تاثیر بیان مشکلات مالی قبل از ازدواج در زندگی

تاثیر بیان مشکلات مالی قبل از ازدواج در زندگی

بیشتر مشاجره های لفظی میان زن و شوهرها از حرف هایی که میان آن ها رد و بدل می شود ، بر می خیزد . حرفهایی که می توان قبل از ازدواج بررسی کرده و در مورد آن برنامه ریزی کرد .

  • بررسی مسایل و مشکلات مالی قبل از ازدواج .

مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائلی است که زوج ها را به بحث و جدل وا می دارد با وجود اینکه صحبت در مورد چنین موضوعی کمی سخت به نظر رسیده و اغلب به بزرگترها در خواستگاری واگذار می شود اما بهتر است برای داشتن آینده مالی اصولی برنامه ریزی ها و سوالات خود را قبل از ازدواج مطرح کرده و به قولی سنگهای خود را وا بکنید .

  • نهایت صداقت را به کار بگیرید .

اگر بدهی دارید ، صادقانه موضوع را در میان بگذارید . درک می کنیم که بدهی داشتن معمولا باعث ایجاد احساس خجالت می شود و خیلی وقت ها همین احساس انگیزه ای است که شفاف در این باره صحبت نکنید . اما یادتان باشد ، پنهان کردن واقعیت و حرف نزدن درباره بدهی ها می تواند عواقب بدتری داشته باشد و احساس گناهی بسیار شدیدتر از خجالت زدگی به همراه داشته باشد . وقتی صحبت از مسایل مالی می شود ، از آنچه “دارید” و آنچه “بدهکارید” با همسر خود بگویید و او را در جریان کامل مسائل قرار دهید . این کار باعث می شود تا حجم بدهی های شما مشخص شود ، تصویر روشن تری از آینده ای که قرار است با هم بسازید پیدا کنید و مسئولیت هایتان درباره زندگی مشترکی که پیش رو دارید مشخص شود . فراموش نکنید که بدهی چیزی نیست که بتوان تا پایان عمر آن را مخفی کرد . بالاخره روزی می رسد که مسائل آشکار خواهد شد و اگر با صداقت رفتار نکرده باشید ، شرمساری شما شدید و عمیق خواهد بود .

  • همدلی ایجاد کنید .

بحث درباره پول این قابلیت را دارد که به سرعت احساسی می شود و حس مشارکت برای برطرف کردن مشکل را در طرف مقابل ایجاد می کند . زمان کافی برای گفتگو درباره پول ، مسایل مالی و توانمندی ها یا ناتوانی های مادی تان کنار بگذارید . با هم دنبال راه چاره باشید اما یادتان باشد مسئولیت بدهی ها یا ناتوانی های مالی تان را به دوش همسر آینده تان نیندازید . فقط از او طلب همدلی کنید .

  • سوالات مهم بپرسید .

سوال پرسیدن درباره مسایل مالی مهم ترین کاری است که باید انجام دهید . برای این که رویکرد مالی همدیگر را بفهمید ، باید این سوالات را از هم بپرسید :

  1. رویکرد والدین تو درباره پول یا بدهی چه بوده است ؟
  2. آیا اتفاقات خاصی در گذشته وجود دارد که دیدگاه ات را درباره پول تغییر داده باشد ؟
  3. چه رویکردها و دیدگاه هایی درباره پول داری که می توان برای بهبود آنها تلاش کرد ؟
  4. ترس و امید اصلی تو درباره آینده مالی مشترکمان چیست ؟

هر دو شما باید پاسخ های صادقانه و شفافی را درباره این سوالات ارائه کنید . از این طریق ، تصویر نسبتا روشنی از آنچه در ذهن هر یک از شما می گذرد پیش روی طرف مقابل قرار می گیرد و نه تنها حرکت مشترک و هم سو در جهت اهداف مشترک ممکن می شود ، بلکه در زمان گفت و گو درباره پول یا بدهی ، خطر مشاجره کاهش پیدا می کند .

  • برنامه ریزی کنید .

برنامه ریزی کلید هر نوع پیشرفت است . در اولین فرصت برای تامین مالی زندگی آینده ، تامین هزینه های ازدواج و پر کردن چاله ها و بدهی ها برنامه ریزی کنید . تمام هزینه های عروسی و زندگی آینده تان را به صورت مجموع محاسبه کرده و براساس درآمد و توانایی مالی خانواده نسبت به پرداخت آنها اقدام کنید . دقت برنامه ریزی شما با دانستن حداقل و حداکثر بازپرداخت ممکن ماهانه ، امکان قرض یا وام گرفتن ، میزان ثابت و بی تغییر درآمدتان و مدت زمان بازگرداندن بدهی هایتان ارتقا پیدا خواهد کرد . در زمان برنامه ریزی ، اهداف اصلی مشترک خود (مانند خرید خودرو یا خانه) را فراموش نکنید . به طور طبیعی ، تلاش برای تامین این نیازها در کنار بازپرداخت منظم بدهی ها دشوار خواهد بود و نیاز به دقت عمل زیادی دارد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .