اصول مراقبت از پوست حساس و مختلط

اصول مراقبت از پوست حساس و مختلط

مراقبت از پوست های حساس ، بسیار دشوار است و اگر خوب و درست به آن رسیدگی نشود مشکلات زیادی پدید می آورد . پس می بایست بدانید که از این نوع پوست با آگاهی بیشتری باید مراقبت کرد . اگر شما چنین پوستی دارید از غذاهای آلرژی زا بپرهیزید و دوری کنید . هرگونه ماده آرایشی یا بهداشتی را به محض بروز خارش یا لکه های سرخ کنار بگذارید . مواد آرایشی و بهداشتی را مصرف کنید که خاص پوست های حساس تهیه شده است و هیچ گونه عارضه ای برای پوستتان ایجاد نمی کند و بویی ندارد .

با توجه به توصیه های بالا ، شما می توانید از چهار رکن اصلی که برای مراقبت از پوست خشک داده شده استفاده کنید .

  • پاک کرن .

هر روز صبح ، صورتتان را با آب نیمه گرم بشویید . شب ها با آب نیمه گرم و صابون چرب ملایم و یا کرم پاک کننده ، پوست را کاملا تمیز کنید و با آب گرم آب کشی کنید .

  • تحریک .

از یک لوسیون مناسب برای پوستتان کمک بگیرید و هر صبح و شب بعد از پاک کردن پوست ، از آن استفاده کنید .

  • روغن زنی .

کرم سبکی برای پوستتان انتخاب کنید و هرشب بعداز پاک سازی ، پوست را به آرامی با آن ماساژ دهید .

  • محافظت .

یک کرم مرطوب کننده متناسب با پوست خشک خود انتخاب کنید و آن را طی روز بکار ببرید . روزهای آفتابی هنگام خروج از خانه ، حتما کرم ضد آفتاب استفاده کنید .

مراقبت هفتگی : از ماسک عسلی که برای پوست نرمال شرح داده شده است می توانید استفاده کنید تا منافذ پوست بسته شود .

اصول مراقبت از پوست مختلط : اگر قسمت هایی از پوستتان خشک و قسمت هایی دیگر چرب است ، باید اصول مراقبت از هریک را به کار بندید . مثلا در قسمت های چرب از صابون ضد باکتری استفاده کنید و قسمت های خشک را کرم بزنید تا خشک تر نشود و مشکلی پیش نیاید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .