توانایی های متفاوت زنان و مردان

توانایی های متفاوت زنان و مردان

زنان و مردان از ابعاد متعدد ، توانایی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند .

  1. از جمله ی این تفاوت ها توانایی کلامی است . تحقیقات گویای این است که توانایی کلامی زنان قدری بیشتر از توانایی کلامی مردان است . ولی امروزه این اختلاف بصورت ناچیز رو به کاستی دارد و دلیل آن را در کیفیت اجتماعی سازی و برخوردهای اجتماعی و فرهنگ سازی ها و … ذکر کرده اند .
  2. توانایی فضایی ، دیگر موردی است که در آن بین زنان و مردان تفاوت احساس می گردد . در این زمینه مردان برتری خود را نسبت به زنان نشان داده اند .
  3. لازم به ذکر است که سه نوع توانایی ریاضی در میان سه میلیون آزمودنی ، خلاف آنچه را که در اذهان عمومی مطرح بود ، نشان داده است . در اذهان عمومی عقیده این است که مردان برتری ریاضی دارند ولی تحقیقات انجام شده در آمریکا گویای این است که زنان از برتری جزئی نسبت به مردان در این زمینه برخوردارند .
  4. تفاوت در رویکرد شناختی نیز بین زنان و مردان به چشم می خورد . تحقیقات وین کین و همکاران او نشان می دهد که زنان وابستگی میدانی دارند و مردان در این خصوص مستقل هستند ، به عبارت دیگر مردان ادراک تحلیلی دارند در صورتی که زنان ادراکشان کلی است .
  5. قطع کلام نیز از دیگر تفاوت های بین زنان و مردان است . قطع کلام از ناحیه همسرتان را برخود نگیرید . مطالعات نشان دهنده این است که مردان بیشتر از زنان صحبت شخص مقابل را قطع می نمایند . همچنین زنان به اندازه مردان حرف های هم جنس خود را قطع می کنند . زنان به ندرت سخنان مردان را قطع می کنند در حالی که این امر برای مردان عادی است . صاحب نظران علوم اجتماعی عقیده دارند که این امر نشانگر قدرت و سلطه مردان است ، به عبارت دیگر قطع کننده در یک گفتگو به طرف صحبتش مسلط می شود و اعمال قدرت می کند . لذا آنچه که همسران باید از این ویژگی زنان و مردان استفاده نمایند این است که بدانند قطع کلام یک خصیصه جنسیتی است بنابراین آن را در مردان بر بی حرمتی ، بی احترامی و … تلقی ننمایند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .