این جملات را هرگز به همسرتان نگویید

این جملات را هرگز به همسرتان نگویید

در برخورد با افراد غریبه گاهی امکان دارد ما از استفاده بسیاری از عبارت‌ها چشم‌ پوشی کنیم ؛ اما در مقابل کسانی که دوستشان داریم چگونه هستیم ؟!! برای سالیان سال مقالات عجیب‌ و غریبی می‌خواندم که مضمون آن این بود “به همسرتان این حرف ها را نزنید” . البته بدون در نظر گرفتن جنسیت ، برای هر شخصی جملاتی وجود دارد که علاقه‌ای به شنیدن آن ها ندارد . حال امکان دارد آن فرد زن ، مرد و یا یک کودک باشد . گاهی زن و مرد در روابط زناشویی رو به سرزنش یکدیگر می زنند ؛ اما در مقابل یک مشکل باید به خاطر صدمه ندیدن احساسات طرف مقابلمان سکوت کنیم .

بسیاری از افراد در روابط زناشویی به علت استفاده نادرست از کلمات ، صدمات جبران ناپذیری به رابطه شان وارد می کنند . گاهی عبارات نامناسب و سرزنش های احساسی می‌تواند شما را کیلومترها از همسرتان دور کند و جالب اینجاست که بعد از آن از خودتان می‌پرسید “چرا رابطه ما سرد شده است ؟” بعد از طلاق و جدایی افراد افکار مختلفی در سرشان می‌آید و مدام به اشتباهات گذشته شان فکر می‌کنند . مقالات و مطالب علمی نمی‌توانند به شما یاد دهند چه چیزی را به همسرتان بگویید و چه چیزی را نگویید . این شما هستید که با در نظر گرفتن رابطه تان و خصوصیات همسرتان باید لیستی از جملات منفی تهیه‌کرده و از به‌کارگیری آن ها خودداری کنید . برخی از جملات و کلمات متداول افراد را که بعضا باعث ناراحتی طرف مقابل می شود در زیر بررسی می‌کنیم .

  • همیشه و هرگز .

من بسیار متعجب می‌شوم از افرادی که هنگام صحبت با همسرشان از این لفظ استفاده می نمایند ، “تو هرگز به من گوش نمی‌دهی” . آیا احساس می‌کنید با شنیدن این حرف ، همسرتان بیشتر به شما توجه می‌کند ؟!! اما اگر بجای استفاده از این جمله یا جملات مشابه بگویید ، “تو به‌ اندازه کافی و با دقت به من گوش نمی‌دهی” ، شاید این جمله شما درست به نظر برسد و نشان دهنده ی این باشد که شما تمایل به تغییر وضعیت کنونی دارید و دوست دارید همسرتان بیشتر به شما توجه کند . در استفاده از کلماتی نظیر “هرگز” و “همیشه” دقت کنید . اگر کسی به شما بگوید “تو همیشه دیر می رسی” چه احساسی پیدا می‌کنید ؟!! استفاده از این کلمات به نوعی ناعادلانه است و حالات تدافعی در فرد ایجاد می کند . وقتی فردی در حالت دفاعی می رود نباید از او انتظار همدلی و همکاری داشت .

  • به چه چیزی فکر می‌کنی ؟

شما با پرسیدن این سؤال قصد دارید از نیت همسرتان آگاه شوید و بدانید در پشت اعمال و رفتارش چه چیزی نهفته است ؛ اما با پرسیدن این سؤال شما نمی‌توانید از قصد و نیت همسرتان آگاه شوید و مطمئنا بارها و بارها این راه را امتحان کرده و متوجه شده‌اید که به نتیجه ای نمی رسید . چگونه به وسیله جملاتی که بار سرزنشی به همراه خود دارند انتظار دارید به نتیجه برسید ؟!! این جملات در زندگی شما تغییری را به وجود نمی آوردند .

  • من این کار را انجام می‌دهم حتی اگر تو … !!!

هر رابطه زناشویی مانند خیابانی دوطرفه است . واژه های نظیر “اعتماد متقابل” و “درک متقابل” می‌تواند به این معنا باشد که من برای تو کاری را انجام می‌دهم و از تو نیز انتظار دارم در مقابل کاری را انجام دهی . با اینحال روابط ناسالم و جملات نامناسبی وجود دارند که در مقابل خواسته‌ها و تمایلات طرف مقابل حالتی بی تفاوتانه را بوجود می آورند و در وی این حس را ایجاد می کنند که نظر او برای شما مهم نبوده و در هر حال شما کار خود را انجام می دهید . این در حالی است که توجه به خواسته همسرتان در روابط زناشویی می‌تواند به راحتی انجام شود ، بدین شکل که در انجام امور مختلف به جای تأکید بر “من” از “من و تو” یا “ما” استفاده کنید و به او نشان دهید که نظراتش برایتان مهم و قابل احترام است و به نظرات وی احترام بگذاری د.

  • پاسخ کوتاه دادن .

در هنگام صحبت کردن با همسرتان تا حد امکان از اصواتی نظیر اوهوم ، هووم و … به جای کلمات و جملات استفاده نکنید . شاید احساس کنید پاسخ های تک سیلابی کوتاه هستند و بسیار خوب اما به یاد داشته باشید که این گونه همسرتان هم مدام از این کلمات استفاده می‌کند و به این شکل ارتباطات کلماتی بین شما دو نفر کم و کمتر خواهد شد . برای نشان دادن علاقه به همسرتان از تلویزیون و شبکه های اجتماعی فاصله گرفته و سعی کنید با یکدیگر صحبت کنید و ارتباطتان را حفظ کنید . سکوت و سخنان کوتاه نشانه این است شما به اینجا تعلق ندارید و در کنار همسرتان فقط حضور فیزیکی دارید . با انجام این کارها شما صدمات عمیقی به رابطه با همسرتان وارد می کنید . برای بهبودی رابطه تان به روی رابطه و خانواده تان تمرکز کرده و وقتتان را با آن ها صرف کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .