اشتباهات مشترک زوج های ناموفق

اشتباهات مشترک زوج های ناموفق

کارشناسان امور خانواده دریافته اند ، بیشتر زوج هایی که با هم مشکل دارند به هم شبیه اند و در زندگی زناشویی اشتباهات مشترکی مرتکب می شوند که دلخوری ، تنش ، خشم و احساس غم و شکست و همچمیم سرخوردگی به دنبالشان است . در ادامه تعدادی از این اشتباهات را می خوانید .

  • بی احترامی به یکدیگر .

به هیچ وجه یکدیگر را با لغات زشت خطاب نکنید و این را بدانید که از میان دوستان و اطرافیانتان “همسر ” شما از همه مهمتر است .

  • گوش ندادن و توجه نکردن به حرف های همسرتان .

زمانی که همسرتان در کنارتان نشسته و می خواهد با شما درددل کند ، توجه بیشتر شما به فیلم ، کامپیوتر ، روزنامه یا مسائلی که ذهنتان را پر کرده و عدم واکنش بجا و شایسته شما باعث آزردگی او می شود و احساس خواهد کرد که برای او اهمیت قائل نیستید و بوسیله این حرکات و با زبان بی زبانی می خواهید به او بگویید ، عزیزم لطفا ساکت شو .

  • حق با من است .

همین که شما بخواهید همیشه برتری و قدرتتان را اثبات کنید به دردسر خواهید افتاد . هیچ کدام از شما عقل کل نیستید و هر دو اشتباه می کنید ، پس بدنبال این نباشید که حرف خودتان را به کرسی بنشانید و یا همسرتان را به خاطر خطاهایش به باد انتقاد و سرزنش بگیرید .

  • من خیلی می دانم .

وقتی همسرتان از شما سوالی می پرسد زیاده گویی نکنید و همه ریزه کاری های مسئله را توضیح ندهید ، اگر سوالش ساده است جواب ساده ای داده و اطلاعاتتان را به رخ او نکشید .

  • عمل نکردن به وعده ها .

حرف زدن و سخنرانی کردن آسان است ولی باید به هر وعده ای که می دهید و بعبارتی قول و قراری که با هم می گذارید عمل کنید . عمل نکردن شما به قول و قرارهایتان در صورتی که دلیل منطقی و موجه نداشته باشد باعث سلب اعتماد از وی می شود و یا این حس را در وی ایجاد می کند که او را دوست ندارید و برایش ارزش قائل نیستید .

  • شوخی بی جا و نامناسب .

اگر می بینید همسرتان از شوخی های مورد علاقه شما و یا نوع بیان و انجام این شوخی ها دلخور و ناراحت می شود ، دست نگه دارید . منطقی است که همسرتان شوخی های شما و یا شکل انجام و بیان آن ها را نپسندد و با وجود اینکه شما بواسطه آن نوع شوخی کردن ها و شوخی ها ناراحت نمی شوید او عصبی و دلخور شود .

  • دروغگویی و نبود صداقت .

این را بدانید که ماه پشت ابر نمی ماند و دروغگویی و عدم صداقت باعث بی اعتمادی ، ایجاد سوء تفاهم و سوء زن در بین زوجین شده و از مهمترین دلایل فروپاشی زندگی مشترک می باشد .

  • عادت های بد و ناخوشایند .

به احساسات ، علایق ، دوست داشتنی ها ، سلایق و معیارهای همسرتان  احترام بگذارید و رفتارهای نامناسب و عادت های آزاردهنده تان را کنار بگذارید . دیر آمدن ، اطلاع ندادن ، بهم ریخته بودن و نامرتب بودن کمد لباس یا حتی نشستن جوراب و خیلی از موارد ریز و درشت می تواند شروع و پایه ی دردسر و اختلافی بزرگ شود .

  • خودخواهی .

خودخواهی چه در زندگی مشترک و چه در زندگی شخصی از عوامل شکست است ، اکنون شما تنها نیستید و باید “دیگر خواهی” را تمرین کنید .

  • عدم آشنایی با روش های گفتگو ، روش های بیان انتقاد و کنترل خشم و همچنین نبود گذشت کافی .

آشنا نبودن با روش های گفتگو و بیان انتقاد ، عدم کنترل خشم و عدم وجود گذشت در مسائل کوچک و بزرگ یعنی داد و فریادهای انفجاری ، یعنی جر و بحث شدید و بی نتیجه و یعنی ابراز احساسات منفی به روش آزاردهنده ، غیرمنطقی و بی اثر و انتها یعنی دوری و ایجاد فاصله میان شما و همسرتان .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .