تازه دامادها بدانند

تازه دامادها بدانند

ازدواج به معنی زندگی مشترک دو شخص از دو خانواده متفاوت با ارزش ها و شخصیت های متفاوت با یکدیگر است . مرد قبل از ازدواج در محیط های پسرانه ای مانند دبیرستان بوده و با عواطف و رفتار دختران آشنایی کاملی ندارد ، همچنین دختر نیز نمی داند که چگونه با پسر برخورد کند . همین موضوع باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود . گرچه این تفاوتها می تواند به نفع ایجاد عشق و علاقه های خیلی قوی بین شما و همسرتان ، کار کند ، اما به همان اندازه هم می تواند دردسر ساز و اختلاف انگیز باشد ، مگر اینکه این تفاوتها را خوب بشناسید و با مبنا قرار دادن این شناخت عمل کنید . اگر تنها به یک مصداق جزئی در حیطه ی تفاوتها دقت کنید ، به ضرورت شناخت آنها بیشتر پی خواهید برد .

تفاوت زن و شوهر در نوع برخورد با غم و غصه های فردی خودشان که می تواند ناشی از مشکلات کاری یا مشکلات خانواده پدری و … باشد ، با هم کاملا متفاوت است . چنانچه زن عصبی و غمگین باشد ، توقع دارد شوهرش با دیدن حال غمگین او ، علت را جویا شود . نسبت به ناراحتی او حساسیت نشان دهد ، ابراز نگرانی کند و قصد حمایت داشته باشد . لذا لازم است که از او سوال کند . چنانچه زن از جواب طفره رفت ، بازهم با نگرانی به اصطلاحا پیله کند تا مشکل همسرش را حل کند . اما یک مرد در شرایطی مشابه ، ترجیح می دهد تنها باشد ، سوالی را پاسخ ندهد ، لااقل تا زمانی که ناراحت است کسی کاری به کارش نداشته باشد ، مردها در چنین شرایطی تا زمانیکه مشکل را حل نکرده اند دوست ندارند ، همسرشان چیزی بفهمد . اکنون در نظر بگیرید که مردی بدون شناخت این تفاوتها با مسئله ناراحتی همسرش برخورد می کند . وقتی او را ناراحت می بیند ، چیزی نمی پرسد . حتی ممکن است ببیند که همسرش در خلوت اتاقش گریه می کند . اما ساعتها او را تنها می گذارد و کنجکاوی نمی کند . در چنین شرایطی قضاوت زن ، جز اینکه شوهرم مرا دوست ندارد و چقدر نسبت به من بی تفاوت و بی عاطفه است ، چه خواهد بود ؟!! برخی از روانشناسان معتقدند که بسیاری از زنها با صراحت حرف نمی زنند . بلکه چیزهای دیگری را بهانه می کنند . اگر می توانید طوری ارتباط برقرار کنید که بتواند با خیال راحت حرف بزند تا شما هم بتوانید پاسخ درستی را ارائه کنید .

  • تفاوتهای مشکل ساز و غیر محسوس .

یکی از تفاوتهایی که ریشه ی بسیاری از سوء تفاهمات را تشکیل می دهد ، خانواده گرایی زیاد زن در مقابل خانه گریزی مردانه است . زن ها خیلی دوست دارند بیشتر وقتشان را با همسر و فرزندانشان دور هم بگذرانند . مثلا در یک روز تعطیلی توقع دارند تمام وقت در کنار هم باشند و با هم تفریح کنند . اما این مطلب از نگاه مردها خسته کننده است . همین میل به گریز از خانه ، از نظر زنان به معنی بی علاقگی و سردی است . ولی از نظر مرد هیچ ربطی به عواطف آنها ندارد ، بلکه آن دسته از مردهایی که با این قضیه بهتر کنار می آیند ، یعنی بیشتر وقت فراغت خود را در کنار خانواده هستند ، کسانی هستند که نوعا علاقه ی بیشتری به دیدن تلویزیون دارند یا ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را بخوابند و … به هر حال بودنشان هر چند از نظر زنان محبت به خانواده تلقی شود ، می تواند بی ربط به عواطف خانوادگی باشد .

  • ریشه ی مشکلات .

خلاصه ی مطلب آنکه بسیاری از کج فهمی ها و سوءتفاهم های عاطفی که ریشه ی اختلافات خانوادگی است به یک نقطه اشاره می کند و آن عدم اطمینان از عشق پایدار و موقعیت عاطفی شایسته ای نزد همسر است . تا بحال فکر کرده اید علت مخالفت همسرتان نسبت به رابطه ی شما با دوست صمیمیتان ممکن است به همین سوءتفاهم های عاطفی برگردد . شاید علت آن یک حسادت پنهان و تغییر شکل یافته باشد . در این صورت او فکر می کند شما به دوستتان بیش از او اهمیت می دهید یا با آن ها صمیمی ترید . که اگر چنین باشد علت مخالفت او چون رازی برای همیشه سر به مهر خواهد ماند . به همین خاطر است که گاهی بهانه های زنها برای دعوا کاملا غیر منطقی به نظر می رسد . زیرا از مطرح کردن دلیل اصلی ناراحتی خود پرهیز می کنند .

عمده ی ترس زن ها برای پنهان کاری ، این است که حرفی نزنند تا موضوعی را برای سرزنش شدن و سرکوب شنیدن دست همسرشان دهند . اگر اهل ملامت کردن نباشید بلکه چنانچه ایرادی هم دیدید از او دلجویی کنید ، کمتر در مقابل شما درونیات خودش را مخفی می کند . شاید علت اختلافات شما هم با همسرتان چیزی غیر از آن دلیلی باشد که شما تا کنون گمان می کردید . کمی هم برای کشف دنیای افکار و عواطف همسرتان تلاش کنید . مخصوصا اگر شخصیتی درونگرا و ضعیف (یا به اصطلاح عوامانه شخصیتی مظلوم) دارد این مسئله را جدی تر بگیرید . در هر حال اگر بتوانید ابراز محبتی صادقانه و دائمی چه در مرحله عمل و چه در مرحله ی کلام داشته باشید ، کمتر دچار اختلافات روان فرسا خواهید شد . اما به کلی هم نمی توان همه ی اختلافات را ناشی از سوءتفاهم ها دانست . بسیاری از اوقات هم واقعا حق با یکی از طرفین است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .