درمان گیاهی پوست چرب

درمان گیاهی پوست چرب

در پوست چرب فعالیت غدد چربی بیشتر است . این پوست مستعد انواع جوش و کورک می باشد . اما کمتر از پوست خشک دچار چین و چروک می شود . پوست های چرب نسبت به مواد پاک کننده و مواد آرایشی و دارویی حساس هستند و ممکن است در اثر مصرف مواد پاک کننده و یا محلول های الکل دار دچار قرمزی ، خشکی ، خارش و یا پوسته ریزی شوند .

نکات مهم جهت کاهش چربی پوست :

  • در صورت داشتن پوست چرب مصرف هرگونه مواد آرایشی را متوقف و یا کاهش دهید .
  • همه روزه میزان قابل توجهی میوه های گوناگون و غذا های سرشار از سبزیجات مصرف کنید .
  • مصرف غذاهای دارای چربی و شیرینی جات را به حداقل برسانید و غذاهایی مثل خُرما ، پسته ، فندق ، گردو ، شکلات و موز را بسیار کم مصرف کنید .
  • جهت کنترل چربی پوست خود و برخورداری از یک پوست شاداب و خوب باید خواب کافی ، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشید .

گیاهان مؤثر و نسخه های ترکیبی گیاهی جهت کاهش چربی پوست :

  1. آلو قرمز(سه عدد)،لیمو تُرش یا نارنج کوچک(یک عدد)،گُلاب(یک قاشق مُربا خوری) : هسته ی آلوها را در آورده و آن ها را له کنید . آب لیمو یا نارنج را گرفته و با آلوهای له شده مخلوط نمایید . مواد را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت گذاشته ، سپس با پنبه ی آغشته به گلاب پاک نمایید و پس از 5 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .
  2. لیمو تُرش(دو عدد)،گُلاب(یک قاشق غذا خوری)،عسل(یک قاشق مُربا خوری) : آب لیمو ها را بگیرید و با عسل که آن را اندکی گرم کرده اید مخلوط کنید و روی پوست بمالید . مواد را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت گذاشته ، سپس با پنبه ی آغشته به گلاب پاک نمایید و پس از 5 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .
  3. آب هویج(تازه،یک فنجان کوچک)،ماست(کم چربی،نصف فنجان)،گُلاب(یک قاشق غذا خوری) : آب هویج را با ماست مخلوط کرده و روی پوست بمالید . مواد را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت گذاشته ، سپس با پنبه ی آغشته به گلاب پاک نمایید و پس از 5 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .
  4. سفیده تُخم مُرغ(یک عدد)،خیار(متوسط،یک عدد)،لیمو تُرش(کوچک،یک عدد) : خیار را با پوست در آب پخته و سپس آن را خارج کرده و له کنید . سفیده ی تخم مرغ را بهم بزنید تا کف کند . خیار و آب لیمو را به آن اضافه کرده ، مخلوط نمایید . ماسک حاصل را روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه آبکشی نمایید .
  5. برنج : آب برنج به هنگام صاف کردن ، لوسیون مناسبی برای پوست های چرب و بستن منافذ می باشد . ولی استفاده از آن برای پوست های حساس منع شده است . مقداری آب برنج بدون نمک و وِلَرم را به صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه آبکشی نمایید .
  6. نارنج : آب نارنج بهترین لوسیون برای پوست های چرب است . مقداری آب نارنج تازه را با پنبه بر روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه شستشو دهید . در صورتی که نارنج در دسترس نباشد ، می توانید از پرتقال استفاده نمایید .
  7. خیار : اگر پوست شما چرب است ، خیار را با اندکی آب بپزید ، سپس آن را له کرده و با آن صورت خود را شستشو دهید و یا خیار را رنده کرده بر روی پوست قرار دهید . پس از 15 دقیقه صورت خود را بشویید .
  8. سیب زمینی(یک چهارم عدد)،چغاله بادام(دو الی سه عدد)،کرفس(یک چهارم ساقه)،سیب(یک چهارم عدد)،خیار(یک چهارم عدد)،ماست(دو قاشق غذا خوری) : تمامی مواد را رنده کرده در مخلوط کن بریزید و سپس بر روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه شستشو دهید . در صورت رقیق بودن ماسک می توانید کمی برنج کته شده ی بدون نمک و روغن به آن بیافزایید .
  9. عسل(یک قاشق غذا خوری)،گلیسیرین(یک قاشق مُربا خوری)،آرد گندم(دو قاشق مُربا خوری)،سفیده تُخم مُرغ(یک عدد)،ژله رویال(یک گرم) : کلیه مواد فوق را با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید . پس از 10 دقیقه با آب وِلَرم بشویید .
  10. نعناع(تازه له شده،دو قاشق غذاخوری)،سفیده تُخم مُرغ(یک عدد)،لیمو تُرش(یک عدد) : نعناع را با سفیده ی تخم مرغ کاملاً هم بزنید و آب لیموی تازه را به آن بیافزایید و به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید . سپس با آب سرد شستشو دهید .

منبع : گنجینه سبز درمان . تألیف میترا قاسمی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .