درمان جوش صورت

درمان جوش صورت
  • درمان جوش صورت
  • موثرترین راه درمان و مبارزه با جوش صورت ، پاکیزه نگاه داشتن پوست است . شستشو با آب و صابون ، به خصوص صابون های ضدعفونی کننده ، چربی و باکتری های پوست را از بین می برد و به آن ها اجازه نمی دهد وضع بدتری بوجود آورند ، اما در این کار هم نباید زیاده روی کرد . در صورت عفونی نبودن جوش ها می توانید از صابون های سبکی مثل صابون بچه یا صابون های طبی استفاده کنید و بعد از صابون زدن ، پوست را خوب آبکشی کنید تا اثری از صابون روی پوست نماند .
  • برای خشک کردن پوست هم هیچ موقع حوله را بر روی صورت نکشید . بهتر است یک دستمال کاغذی و یا حوله نرم را بر روی پوست بگذارید و بردارید تا آب اضافی را بگیرد .
  • پس از خشک کردن پوست می توانید از یک تونیک خاص پوست های جوش دار استفاده کنید .
  • هفته ای یک بار هم ماسک رنده خیار یا ماسک سفیده تخم مرغ را بر روی پوست بگذارید ، این ماسک ها را پس از 15 تا 20 دقیقه از روی پوست بردارید .
  • اگر می خواهید جوش هایتان دیده نشوند ، از کرم های رنگی مخصوص آکنه بهره بگیرید . اگر کرم را همرنگ پوستتان انتخاب کنید ، جوش ها را از نظر پنهان می کند ، بی آنکه خود به نظر برسد . این مواد زیانی ندارند و پوستتان را بدتر نمی کنند . حتی در مواردی در بهبود وضعیت پوستتان ، موثر می باشند .
  • برای آرایش از مواد آرایشی بدون چربی کمک بگیرید . انواع سایه چشم های پودری و پودرهای آرایشی برای پوستتان بی ضرر است ، در حالی که کرم پودرهای غلیظ و کرم های چرب وضع را بدتر می کنند .
  • کسانی که پوست چربی دارند ، موهایشان نیز چرب است . پس باید در انتخاب شامپو دقت کنند و با تمیز نگاه داشتن موها ، وضع پوستشان را بهبود بخشند . اگر دچار شوره سر هستید می توانید از شامپوهای مخصوص شوره سر استفاده کنید . اگر قدری سرکه سیب و یا آب لیمو ترش به آب آکشی موهایتان اضافه کنید ، به نتیجه خوبی می رسید . در ضمن استفاده از روغن و فیکساتور برای کسانی که جوش صورت به خصوص در ناحیه پیشانی دارند زیان بخش است و باعث زیاد شدن جوش ها می شود .
  • اگر صورت آقای داماد زیاد جوش دارد به ایشان توصیه کنید تا خوب شدن جوش ها از تراشیدن ریش خودداری کند ، اما اگر تک و توک جوش دارد ، بهتر است برای برداشتن ریش از ریش تراش برقی استفاده کند .
  • هوای تمیز و آزاد برای هر کس نعمتی واقعی است ، به خصوص برای شما که پوستی چرب و پرجوش دارید . بهره گیری از هوای پاک و سالم به بهبود پوستتان کمک می کند . پس از هر موقعیتی برای نفس کشیدن در هوای پاکیزه استفاده کنید . در این دوران که اغلب سرتان شلوغ است و یا مهمان دارید پنجره ای را باز بگذارید تا هوا جریان یابد . در ضمن تا می توانید از از اماکن پر دود و مملو از گرد و خاک فاصله بگیرید .
  • برای بهتر شدن پوست تان از مواد بهداشتی و آرایشی خاص آکنه استفاده کنید . این مواد که در بسیاری از داروخانه ها به فروش می رسد سبب می شوند چربی انباشته شده در ریشه موها راهی به بیرون باز کند و خارج شود . فقط یادتان باشد که به توصیه دیگران  پوستتان را آزمایشگاه مواد مختلف قرار ندهید . درست است که شما ، بخصوص در این دوران می خواهید زیباتر باشید و حاضر هستید که هر راه پیشنهادی را بپذیرید ، اما با کسی مشورت کنید که صلاحیت اظهار نظر داشته باشد و بتواند به درستی راهنمایی تان کند .
  • کندن جوش ها باعث می شود که جایشان باقی بماند ، در حالی که اگر جوش را به حالت خود رها کنید ، دیر یا زود خوب می شود و معمولا اثری باقی نمی گذارد . با این حال کمتر کسی می تواند در برابر وسسه جوش کندن مقاومت کند و آن ها را به حال خود بگذارد . اگر شما هم نمی توانید از کندن جوش هایتان دل بکنید ، بهتر است فقط و فقط به درآوردن جوش های سرسیاه و سرسفید قناعت کنید . برای این کار باید اول چند دقیقه پوست تان را بخور دهید . یعنی مقداری گیاه خشک مثل بابونه یا بارهنگ در آب بریزید و وقتی جوش آمد پوست تان را روی بخار آن بگیرید . بعد با دست ها و ناخن های کاملا تمیز دو طرف جوش را فشار دهید تا چربی انباشته شده در آن بیرون بیاید . سپس با یک تکه پنبه و قدری الکل درست روی جوش را ضد عفونی کنید . اگر الکل در دسترس ندارید از ادکلن هم می توانید استفاده نمایید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .