رازداری در زندگی زناشویی

رازداری در زندگی زناشویی

وجود ، بروز و شکل گیری اختلاف عقیده ، سلیقه ، روش و رفتار بین شما و همسرتان اجتناب ناپذیر بوده و طبیعی است ، این یک عمل طبیعی و عادی است . ما هیچ زوجی را نمی توانیم پیدا کنیم که با یکدیگر در همه چیز صددرصد تفاهم داشته باشند و یکسان فکر کنند و عمل کنند ، بنابراین وجود اختلاف بین زنان و مردان یک حالت طبیعی است . شما خانواده خودتان را ، پدر و مادرتان را به خاطر آورید ؛ آیا آن ها بر سر مسائل مختلف زندگی اختلاف نداشته اند ؟ بدون شک پاسخ مثبت است . شما شاهد درگیری ، بحث و در مواردی متاسفانه شاید دعوا بین آن ها بوده اید . حالا امکان دارد همان مسائل بین شما و همسرتان بروز نماید ، این اختلاف ها در سال های اولیه ازدواج ، به مراتب بیشتر از سال های بعدی است . چراکه تا وقتی زوجین همدیگر را بشناسند و قدرت انطباق با همسرشان را پیدا کنند ، زمان خواهد برد . آنچه که زوجین جوان باید به هنگام شکل گیری اختلاف بین خود انجام دهند و خیلی هم حیاتی است این است که آن ها از انتقال اختلاف خود به اعضای خانواده خودشان جدا پرهیز کنند . دلایل این امر به صورت خلاصه در سه بخش زیر تبیین می شود .

  1. برانگیخته شدن احساسات والدین بدون توجه به ابعاد مسئله .
  2. بی تجربگی در داشتن عروس و داماد و در نتیجه عدم وجود تجربه کافی در جهت نحوه برخورد صحیح با داماد و یا عروس در مواقع و لحظات تنش و مشکل .
  3. بی تجربگی در زندگی زناشویی و انجام برخوردهای احساسی که بعدها باعث پشیمانی است ، خصوصا در سال های ابتدایی زندگی مشترک .

عارضه این عمل این است که خیلی مواقع والدین دچار احساسات شده و بدون توجه به ابعاد مسئله و براساس احساس و عاطفه فرزندی از پسر یا دختر خود حمایت می کنند . تجربه نشان داده است که طرف مقابل ، این حمایت را به عنوان دخالت والدین همسر تلقی کرده و نسبت به آن موضع منفی اتخاذ نموده و در نتیجه استحکام خانواده روبه سستی گراییده است . از سویی پی بردن اعضای خانواده های طرفین به اختلاف های زوج های جوان باعث افت موقعیت و محبوبیت آن ها در میان اعضای خانواده شان می گردد و دل نگرانی را برای والدین آن ها تولید می نماید . بخصوص موقعیت طرف مقابل در بین خانواده همسر بیشتر متزلزل می گردد . لذا زوج های جوان به هنگام بروز اختلاف بین خودشان ابتدا باید سعی نمایند با خونسردی ، تامل و تفکر برای تفاهم با یکدیگر گفتگو نمایند و همدیگر را توجیه کنند و اگر با این روش موفق به رفع مشکل نشدند با مراجعه به مشاوران خانواده که تجارب زیادی در خصوص مسائل و مشکلات زوج های جوان دارند ، سعی کنند مشکلشان را مرتفع نمایند .

در صورتی که مسئله و موضوع مورد اختلاف به گونه ای است که باید با اعضای خانواده مطرح گردد باید سعی شود به گونه ای که مسائل جانبی تولید ننماید با فردی از خانواده که قدرت درک بالای داشته و توان کمک به شما را دارد در میان گذاشته شود . باید مدنظر داشت که از مشاجرات و بحث های بیهوده پرهیز نموده و می بایست جو خانواده را از تشنج و اختلاف خانوادگی دور نگاه داشت و اگر اختلافی بین شما به وجود آمد که اجتناب ناپذیر است ، در آن صورت که دچار عصبانیت می باشید و از نظر روانی تعادل خود را از دست داده اید سعی کنید تحت عنوان قهر کردن از همسر ، به خانواده پدر و مادر یا برادران و خواهران و یا دوست و آشنا پناه نبرید . چرا که در آن وضعیت روحی ناچار هستید زبان به اعتراض نسبت به همسر خود بگشایید ، که امکان دارد خودتان نسبت به این امر بعدها پشیمان شوید .

عارضه دیگر طرح مشکل در مراحل اولیه با خانواده این است که تعصب والدین ، خواهرها و برادرها در برخی مواقع تحریک می گردد و بدون توجه به اینکه اصلا ریشه اختلاف و مشکل چیست اقدام به جانب داری از فرزند خود یا برادر و خواهر خود می نمایند ؛ که این مسئله دخالت دیگر اعضاء را دربر می گیرد و مشکل را حاد تر و بزرگ تر می کند و حل آن نیز سخت تر می گردد و روابط خانوادگی دچار اختلاف می گردد . بی تجربگی در داشتن عروس یا داماد عامل بسیار مهمی در گسترش دادن دامنه اختلاف بین زوج های جوان از ناحیه خانواده هاست . لذا با توجه به دلایل فوق زوج های جوان سعی کنند خود حل مشکل کنند و پای اعضای دیگر خانواده را به میان نکشند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .