زنان نمونه و خوب در قرآن

زنان نمونه و خوب در قرآن

 در این مطلب به معرفی کوتاه و مختصری از زنان نمونه و خوبی که در قرآن از آن ها نام برده شده می پردازیم .

از حضرت هاجر ، حضرت مریم ، بانو یوکابد و حضرت فاطمه(س) جزء زنان نمونه و خوب در قرآن نام برده شده است .

  • هاجر ، مادر حضرت اسماعیل(ع) .

هاجر ندیمه ساره ، همسر حضرت ابراهیم (ع) بوده است . ساره صاحب فرزند نمی شد و بنا به توافق ، حضرت ابراهیم (ع) با هاجر ازدواج کرد . پس از مدتی هاجر از ابراهیم (ع) صاحب فرزندی به نام اسماعیل شد . ساره به دلیل عدم باردار شدن و حسدورزی مشکلاتی برای هاجر بوجود آورد که سسب شد  حضرت ابراهیم (ع) با توجه به الهامات الهی هاجر و فرزندش را در بیابان رها کند . هاجر و اسماعیل در امان خدا بوده و آسیب ندیدند و بدین ترتیب بنیان خانه خدا نهاده شد .

  • مریم ، مادر حضرت عیسی(ع) .

حضرت مریم طبق آیات قرآن به عموم زنان عالم برتری دارد . او و فرزندش از آیات الهی هستند . به دلیل قداستش مورد عنایت ویژه خداوند قرار گرفت و بدون آنکه با مردی تماس داشته باشد ، دارای فرزندی می شود که در شکم مادر صحبت می کند و به اذن خدا صاحب کرامات و معجزات عجیبی است از جمله ؛ زنده کردن مردگان ، بینا کردن کورها ، شفا دادن جذامی ها و … .

  • یوکابد ، مادر حضرت موسی(ع) .

او از زنان بزرگ و موحدی است که برای حفظ جان نوزادش با مرارت های بسیاری روبرو شد ، تا آنجا که مورد عنایت خداوند قرار گرفت و افتخار مصاحبت با ملائک را کسب نمود .

  • حضرت فاطمه(س) ، مادر حسنین(ع) .

بنا به گفته عموم مفسران ، سوره کوثر در مدح و منقبت ایشان نازل شده است . ایشان تنها زن عالم هستند که هم خود معصوم بوده و هم پدر ، همسر و فرزندانشان معصوم می باشند . بنا بر آیات قرآن  ایشان سر چشمه حیات روحانی کل مخلوقات هستند .

منبع : رفتارشناسی زنان موفق . تالیف حسین باهر . انتشارات بنیاد بالندگی بین المللی باهر .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .