رزرو تالار عروسی

رزرو تالار عروسی

جهت رزرو تالار عروسی در مشهد یا هر شهر دیگری می بایست نکاتی را در نظر بگیرید که ما در اینجا به صورت مختصر به بیان 10 نکته از مهمترین این نکات می پردازیم .

  1. پس از مشورت با دوستانتان و مد نظر قرار دادن یک یا چند تالار اولین قدمی که می بایست بردارید چک کردن تاریخ مورد نظر با مدیریت تالار جهت رزرو نبودن تالار در روز مد نظر شماست . این را فراموش نکنید که حتما قبل از عروسی تالار عروسی را بازدید کنید ، بررسی کنید که در تاریخ مورد نظرتان تالار خالی است یا خیر . اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده ؛ جای نگرانی نیست ، شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید و یا با توجه به زمانی که دارید در پی پیدا کردن تالاری مشابه و با همان کیفیت باشید .
  2. نکته دیگر ظرفیت تالار عروسی و تعداد میهمانان شماست . بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و یا تالار عروسی تان ظرفیت مهیمانان را حتما ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با مهمانان کم اصلا زیبا نیست چراکه با پراکنده شدن و جابجا نشستن میهمانان مجلش شما سرد خواهد شد و بر عکس تعداد مهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک نیز میتواند باعث برهم خوردن تهویه هوای مطبوع و شلوغی میزها و راهروها و در نتیجه سردی مراسم شما شود . لذا تعداد میهمانان با ظرفیت سالن پذیرایی باید با هم تناسب داشته باشد .
  3. در حد امکان محلی را انتخاب کنید که از لحاظ دسترسی مهمانانتان مشکل نداشته باشد و خصوصا افرادی که وسیله ندارند و یا از شهرستان برای مراسم شما به شهر محل سکونتتان می آیند ، بتوانند با حداقل سردرگمی و دردسر به محل برگزاری مراسم شما برسند . در غیر این صورت و زمانی که مجبور به رزرو تالار در مناطقی هستید که موقعیت پیچیده ای دارند درست کردن کروکی بهترین راه ، برای کمک به میهمانانتان محسوب می شود . اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان ، برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و همراه با کارت عروسی در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید . همچنین از وجود امکاناتی مثل آسانسور (در صورتی که در بین میهمان هایتان افراد مسن زیاد هستند و تالار در طبقه هایی غیر از همکف است) ، پارکینگ و … نیز از مدیریت تالار حتما سوال کنید .
  4. هزینه تالار عروسی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمایید ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد . بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب است ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار ، گل آرایی ، بادکنک آرایی ، مشعل آرایی ، اتاق عقد ، مالیات بر ارزش افزوده و … نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید ؛ که مجموع این هزینه ها مبالغ بسیار بالاتری از پیش بینی شما و بودجه ای است که در نظر گرفته اید . پس بهتر است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمایید . همچنین مد نظر داشته باشید که از مدیریت تالار پیرامون نحوه تسویه حساب و شرایط پرداخت و عقد قرارداد هم سوالات و ابهامات خود را جویا شوید . بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . ما در مجموعه آرمان پویان معاصر و در وب سایت عقدونه این امکان را برای شما فراهم آوردیم که با بازدید مجازی از تالارهای هر شهر بتوانید گزینه هایی مناسب را انتخاب کنید .
  5. یکی از ایده های جالب جهت سرگرم نمودن میهمانان در باشکوه ترین شب زندگیتان آتش بازی است . در حال حاضر در بسیاری از تالارها و بنا به درخواست عروس و داماد مراسم آتش بازی اجرا می شود . حتما در مورد مراسم آتش بازی و خصوصا هزینه هایی که این مراسم به شما تحمیل می کند از مدیریت تالار سوال کنید تا در صورتی که هزینه ی این مراسم با بودجه شما همخوانی داشت برای برگزاری آن با مدیر تالار هماهنگی های لازم را انجام دهید .
  6. از مدیریت تالار در مورد برگزاری سنت هایی مثل ریختن نقل و نبات و کاغذ رنگی بر سر عروس و داماد و یا انجام رقص ها و نمایش های محلی و … که احتمالا بنا به سنن و آداب و رسوم خود قصد انجامشان را دارید حتما سوال کنید ، چراکه برخی از تالار ها برای چنین مراسمی مجوز نمی دهند .
  7. از دیگر مسائل مهم در شب مراسم ، گروه موسیقی و نورپردازی است . لذا حتما از مدیریت تالار در مورد سیستم های صوتی و نورپردازی تالار و همچنین میزان تسلط پرسنل این بخش ها سوال کنید . شما می توانید با یک گروه موسیقی یا یک دی جی خوب قرار داد ببندید ؛ گرچه معمولا تالارها دی جی و گروه موسیقی مخصوص به خود را دارند اما شما می توانید با هماهنگی مدیریت تالار از گروه موسیقی و دی جی مورد نظر خودتان استفاده کنید و با وی قراردادی مستقل ببندید .
  8. یکی از نکات بسیار مهم دیگری که می بایست با مدیریت تالار در مورد آن صحبت کنید ، شرایط لغو برگزاری مراسم یا تغییر تاریخ آن می باشد . شما می بایست حتما از قوانین تالار در مورد کنسل شدن احتمالی مراسم و یا تغییر زمان آن با خبر باشید ؛ چراکه بسیاری از تالار ها در صورت کنسل شدن برگزاری مراسم و یا تغییر زمان آن ، متناسب با زمان باقی مانده تا تاریخ اولیه تعیین شده از سوی شما ؛ مبالغی را تحت عنوان جریمه و یا … تعیین می کنند .
  9. نکته دیگری که می بایست در هنگام رزرو تالار بدان دقت کنید این است که تالار مد نظر شما در روز عروسی شما ممکن است به هر دلیلی قادر به برگزاری مراسم نباشد !!! راه چاره چیست ؟!! راه چاره انتخاب تالار دوم و حتی سومی . این را در نظر داشته باشید که هنگام رزرو تالار و پس از بازدید از تالارهای مد نظرتان ، 2 یا 3 تالار را به صورت نهایی در نظر گرفته و با یکی از آن ها قرارداد ببندید ، چراکه اگر تالاری که شما با آن قرارداد بسته اید در روز مراسم شما به هر دلیلی نتوانست مجری و برگزارکننده ی مراسم عروسی شما باشد ، شما تالار بعدی و گزینه ی دوم خود را آماده دارید و نیازی به جستجوی مجدد بین تالارها برای پیدا کردن گزینه ی مناسب نیست .
  10. و نکته ی آخری که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که حتما چند هفته قبل از تاریخ برگزاری مراسمتان بصورت تصادفی و بدون خبر قبلی و یا هماهنگی از پیش تعیین شده با تالار جهت تست غذا ، مشاهده نحوه ی سرویس دهی تالار ، برخورد پرسنل با میهمانان ، نظافت سالن و تمیزی روکش های صندلی ، بررسی حضور یا عدم حضور مدیریت تالار در حین برگزاری مراسمات و … به تالار بروید . این کار نه تنها به شما در اخذ تصمیم نهایی کمک خواهد کرد ، که در درک مدیریت تالار از میزان حساسیت شما در نحوه برگزاری مراسمتان نیز بسیار تاثیر گذار است .  

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .