راه هایی برای پرهیز از دعواهای زناشویی

راه هایی برای پرهیز از دعواهای زناشویی

در این مطلب به بررسی راه کارهایی جهت جلوگیری از دعواهای زناشویی و باید ها و نباید هایی که احتمالا منجر به سوء تفاهمات و بحث و جدل های زوجین با یکدیگر می گردد اشاره ی مختصری می کنیم .

  • سعی کنید تمام مهارت های زناشویی را یاد بگیرید چراکه اگر فرض کنیم ازدواج و زندگی یک بازی است ، پس ما می بایست این حقیقت را قبول کنیم که مثل تمام بازی ها احتیاج به مهارت و فرا گرفتن قواعد و قوانین بازی را دارد . یک مربی نمی تواند تیم را به زمین بفرستد و بدون اینکه هیچ مهارت و تکنیکی به بازیکنان آموخته باشد ، انتظار داشته باشد که تیمش پیروز میدان شده و نتیجه بگیرد . پس همانطور که می بینید و پر واضح است ، زمانی که یک بازی بدون فرا گرفتن و استفاده از تکنیک ها بینتیجه می ماند ، زندگی مشترک هم بدون داشتن مهارت و تکنیک و حتی با داشتن مهارت لازم و بدون اطلاع از قواعد بازی ، نمی تواند موفق باشد . وقتی در زندگی دچار اختلاف نظر شدید ، بجای سرزنش کردن یا تفسیر  و توجیه نادرست سعی کنید به ریشه یابی بپردازید ، متاسفانه ما در مواقع ناراحتی و مشکل همدیگر را متهم کرده و نقاط ضعف یکدیگر را به رخ هم می کشیم ، که این امر به زندگی مشترک ضربه هولناکی وارد می کند .
  • نکته مهم دیگر آن است که همسرتان را در جمع فامیل و دوستان تقدیر و تشکر کنید و نقاط مثبت او را یادآوری کنید ، متاسفانه عده زیادی از زوجین در جمع فقط از یکدیگر انتقاد می کنند که این کار تبعات ناخوشایندی به همراه دارد .
  • حرفهایتان را روشن ، آشکار ، بدون طعنه و کنایه بگویید ، اگر گفته های شما روشن و واضح نباشد ، همسر شما متوسل به ذهن خوانی می شود و ممکن است برداشت دیگری داشته باشد که با برداشت و منظور شما از گفته هایتان تفاوت فاحشی دارد و حتی در برخی موارد مخالف طرز فکر و برداشت شماست .
  • وقتی همسرتان به شما توهینی کرد به هیچ وجه مقابل به مثل و سعی بر دفاع از خود نکنید . این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می توانید زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنید و باید ها و نباید های رفتار بدش را با لحنی مهربانانه و با شوخ طبعی یادآور شوید .
  • هیچگاه همسرتان را به دلیل اشتباهش سرزنش نکنید ، در عوض سعی کنید با نزدیک شدن به او روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباه جلوگیری کند .
  • زندگی براساس ظن و گمان بسیار خطرناک است ، اگر مسئله ای ذهن شما را به خودش مشغول کرده است آن را با صراحت و صادقانه مطرح کنید تا از صحت آن مطمئن شوید .
  • هرگاه خواستید پیامی به همسرتان بدهید بهتر است به جای استفاده از ضمیر تو از ضمیر من استفاده کنید . “به نظر من” ، “من دوست دارم” ، “من احساس می کنم” ، “من ناراحت می شوم ” و … یا بعنوان نمونه اگر شوهرتان دیر به خانه آمده است به جای اینکه بگویید “تا حالا کجا بودی” یا “اینکه این چه وقت آمدن است” ؟ بهتر است بگویید “من نگران می شوم وقتی دیر می آیی” یا “دوست دارم ساعت … خانه باشی” . این عبارات چون جنبه دستوری ندارند راحت تر پذیرفته می شوند ، از همسرتان انتظار غیر واقعی نداشته باشید ، اجتناب از انتظارات غیرواقعی میتواند از بروز بسیاری از درگیری ها ، عصبانیت ها و سرخوردگی ها جلوگیری کند .
  • نکته آخر و مهمی که ما اغلب از آن غافلیم و هیچ توجهی به آن نداریم این است که همواره از همسرتان بپرسید .”برای اینکه زندگی ما شاد و دلپذیرتر باشد ، من می توانم چه کار انجام دهم ؟” و به این ترتیب از دلخوشی ها و توقعات و علایقش با خبر شوید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .