تفاوت دیدگاه زن و مرد

تفاوت دیدگاه زن و مرد

نوع دوستی ، توجه به دیگران ، صمیمیت و ارتباط های حمایتی از خصوصیات زنان است که تفاوت های آشکاری با مردان دارد . آلپورت و ورنون در سال 1931 پس از بررسی به این نتیجه رسیده اند که علایق ، زیباشناسی ، باورهای اجتماعی ، دینی و اخلاقی زنان بیشتر از مردان است . مردان بیشز از زنان به جنبه های سیاسی و تئوری علاقه دارند . زنان به مسائل اخلاقی بیشتر پایبند هستند و با حرارت به بی عدالتی اعتراض می کنند و نسبت به آداب و رسوم اجتماعی و ضوابط اخلاقی تلقین پذیر هستند . تماشای بدن، شکل قد و قامت خود در زنان به مراتب بیشتر از مردان است . علاقه آن ها به زیبایی بیشتر از مردان است ؛ همچنین علاقه آن ها به زیبایی بدن ، زینت کردن نشانه عشق به خود است .

نکته کاربردی این تفاوت ها در زنان و مردان برای زوج های جوان این است که آن ها باید انتظاراتی را که از همسرانشان دارند متناسب با علایق و رغبت های جنسیت همسرشان باشد .

  • مثلا مردان نباید انتظار داشته باشند که زنانشان همانند خود آن ها به فعالیت های سیاسی بپردازند یا زنان نباید انتظار داشته باشند که مردان آن ها ، همه هم و غم خویش را مانند آن ها صرف پولک دوزی یک طرح زیبا نمایند . این تفاوت ها را از زاویه دیگر نیز می توان نگاه کرد و آن اینکه زوج های جوان باید اجازه دهند که همسرانشان مطابق با رغبت ها و علایق جنسیتی که دارند به فعالیت هایی بپردازند که آن ها را ارضاء بنمایند و رضایت خاطر آن ها را بجا آورد .
  • مثلا زنی با پولک دوزی و نصب طراحی زیبا به دیوار اتاق می تواند خود را از لحاظ روانی و روحی ارضاء کند ، مرد نباید مانعی برای او به وجود آورد . بلکه باید سعی کند در حد توان مقدمات کار را برای همسرش فراهم نماید و یا اگر مردی با پرداختن به ورزش خاصی خود را از لحاظ روحی و روانی ارضاء نماید همسرش نه تنها نباید سد راه او گردد بلکه باید سعی کند مقدمات فعالیت ورزشی همسرش را برآورده نماید .

حالا اگر تصمیم گرفته اید که مطابق با میل و علایق همسرتان عمل کنید به این سوال پاسخ دهید که چه میزان با علایق جنسیتی همسرتان آشنایی دارید و آیا علایق ، رغبت ها ، تمایلات و گرایش های همسرتان را می شناسید ؟

اگر می دانید آن ها را لیست کنید و به آن ها عمل کنید . اگر نمی دانید همین امروز سعی کنید وقتی را جهت شناسایی علایق همسرتان صرف کنید و آن ها را کشف کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .