبت به خود به خوبی درک می نماید .
  3. مردها باید از طریق توجه‌ کلامی ارزش و جایگاه زنان را به آن ها نشان دهند . رسول خدا (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) فرمودند (وسائل الشیعه ، ج 20 ، ص 23) ؛ “مردی که به زنش بگوید دوستت دارم ، (اثر این سخن) هرگز از دل زن بیرون نمی‌رود” .
  4. مردها باید به این نکته توجه کنند که زن ها خلاقند . می توانند از هیچ ، همه چیز بسازند . آن ها مدام در خود یا خانه تغییر ایجاد می کنند . آقایان باید سعی کنند تغییرات را پیدا کرده و به خاطر آن ها از خانم تعریف و تشکر کنند . مثلا بگویند امروز چقدر زیبا شدی ، چقدر خانه زیباتر شده و … .
  5. خانم‌ها در هر ماه ، یک هفته دچار اختلال هورمونی می شوند . اختلالات هورمونی زنان را افسرده ، پژمرده ، پرخاشگر ، بهانه گیر و … می کند . آقایان باید در این یک هفته بیشتر از قبل به همسرشان توجه کنند .
  6. راه دیگر صدا زدن خانم ها با اسامی و القاب زیبا می باشد . پیامبر(صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله)  همسرش را با لقب “حمیرای من” می خواندند . ایشان دختر خود را هم با القاب “میوه باغ پدر” ، “گل بابا” و “عزیز دل بابا” صدا می زدند .
  • نحوه سخن گفتن با خانم ها …

خانم ها از همسرشان ارتباط کلامی می خواهند . کلام از نظر خانم ها پلی است که دنیای درون مرد را به قلب آن ها وصل می کند . خانم‌ها دوست دارند که مردها با آن ها حرف بزنند و به سخنان آن ها به صورت فعال گوش کنند .

  • خانم ها چه حرف هایی را دوست دارند بشنوند …

خانم ها دوست دارند که همسرشان بگوید ؛ عزیزم دوست داری تلویزیون را خاموش کنیم و با هم حرف بزنیم ؟ دوست داری بریم خرید ؟ به کمک تو احتیاج دارم ! تو برای من منحصر به فردی . خانم ها دوست ندارند که همسرشان بگوید ؛ الان حوصله حرف زدن ندارم ، آرام باش ، سخت نگیر ، چرا داد می زنی ؟ فراموش کردی ؟ اگر بگویم اشتباه کردم راضی می‌شوی ؟ و … .

  • به خانم ها اطلاعات بدهید …

آقایان به خانم ها اطلاعات دقیق بدهید و آن ها را در ابهام و بی‌خبری رها نکنید . مثلا مردی با اضطراب وارد خانه می شود و خانم که زبان بدن را به خوبی می داند ، متوجه اضطراب همسرش می شود . به او می گوید ؛ چیزی شده ؟ چرا مضطربی ؟ مرد می گوید ؛ نه چیزی نشده و می رود .

در روانشناسی جدولی با نام “جدول استرس” داریم . این جدول می گوید که هر خبر چه میزان استرس به افراد وارد می کند . بر طبق جدول استرس بیشترین استرسی که به افراد وارد می شود ، استرس ناشی از خبرهای ناگوار بسیار مهم مانند فوت فرزند می باشد . آقایان باید توجه داشته باشند که اگر خبری را به همسرشان ندهند ، ده برابر بالاترین استرس جدول را به او وارد کرده‌اند . زیرا خانم ها خلاقند و ذهن پویایی دارند . وقتی درمی یابند که اتفاقی افتاده و شما در مورد آن اتفاق با آن ها سخن نمی گویید شروع به داستان پردازی می کنند . مثلا وقتی علت اضطرابتان را نمی گویید ، فکر می کنند نکند همسرم اخراج شده !؟! نکند دعوا کرده !؟! و … .

  • به خانم ها اطمینان و قوت قلب بدهید …

آقایان محترم لطف کنید به خانم ها قوت قلب بدهید . آن ها را تهدید نکنید ، تحت فشار قرار ندهید و … . مثلا خانم به همسرش می گوید ؛ کجا بودی !؟! دلم هزار راه رفت . مرد با خنده می گوید ؛ جایی نبودم ، خانه‌ی زن دومم بودم !!! حال اینکه مردان باید بدانند با این شوخی های نابجا در واقع ، همسرشان را تحت فشار قرار می دهند .

  • به جزئیات رفتاری توجه کنید …

خانم ها خیلی به جزئیات رفتاری مردها توجه می کنند ، در حالیکه آقایان نسبت به این جزئیات بی دقت هستند . مثلا آقایان بطور معمول تاریخ تولد همسر ، سالگرد ازدواج و … را فراموش می کنند . در حالیکه این روزها برای خانم ها خیلی مهم اند . آقایان باید بدانند که این جزئیات به نظر کوچک برای خانم ها بسیار بزرگ هستند . معمولا خانم ها توجه به این جزئیات را نشانه ی محبت و علاقه همسرشان به خود می دانند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .