تفاوت های زنان و مردان در نگرش به رابطه جنسی چیست ؟

تفاوت های زنان و مردان در نگرش به رابطه جنسی چیست ؟

بخشی از تفاوت‌های زن و مرد ، بازتاب فیزیولوژیک دارند و از فیزیولوژی آن‌ها نشأت گرفته‌اند . هورمون‌هایی که در بدن مردان وجود دارند به سرعت به انگیختگی جنسی پاسخ می‌دهند و بعد از ارگاسم نیز به سرعت منتشر شده و از بین می‌روند . این در حالی است که روند انگیختگی جنسی برای زنان بسیار کندتر و آهسته تر صورت می‌گیرد و به همان میزان نیز بعد از ارگاسم ، مدت طولانی تری را در حالت انگیختگی می‌مانند . قبل از ایجاد تمایل فیزیکی برای رابطه‌ی جنسی در یک زن ، انگیختگی جنسی به آرامی و در طی مدت زمان طولانی ایجاد می‌شود . یک زن ، قبل از اشتیاق و انگیختگی جنسی ، ابتدا احساس صمیمیت ، جذابیت و مورد توجه بودن می‌کند . در این وضعیت ، زن احساس می‌کند که به طرف مرد جذب می‌شود و در مدت زمانی که با مرد است لذت می‌برد . این حالات ممکن است روزها قبل از آن که احساس تمایل به رابطه‌ی جنسی با مرد پدیدار شود به وجود آیند . در سمت دیگر وقتی یک مرد به انگیختگی می‌رسد داشتن رابطه‌ی جنسی برای او ضروری به نظر می‌رسد . روزها انتظار کشیدن ، ماندن و بودن در این حالت ، نیاز به صبر و شکیبایی طاقت فرسایی دارد . درک این تفاوت در نیازها ، برای مردان سخت و مشکل است ؛ زیرا مردان این وضعیت را بسیار متفاوت از زنان تجربه می‌کنند . هنگامی که یک مرد از مسافرت به خانه برمی‌گردد شاید دلش بخواهد که فورا رابطه‌ی جنسی داشته باشد ، این در حالی است که همسرش می‌خواهد که مدتی را با او به گفت و گو و شنیدن خاطره‌ها و آموخته هایش بگذراند .

حال اگر درک ، شناخت و آگاهی کافی از این تفاوت‌ها در همسران وجود نداشته باشد ، مرد ممکن است به خاطر واکنش همسرش ، احساس طردشدگی و عدم پذیرش کرده و زن نیز ممکن است احساس کند که با او مانند یک وسیله و ابزار برخورد شده است . شاید مرد در اوایل رابطه‌اش تا حدی به این موضوع پی برده باشد که برای داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش ، نیاز به صبر و شکیبایی بیشتری دارد ؛ اما مشکل این جاست که مرد نمی‌داند در طی این انتظار چه کاری باید انجام دهد . در نتیجه ، مرد به این موضوع پی نبرده است که قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش ، او احتیاج به حمایت عاطفی از جانب مرد دارد . در واقع حمایت عاطفی از زن ، بهایی است که مرد باید برای داشتن رابطه‌ی جنسی بپردازد . مردان به اهمیت برآورده شدن نیازهای عاطفی همسرشان ، قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی ، پی نمی‌برند ؛ زیرا آن‌ها (مردان) فاقد این چنین نیازی هستند . وقتی که مردان به طور اشتباه این پیام را دریافت کنند که همسرشان هیچ گونه علاقه‌ای به داشتن رابطه‌ی جنسی با آن ها ندارد و یا این که به اندازه‌ی آن‌ها این احساس یا علاقه وجود ندارد ، احساس شکست و طردشدگی خواهند کرد .

بدون شناخت و فهم عمیق و صحیح درباره‌ی این که چطور مردان و زنان در رابطه‌ی جنسی با هم متفاوت هستند ، بعد از گذشت مدتی به آسانی این رابطه را به سقوط و سردی پیش خواهند برد . زنان به اندازه‌ی مردان رابطه‌ی جنسی را دوست دارند ، ولی اولویت احساس نیاز در آن‌ها متفاوت از مردان است ؛ حتی می‌توان گفت که زنان ، بسیار بیشتر از مردان نیازمند آن هستند .

آری زنان نیز به اندازه‌ی مردان رابطه‌ی جنسی رضایت بخش را دوست دارند . فقط تفاوت آن ها در این است که زنان میل شدیدی برای داشتن رابطه‌ی جنسی احساس نمی‌کنند ، مگر این که قبل از آن نیاز آن‌ها به عشق (دوست داشته شدن) ارضاء شود . نکته‌ی مهم اینجاست که زن ابتدا نیاز دارد احساس کند همسرش او را دوست دارد . وقتی که قلب زن به این طریق گشوده و تسخیر شد ، انگیزه های جنسی در او آشکار می‌شود و اشتیاق و تمایل به داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش (گاهی اوقات بیشتر از مرد) در وی به وجود می‌آید . برای زنان ، عشق به نسبت رابطه‌ی جنسی ، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و هنگامی که نیاز به عشق برآورده شده باشد ، اهمیت و احساس نیاز به رابطه‌ی جنسی در آن ها افزایش می‌یابد . حتی اگر زنی مورد مهر و محبت و عشق قرار نگیرد ولی این احساس در او وجود داشته باشد که در آینده این عشق و محبت را از جانب شوهرش دریافت خواهد کرد ، با این حال ممکن است اشتیاق و تمایل شدیدی برای رابطه‌ی جنسی در او به وجود آید . به زبان ساده ، برای این که یک مرد به برانگیختگی جنسی دست یابد فقط به یک فرصت و یک مکان برای انجام رابطه‌ی جنسی نیاز دارد ؛ درحالی که برای زنان این گونه نیست . مسأله اینجاست که در ابتدای کار ، انگیختگی جنسی برای مردان تا حدی غیرارادی و خودکار بوده و خیلی سریع رخ می‌دهد و در مقابل برای زنان تابع احساس عشق و دوست داشته شدن می باشد .

منبع : بهداشت روابط جنسی همسران . تالیف حبیب الله مسعودی فرید .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .