احترام در خانواده

احترام در خانواده

یکی دیگر از وظایف زن و شوهر این است که به یکدیگر احترام بگذارند . این مساله در خانواده متعادل و طبیعی کاملا تحقق می یابد . یعنی زن کاملا برای شوهر خود و شوهر کاملا برای زن خود نهایت احترام را قائل است . احترام در رفتار متقابل ، در سخن گفتن و کلا در رابطه و ایجاد تعامل مطلوب ، معنی پیدا می کند .

  • به طور خاص احترام در صحبت کردن با یکدیگر بسیار مهم است . به طور مثال زوجین بایستی از به کارگیری کلماتی که بار منفی را به طرف متقابل انتقال می دهد جدا خودداری نمایند .
  • در حضور جمع ، در میهمانی ها و گردهمایی هایی که زن و شوهر هردو حضور دارند نباید حتی به طور شوخی و طنز به یکدیگر بی احترامی نمایند .
  • از ذکر نکات منفی یکدیگر در جمع خودداری به عمل آورند .
  • در زمان صحبت کردن با یکدیگر ، حرف هم را قطع ننمایند بلکه اجازه دهند که طرف مقابل حرفش را تمام کند و همه پاسخ را بشنود .
  • زن و شوهر نباید صحبت ها و سخنان و مشکلات گذشته را مرتب بازگو نمایند . رسول اکرم (ص) می فرمایند ؛ کسی که از لغزش مسلمانی بگذرد ، خداوند در قیامت از لغزش او خواهد گذشت .
  • اگر یکی از زوجین در مورد یک موضوعی اطلاعات بیشتری دارد نبایستی این مسئله را به رخ دیگری کشیده و به طور مرتب اظهار فضل و دانایی نموده و دیگری را تحقیر نماید .
  • علاوه بر اینکه احترام زوجین به یکدیگر واجب است ، حفظ احترام خانواده های یکدیگر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است . وقتی زن برای خانواده شوهرش احترام قائل می شود ، در حضور شوهرش اعتبار ویژه ای پیدا می کند و همچنین زمانی که شوهر به خانواده خانمش احترام خاصی قائل می شود از خود در حضور همسرش از محبوبیت بیشتری برخوردار می گردد .
  • همانطوریکه در بحث قدردانی و تشکر اشاره شد وقتی والدین به یکدیگر احترام بگذارند کودکان نیز این رفتار را یاد گرفته و آن ها نیز به دیگران احترام می گذارند . یعنی فرزندان در خانواده احترام را از والدین خود یاد گرفته و در مورد آنان اعمال می نمایند و سرانجام رفتار محترمانه را که فرزندان یاد گرفته اند در اجتماع نیز به کار گرفته و انسان های مودب و محبوب تری در اجتماع شناخته می شوند . در نهایت زمانی که شما به کسی احترام گذاشته و برای او ارزش قائل شدید و در مقابل کارهایی که انجام می دهد قدردانی و تشکر می کنید بدین وسیله محبت ، عشق و علاقه خود را به او ابراز داشته اید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .