اهمیت آرایش و پیرایش عروس و داماد

اهمیت آرایش و پیرایش عروس و داماد

ازدواج و پیوند میان دو انسان از قوم های مختلف با فرهنگ ، نوع پوشش ، لهجه ، آداب و رسوم گوناگون و … از زمان های گذشته دارای مراسم خاص خود بوده و این سمبل پیوند اجتماعی میان دو فرهنگ را با جشن و سروری همگانی ارزشگذاری می کردند و با توجه به فرهنگ و اصالت غنی کشورمان ، از زمان های دور این مرحله خاص از زندگی انسان را قدم گذاردن به راه ارتقاء ارزشی می دانستند که مرحله اساسی زندگی فرد را تشکیل می دهد و این عمل انسانی در سایه تبادل فرهنگ ها ، نزدیک شدن موقعیت جغرافیایی اقوام ، گسترده شدن روابط اجتماعی انسان ها و پیشرفت صنعت و اقتصاد و … زیر سایه نوعی قانون و رسم قرار گرفت و پا را از یک سنت خاص بومی فراتر نهاد و تبدیل به نوعی جشن و مراسم خاص و رسمی تا حدی مشترک درآمد . به طوری که اکنون اکثر مراسم عقد و عروسی در ایران به نوعی شبیه یکدیگر هستند . در مراسم عروسی ، میهمانان آنچه بیشتر برایشان جالب است دیدن دختر خانم و آقا پسری است که قبلا می شناخته اند و آن ها را در لباسی متفاوت با چهره ای که در آن شادابی و طراوت پیوند و عشق نمایان است ، می بیند . فضا ، طنین و بوی خاصی دارد ، رنگ ها جلوه درخشانی دارند ، قلب ها دارای شعف بی نهایتی هستند ، دست ها پژواک صدای شادی هم هستند و در عمق چشمان منتظران ، خاطرات دور و نزدیک و آرزوهای دلنشینی موج می زند و این دو کبوتر یکدل ، آرام پا بر مرکز این دایره شادی می گذارند و گل خنده را بر لبان دوستان و آشنایان خود می کارند و همه می دانیم “خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد” .

ظاهر مرتب و آراسته عروس و داماد ارزش خاصی دارد و به چشم بیننده دلپذیر و خوش آیند می آید ، آنچه که یک عروس و داماد را از جمع میهمانان متفاوت می کند نوع آرایش و پیرایش آن هاست که متناسب با شادی درونی باید از درخشندگی و زیبایی متفاوت برخوردار باشد . عروس و داماد باید در کنار هم چون شاخه ای سبز که یک جفت گل یاس درخشان سفید آن را از شاخه های شمشاد جدا کرده ، زیبا باشند و به تناسب زیبایی که در قلب شان موج می زند ، آرایش آن ها باید متفاوت و زیبا باشد .

خانم اکبرپور مدرس دانشگاه در زمینه پیرایش آرایش عروس چنین می گوید ؛ ” آرایش عروس یک سنت بوده ولی امروزه مطابق با روز پیش می رود و جای خود را به رسمی متداول و خاص داده است . البته هنوز در شهرهایی از ایران ، مراسم عروسی به شکل های بومی و منطقه ای خود اجرا می شود . اما در شهرهای بزرگتر این مراسم به ویژه آرایش عروس تابع شرایط روز و متداول آنجا شکل گرفته است” . لذا اهمیت آرایش و پیرایش عروس و داماد در زیبا ترین شب زندگیشان معنا و مفهوم ویژه ای می یابد ، در نتیجه در انتخاب سالن زیبایی و آرایشگاه خود حتما توجه لازم و کافی را داشته باشید . مهارت آرایشگر شما ، مواد و لوازمی که استفاده می کند ، سلیقه و سابقه کاری وی و ده ها نکته ی دیگری که می بایست بدان توجه کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .