جشن عروسی در دیگر نقاط دنیا

جشن عروسی در دیگر نقاط دنیا

نه فقط در ایران که در همه جای دنیا ، جشن عروسی یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی آدم هاست . اتفاق قشنگ و شیرینی که در هر کشور و هر منطقه ، با آداب و رسوم زیبایی همراه است . ما در اینجا برای شما عزیزان به توضیح مختصری از جشن های عروسی در چند کشور می پردازیم .

  • جشن عروسی در هند .

ازدواج در هند ، بیش از آنکه به معنی پیوند یک زن و یک مرد باشد ، وصلت دو خانواده است . به همین دلیل خانواده ها در شناخت و هماهنگی با یکدیگر ، حساسیت زیادی به خرج می دهند . هندی ها ، به شکل معمول از کودکی نشان کرده و نامزد می شوند اما این روزها و با گذشت زمان ، این رسم دستخوش تغییر و تحول شده است . عروس در مراسم ازدواج قرمز می پوشد که نماد عشق و عاطفه است و داماد ، کت و شلوار شیری رنگ به تن می کند و پارچه قرمز رنگی بر سر می گذارد . پدر یا عموی عروس ، با قرار دادن گوشه ای از دامن پیراهن عروس خانم که ساری نام دارد در دست داماد ، اجازه با هم بودنشان را صادر می کند و سپس ، در حالی که داماد ، عروس را چهار بار به دور کتاب و آتش مقدس می چرخاند ، کشیش عقد را می خواند و رسما زن و شوهر می شوند .

  • جشن عروسی در چین .

در چین قدیم ، ازدواج و عروسی شش مرحله داشت که به آن لیولی گفته می ‌شد اما با گذشت زمان ، فقط برخی از این رسم و رسوم باقی مانده که مرورشان جالب است . ناکای یا خواستگاری ، ونمینگ یا آشنایی ، ناجی که چیزی شبیه بله برون است ، کینجی یا نامزدی و در نهایت ، ینگ چین یا جشن ازدواج که در آن ، رنگ قرمز که نماد شادی و خوشبختی است ، بی نهایت دیده می شود . عروس ، پیراهنی قرمز می پوشد و خانواده داماد به دنبال او و خانواده اش می آیند . عروس در بدو ورود به خانه داماد از روی آتش می پرد که نماد پشت سر گذاشتن و رد کردن تمام سختی ها و بلایاست . سپس هر دو خانواده دست به دعا برمی دارند و برای خوشبختی زوج دعا می کنند . در مرحله بعد چند تار مو از موهای عروس چیده و به داماد داده می شود و چند تار موی داماد هم به عروس خانم داده می شود که نماد گرو برداشتن و متعهد ماندن است . پس از آن عروس و داماد و مهمانان با غذا و نوشیدنی پذیرایی می شوند و جوانان مجرد حاضر در مجلس ، برای سرگرمی مهمانان ، بازی های بامزه و خنده داری اجرا می کنند .

  • جشن عروسی در ایتالیا .

نام کشور ایتالیا شما را یاد چه چیزهایی می‌اندازد ؟ پیتزا ، اسپاگتی ، روغن زیتون و پدرخوانده ؟ خب ، بد نیست بدانید ایتالیایی ها نه فقط برای غذاخوردن یا حفظ روابط خانوادگی ، بلکه برای نحوه برپایی جشن عروسی هم صاحب فرهنگ غنی و آداب و رسومی خاص هستند . رنگ غالب عروسی های ایتالیایی ، آبی آسمانی است که معتقدند شگون دارد و باعث خوش یمنی است . دامادهای ایتالیایی معمولا برای همسران خود ، حلقه ای مزین به الماس تهیه می کنند چون اعتقاد دارند الماس ، سنگی است که از شعله های عشق به وجود آمده است . در برخی نقاط ایتالیا ، در روز عروسی ، داماد اجازه ندارد عروس را تا پیش از عقد در لباس عروسی ببیند . اما در برخی نقاط هم ، داماد به دنبال عروس خانم می رود و با هم به سمت کلیسای محل جشن به راه می افتند . قدیم رسم بر این بود که اطرافیان ، برای امتحان روحیه عروس و داماد در طول مسیر ، موقعیت های متفاوتی ایجاد می کردند ؛ مثلا یک جارو در مسیر می گذاشتند و اگر عروس خانم توجهش جلب می شد ، نتیجه می گرفتند خانه دار خوبی است یا فرد مسنی را سر راهشان قرار می دادند و اگر داماد به او کمک می کرد ، نتیجه می گرفتند که خیرخواه و مهربان است . غذا در عروسی های ایتالیایی خیلی مهم است و در طول جشن ، در وعده های مختلف سرو می شود . غیر از آن ، یک مدل شیرینی به اسم واندا ، کیک جشن و قهوه اسپرسو ، از خوراکی های اصلی جشن عروسی در ایتالیاست . در نهایت مادربزرگ عروس خانم برای تامین بخشی از هزینه هایی که صرف برپایی جشن شده ، کیف کوچکی از جنس ساتن و اطلس به دست می گیرد و بین مهمانان می گرداند و مهمانان با گذاشتن هدایای نقدی خود درون کیف ، محبت و همدلی و همراهی خود را نشان می دهند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .