از روی عادت عاشق می شوید!

از روی عادت عاشق می شوید!
اساسا هیچ دوستی را نمی‌توان بدون هدف و انگیزه دانست . ممکن است انگیزه برای فردی که از بیرون ناظر این رابطه است مشخص نباشد و یا این گونه به نظر برسد که یک زوج بدون هیچ گونه تفکری اقدام به برقراری یک رابطه کرده‌اند ، ولی در واقع این طور نیست و تحت هیچ شرایطی نمی توان از واژه بی هدف استفاده کرد . اطمینان داشته باشید که چیزی درون دختر یا پسر وجود داشته که وی را به طرف دوستی با جنس متفاوت سوق داده است و این همان انگیزه دوستی است .
  • انواع دوستی ها .
  1. برای دوستی ها چند فرض وجود دارد . یک فرض این است که افراد با آدم هایی که از نظر شخصیتی در تضاد با آن ها هستند ، رابطه پیدا می کنند و با آن ها طرح دوستی می ریزند . شعاری که برای این گروه به کار می رود ، این است که افراد متضاد همدیگر را جذب می کنند .
  2. گروه دومی وجود دارند که با افراد مشابه با خودشان دوست می شوند .
  3. گروه دیگری نیز هستند که بر اساس صلاحیت ها و توانایی های افراد و با توجه به آینده نگری برای خودشان دوست انتخاب می کنند و وارد این رابطه می شوند .

البته دسته بندی های دیگری هم وجود دارد . به طور مثال ، مجاورت دو فرد ، آشنایی می آورد ، آشنایی جذابیت می آورد و به واسطه همین دو نفر با هم طرح دوستی می ریزند . دختر و پسری که فقط همدیگر را به عنوان دوست انتخاب می کنند ، هیچ رابطه خاص و بسیار صمیمانه ای با هم نخواهند داشت و صرفا به صورت گروهی و جمعی اوقات فراغتشان را با هم می گذرانند و هدفی برای عمیق شدن رابطه وجود ندارد ، اما از این نکته غافل اند که همین مجاورت و آشنایی خود به خود جذابیت ایجاد می کند ؛ حتی اگر در مرحله اول این دو مطابق میل هم نباشند .

  • چرا دوستی صحیح نیست ؟!!
  1. این امر موجب بروز مشکلاتی می شود . از جمله این مشکلات می توان به شکل گیری رابطه‌ای که به هیچ عنوان عمیق نیست ولی طرفین را دچار وابستگی های احساسی و عاطفی بسیار می کند ، اشاره کرد . این موضوع آن قدر آرام و آهسته و در سطح ناخودآگاه ذهن رخ می دهد و پیشرفت می کند که هیچ کدام از دو نفر متوجه آن نخواهند شد . شدت وابستگی هم به قدری بالاست که بعضا با عشق اشتباه گرفته می شود .
  2. از طرفی دیگر ، تجربه ثابت کرده است که ، تقریبا هیچ دختری صرفا به قصد دوستی با یک پسر اقدام به برقراری رابطه نمی کند . حتی ممکن است شعار و حرف وی گویای دوستی باشد ، اما در اعماق ذهن خود به ازدواج فکر می کند . البته در پسران این وضعیت متفاوت است ، پسرها می توانند در ذهنشان مرز بین دوستی و ازدواج را حفظ کنند ، ولی دخترها قادر به انجام این تفکیک نیستند . یعنی دخترها اغلب کسی را برای دوستی انتخاب می کنند که معیارها و جذابیت لازم را برای ازدواج داشته باشد و چون پسرها در دوستی به ازدواج فکر نمی کنند ، معمولا این دخترها هستند که در این قبیل روابط متضرر می شوند .
  3. نکته دیگر این است که این گونه دوستی ها تجارب زیادی برای طرفین به همراه خواهد داشت و بعد از مدتی طرفین از این کسب تجربه پشیمان خواهند شد ؛ چرا که در ضمن کسب این تجارب ، به طور ناخواسته و ناآگاهانه وابستگی شدیدی به یکدیگر پیدا می کنند ، به طوری که جدایی هر چند که به صلاح دو نفر باشد ، برایشان سخت و ناگوار خواهد شد . قطع رابطه در این شرایط یک نوع شک کردن به کفایت و صلاحیت طرف مقابل در فرد ایجاد می کند و این در حالی است که فرد نمی خواهد خودش را یک بازنده که در انتخاب دوست دچار اشتباه شده است ، بداند .
  • راه حل .

بهترین راهکار در چنین شرایطی تجدید قوا بعد از شکست است . دو نفر باید عزت نفس خودشان را بازسازی کنند و سعی کنند بر احساسات ناخودآگاهشان چیره شوند و بپذیرند که ادامه این دوستی به صلاحشان نخواهد بود . این افراد باید بدانند که راه را اشتباه رفته اند و موفقیت در زندگی یعنی حذف عوامل خطا . ما خودمان مقصر شکست ها و اشتباهات زندگی مان هستیم و نباید تقصیر را به گردن دیگران بیندازیم . باید بپذیریم فردی که ما با او دوست شده‌ایم ، از همان ابتدا مجموعه ای از اخلاق و رفتارهای فردی و اجتماعی را داشته است . اگر اکنون این رفتارها برای ما ناگوار به نظر می رسد ، به این معنا نیست که طرف مقابل دچار تغییرات زیادی‌ شده است و یا ما را فریب داده است ؛ بلکه این ما بوده ایم که از همان ابتدا با دقت نکردن و احساسی عمل کردن ، این رفتارها را نا دیده گرفته ایم . پس بهتر است فرد هر چه سریع تر تکلیف خود را در چنین روابطی روشن کند و از ادامه بیهوده آن اجتناب ورزد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .