راه و رسم پول خرج کردن

راه و رسم پول خرج کردن

پول خرج کردن هم راه و رسمی دارد …

  • به خرید های مازاد نه بگویید …

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که فقط برای خرید یک پاکت شیر 2000 تومانی به سوپرمارکت رفته باشید و وقتی به خانه برگشتید ، بیش از 10000 تومان کم آورده باشید ، آن هم به دلیل اینکه در سوپر مارکت چیزهای بسیاری دیدید که یک دفعه متوجه شدید به تمام آن ها نیاز دارید ؟؟! خوب به دنیای نچندان فوق العاده هزینه های مازاد خوش آمدید . هزینه های مازاد شما هرچه که باشد ، می توانید با چندین تغییر کوچک در برابر تاکتیک های بازاریابی فروشگاه ها که شما را از پولی که با زحمت به دست آورده اید جدا می کنند ، مقاومت کنید .

  • پس انداز کردن را فراموش نکنید …

برای پس انداز کردن فقط به جاهایی که از قانون “فقط نقد” استفاده می کنند ، مراجعه کنید . خود من وقتی به سوپر می روم ، نقدی خرید می کنم ، چرا که این کار میزان پولی را که می خواهم خرج کنم محدود کرده و مرا مجبور می کند تا مطابق بودجه خود خریداری کنم . من کل هزینه ماهیانه ای را که برای خرید سوپری کنار گذاشتم یکدفعه با خود نمی برم ، چرا که ممکن است بدون اراده وسوسه شوم و همه پول را خرج کنم . در عوض از ابتدا تصمیم می گیرم چقدر خرج کنم و میزان خرید خود را به آن مقدار پولی که دارم محدود کنم . اگر در حال افراط در خرج کردن هستم ، چیزهایی را که برداشتم سرجایشان برمی گردانم یا چیزهایی را می خرم که ارزان تر هستند . کم کردن خرید خوراکی های گران قیمت و قهوه های عالی در محل کار ، با آوردن تنقلات ارزان و خانگی از خانه .

  • لیستی از مایحتاج خود تهیه کنید و مطابق آن خرید کنید …

برای تهیه همه چیز ، از غذا گرفته تا لباس یا هدیه های عید از روی لیست خرید کنید و با دیدن اجناس فریبنده ای که آن ها را لیست نکرده اید وسوسه نشوید .

  • با یک تیر چند نشان بزنید …

رفتن به سوپر مارکت را با گردش های هفتگی خود یکی کنید . این کار باعث می شود بنزین کمتری برای چرخیدن دور شهر مصرف کنید و همچنین خودتان را از وسوسه خرید مازادی که هر بار با وارد شدن به مغازه خرده فروشی ظاهر می شود ، دور نگه دارید .

  • هنگام خرید از خود بپرسید “آیا این چیزی هست که من واقعا می خواهم و به آن نیاز دارم … ؟!!!” …

قبل از خرید هرچیز ، کمی تامل کنید و از خودتان بپرسید “آیا این چیزی هست که من واقعا می خواهم و به آن نیاز دارم ؟” . اگر خیلی به آن نیاز نداشتید و پولتان هم محدود بود ، این بار آن را نخرید . اگر به این نتیجه رسیدید که واقعا به آن نیاز دارید بررسی کنید و ببینید که آیا قیمت آن از همه جا مناسب تر است ، یا اینکه می توانید جنس مشابهی را با تخفیف یا از یک فروشگاه حراجی بخرید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .