این بیست ، خوب نیست !

این بیست ، خوب نیست !
  1. به طور منطقی به زندگی پس از تأهل نمی اندیشید ! بسیاری از همسران جوان تمام تلاش خود را صرف برگزاری مراسم جشن ازدواج می کنند و حتی لحظه ای به زندگی پس از این جشن نمی اندیشند . جشن ازدواج یک شب به یاد ماندنی است . ولی دوره ی پس از آن بسیار تأثیرگذار بر روابط آن ها خواهد بود . بیشتر از آنکه به جشن ازدواج فکر کنید به زندگی پس از آن و پذیرش مسئولیت های ناشی از تأهل بیاندیشید و نقشه ای برای هر چه بهتر بودن آن زمان بکشید .
  2. در ذهن خود به دنبال تغییر همسر خود می باشید ! اگر انتخاب شما بر مبنای عشق و دوست داشتن باشد دلیلی برای تغییر همسرتان وجود ندارد و از طرفی تغییر دادن افراد در بزرگ سالی بدون شک بسیار سخت و دشوار است . از همین ابتدای راه همسر خود را به خاطر منحصر بفرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد دوست بدارید . تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و آرامش را از زندگیتان دور می کند .
  3. خانواده ی همسرتان را دشمن خود می دانیــد ! جنگ با خانواده ی همسر تنها یک بازنده دارد و آن همسر شماست . شما با این کار او را آزرده خاطر کرده و در بن بست قرار می دهید. بن بستی که از ناتوانی در انتخاب خانواده و یا همسر در این جنگ می باشد .
  4. در مشاجرات احساسات شما فرمان روایی می کند ! در زمان اختلاف نظر و مواجهه با مشکلات پرخاشگری و فریاد زدن هیچ دردی را دوا نمی کند . بلکه این گفتگوی آرام و منطقی است که شما را در حل مشکل یاری می کند . اگر تصور می کنید در چنین مواقعی نمی توانید هیجانان منفی خود را کنترل کنید ، صحنه را ترک کنید .
  5. هنگام تصمیم گیری های بزرگ میدان را خالی می کنیــد ! هیچ فردی تمایل ندارد به تنهایی در مورد مسائل بزرگی از قبیل کنترل مسائل مالی ، بچه دار شدن و … بحث کند و به نتیجه برسد . اکنون که متأهل شده اید باید با هم به این نکات بپردازید .
  6. بر سر مسائل بسیار پیش پا اُفتاده دعوا می کنیــد ! بیشتر آقایان صبح جوراب های خود را پیدا نمی کنند ، ظرف شیر را بیرون از یخچال رها می کنند و درب خمیر دندان را نمی بندند . دعوا و مشاجره را نگه دارید برای مسائل مهمتر .
  7. حسادت می کنیــد ! زمانی که همسرتان شما را برای زندگی مشترک انتخاب کرده است حسادت موجب از بین بردن اوقات خوش زندگی و بی حرمتی به همسرتان می شود . زیرا می اندیشد که به او اعتماد ندارید . اگر همسرتان فردی قابل اعتماد است با سم حسادت به جان زندگیتان نیافتید .
  8. همانند دوران مجردی رفتــار می کنید ! زمانی که ازدواج می کنید دیگر مجرد نیستید . زمان گردش با دوستان دیگر به پایان رسیده و حالا دیگر کسی در منزل منتظر شماست . بسیاری از رفتارهای دوران مجردی مناسب این دوره نیستند . بجای سفر شمال با دوستان ، سفری به یاد ماندنی با همسرتان را تجربه کنید .
  9. عذرخواهی نمی کنیــد ! زوجی که پس از مشاجرات به دنبال مقصر می گردند و هرگز حاضر به عذرخواهی نیستند و یا منظر عذرخواهی طرف مقابل هستند به راحتی اجازه می دهند شالوده ی زندگیشان متزلزل شود . بهتر است ملایم و منطقی باشید و مسئولیت اعمال و رفتار خود را بپذیرید .
  10. زمان بسیار کمی را به یکدیگر اختصاص می دهید ! اگر زوجین را به نور آفتاب و گُل تشبیه کنیم . بودن این دو در کنار هم باعث رشد در زندگی می شود . پس بهتر است با برنامه ریزی و زمان بندی بهتر مدت زمان بیشتری را در کنار همسرتان باشید . زوج های جوان می بایست روز به روز مهارت های زندگی مشترک را بیاموزند و بر کیفیت و کمیت با هم بودن بیافزایند .
  11. برای بچه دار شدن زود اقدام می کنیــد ! همانطور که قبلاً اشاره شد ، برای داشتن زندگی سالم باید بهترین شرایط با هم بودن را ایجاد کرد . زوجینی که بلافاصله پس از ازدواج تصمیم به فرزندآوری می گیرند این فرصت طلایی را از دست می دهند . زیرا پس از بارداری و بچه دار شدن هرگز تجربه ی تنها بودن با یکدیگر را نخواهید یافت و با ورود بچه ، توجه زوجین به سوی فرزند منعطف می شود . در حالی که هنوز همسر خود را نشناخته اید .
  12. خود را غرق بدهی های مالی می کنیــد ! چک های فراوان ، قسط های بی پایان و قبض های پرداخت نشده ، کابوس همیشگی زوجینی است که بدون برنامه ریزی مالی وارد زندگی مشترک شده اند و این فشار همیشگی بر بدنه ی زندگی مشترکشان وجود دارد . بهتر است قبل از گیر اُفتادن در چنین بند هایی بودجه بندی و مخارج خود را تنظیم کنید ، تا زمینه را برای مشاجرات زندگی مهیا نکنید و شب را آسوده بخوابید .
  13. انتظارات نامعقول از زندگی مشترک دارید ! زوج های جوان تصور می کنند زندگی مشترک به معنای قدم زدن در پارکی خوش منظره و سرسبز است و مسائل و مشکلاتی در طول راه نخواهد بود . با ورود به زندگی مشترک باید منتظر لحظات سخت هم باشید و مدت زیادی طول می کشد تا خصوصیات اخلاقی طرف مقابل را بشناسید . تصور نکنید که مشکلات گذشته ، با ازدواج رفع شده است . مشکلات وجود دارند و شما هستید که باید با شیوه های کنار آمدن با آن ها آشنا شوید .
  14. کینه ی همسر خود را به دل می گیرید ! یک زوج موفق هرگز اجازه نمی دهند که مشکلات و مشاجراتشان به کینه و عقده تبدیل شود . بهتر است انتظارات خود را مشخصاً و خیلی روشن بیان کنید . هرگز کینه ی همسرتان را به دل نگیرید . این احساس عشق شما را کمرنگ کرده و ادامه ی مسیر پر پیچ و خم زندگی را سخت و غیر ممکن می کند .
  15. نسبت به احساسات همسرتان بی توجه هستید ! تفاوت های فردی موجب می شود که افراد در موقعیت های مختلف ، عکس العمل های متفاوتی نشان دهند . در طول زندگی کم کم متوجه می شوید که عکس العمل همسرتان در برابر هر اتفاقی چگونه است . رفتار همسرتان را قضاوت نکنید . احساساتش را درک کرده و به آن ها احترام بگذارید . هر چه بیشتر سعی کنید که همسرتان خودش باشد ، راحت تر زندگی خواهید کرد .
  16. در تصمیم گیری ها با همسرتان مشورت نمی کنید ! همانطور که گفتیم زندگی مجردی به پایان رسیده است . اکنون باید زوجین هر دو در مورد مسائل تصمیم بگیرند . اینکه به کجا سفر کنید ، پول خود را چگونه خرج کنید ، با چه کسانی رفت و آمد کنید و … . انجام هر عمل از سمت یک طرف بر زندگی هر دو تصمیم می گذارد .
  17. یکتایی و منحصر بفرد بودن همسر خود را نمی پذیرید ! وقتی هم دیگر را برای زندگی مشترک انتخاب می کنید . همسرتان را با تمام خصوصیاتش ، چه خوب و چه بد پذیرفته اید . از اتلاف انرژی بمنظور دوباره ساختن همسر خود بپرهیزید ، چراکه امکان پذیر نبوده و فقط آب در هاون کوبیدن است . بدین ترتیب آرامش زندگیتان را از دست خواهید داد .
  18. برای تنهایی همسرتان ارزش قائل نمی شوید ! هر فردی نیاز دارد زمان هایی را به خودش اختصاص دهد . یک مکان آرام پیدا کند و کار مورد علاقه اش را انجام دهد . به همسرتان این امکان را بدهید و در انتظار بازگشت مشتاقانه تر او باشید .
  19. قدر همسرتان را نمی دانید ! بخاطر داشتن تمام دلایلی که باعث شده همسرتان را دوست بدارید از او قدردانی کنید . تشکر از هر کار کوچکی که او برای شما و خانواده تان انجام می دهد نیاز به تمرین و ممارست دارد . این قدردانی یک مورد بسیار مهم از بنیان زندگی های مشترک است . هر زمان که فراموش کنید و به این تصور برسید که هر کاری که او انجام می دهد وظیفه است ، این پیام را انتقال می دهید که قدرش را نمی دانید و این سرآغاز مشکلات است .
  20. روابط و زندگی زناشویی خود را ترک می کنیــد ! زندگی مشترک تنها به معنی داشتن روابط خوب نیست . این بخشی از وظایف یک فرد متأهل است که سلامت رابطه ی خود را حفظ کرده و آن را تازه و جذاب جلوه دهد . به دنبال رضایت همسرتان باشید . زمانی که مشکلات به زدگیتان رُخ نشان می دهند نباید نسبت به آن ها بی توجه باشید ، بلکه باید آنچه برای بهبود موقعیت لازم است ، انجام دهید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .