شوینده های طبیعی

شوینده های طبیعی

مواد شوینده ارزان قیمت را جایگزین مواد شوینده گران قیمت کنید …

چرا شما پولی را که با زحمت درآورده اید صرف خرید مواد شوینده ای می کنید که واقعا به آن ها نیازی ندارید ؟!! شیشه پاک کن ، پودر سفید کننده وان حمام سرویس بهداشتی ، واکس پارکت ها و وسایل خانه ، خوشبو کننده اتاق و مواد ضدعفونی کننده را می توان با 3 نوع محصول ارزان و رایج جایگزین کرد که این مواد عبارتند از ؛

  1. سرکه سفید
  2. جوش شیرین
  3. سفید کننده

بسیاری از مردم آمونیاک را هم به لیست خود اضافه می کنند ، اما با توجه به این که وقتی آمونیاک با مواد سفید کننده و دیگر محصولات شوینده ترکیب می شود از خود گازی سمی و حتی مرگبار تولید می کند ، ما از آن استفاده نمی کنیم و در این لیست نیز این ماده را قرار ندادیم . نه تنها جایگزینی مواد شوینده با موادی که عنوان کردم باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود ، بلکه از ذخیره کردن مواد شیمیایی خطرناک در خانه تان هم جلوگیری می کند .

نکته : اگر شما قصد دارید از شوینده های معمول و شیمیایی استفاده کنید باز هم با رعایت تنها یک نکته مهم می توانید نهایت صرفه جویی اقتصادی را در مصرف این نوع مواد انجام دهید . یکی از مهمترین نکات برای استفاده اقتصادی از شوینده ها در خانه این است که برای پاک کردن لکه مورد نظرتان زمان لازم را به آن اختصاص دهیم و عجله نکنیم . وقتی می خواهید خانه را تمیز کنید ، مقدار زیادی مواد شوینده می ریزید و بعد با دست به جان خانه می افتید . این کار علاوه بر مصرف زیاد مواد شوینده ، انرژی زیادی از شما می گیرد و در انتها نیز به احتمال زیاد نتیجه دلخواهتان را حاصل نمی کند . اجازه دهید شوینده برای مدت 10 دقیقه قبل از پاک کردن لکه های سخت و خشک ، بر روی آن ها باقی بماند . متعجب می شوید ، وقتی ببینید این چند دقیقه با سر سخت ترین لکه ها چه خواهد کرد .

البته این نکته در مورد استفاده از لکه بر های طبیعی که ما قصد توضیح و بررسی عملکرد و نحوه استفاده ی آن ها را داریم نیز صدق می کند .

serkeh

  • سرکه سفید .

سرکه سفید گزینه بسیار خوبی برای تمیزکاری است ، چرا که تمام جرم ها ، باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد . یک شیشه خالی مخصوص شیشه شوی را از سرکه سفید پر کرده و از آن برای تمیزکاری استفاده کنید . این وسیله برای پاشیدن سرکه بر روی میز آشپزخانه ، توالت فرنگی ، دستگیره درب و حتی تخته مخصوص بریدن گوشت و سبزیجات و در نتیجه تمیز کردن آن ها بسیار موثر است . همچنین سرکه مانند ماده ای بوگیر عمل می کند و شما می توانید هنگام شستشو از آن استفاده کنید و نتیجه ای مشابه با استفاده از بوگیرهایی که از فروشگاه خریداری کرده اید ، بگیرید . در زیر ایده های ساده ای برای تمیزکاری خانه با سرکه برای شما آورده ایم .

تمیز کاری :

  1. با ترکیبی از سرکه و آب ، قفسه ها و دیواره های داخلی یخچال تان را بشویید ؛ یا از سرکه خالص برای تمیز کردن لکه های سخت درون یخچال و از بین بردن بوی بد آن استفاده کنید .
  2. هر شب یک فنجان سرکه را درون توالت بریزید و بگذارید تا صبح بماند . روز بعد توالت را با برس مخصوص شستشوی توالت تمیز کنید .
  3. از ترکیب نصف آب و نصف سرکه برای پاک کردن فرش استفاده کنید . این محلول برای تمیز کردن چوب یا پارکت نیز بسیار مفید است .
  4. از سرکه برای پاک کردن چربی های روی اجاق ، کتری ، ماهی تابه و هود بالای گاز استفاده کنید .
  5. از سرکه خالص یا رقیق شده برای تمیز کردن پنجره ها ، آینه ها و کاشی ها استفاده کنید .
  6. برای پاک کردن مایکروفر ،یک فنجان سرکه سفید را برای 3 دقیقه در مایکروفر بگذارید ، مایکروفر را روشن کنید تا سرکه داغ شود . بعد از تمام شدن 3 دقیقه ، بگذارید سرکه در همان فنجان به مدت 15 دقیقه در مایکروفر باقی بماند . بعد از آن فنجان را بیرون بیاورید و داخل مایکروفر را با اسفنج و آب پاک کنید ، از نتیجه حاصل شده شگفت زده خواهید شد .
  7. از سرکه خالص برای پاک کردن محفظه شستشوی ماشین لباسشویی استفاده کنید .

بو زدایی :

  1. هفته ای یک بار یک فنجان سرکه را در داخل راه آب ظرف شویی بریزید و بگذارید نیم ساعت باقی بماند و بعد آن را آب بکشید . اگر بگذارید سرکه یخ بزند می توانید از تکه های یخ زده سرکه برای ریختن در راه آب استفاده کنید تا هوای درون لوله ها را بوزدایی کند .
  2. اگر آشپزخانه شما به خاطر پختن ماهی یا سوختن غذا ، بوی بد به خود گرفته است ، روی میز آشپزخانه را با سرکه خالص تمیز کنید . نه تنها سرکه بوی فضای آشپزخانه را خنثی می کند ، بلکه باعث می شود میز آشپزخانه شما از تمیزی بدرخشد .
  3. مقداری سرکه را مستقیما روی فرش یا جایی که پرنده روی آن خرابکاری کرده است ، بریزید . بگذارید سرکه روی فرش آن قدر باقی بماند تا خشک شود ، در این صورت بوی بد فرش از بین خواهد رفت .

رخت شویی :

  1. به جای سفید کننده های حاضری که از سوپر مارکت می خرید از یک فنجان سرکه سفید و یک چهارم فنجان جوش شیرین استفاده کنید . تا لباس های تان سفید و درخشان شود . همچنین اگر لباس را با آب سرد می شویید می توانید از این ترکیب برای شستن لباس های رنگی و سفید با هم استفاده کنید .
  2. نصف فنجان سرکه سفید را درون مخزن مخصوص پودر ماشین لباسشویی بریزید تا باقیمانده پودر را از درون دیواره های آن پاک کند . با این کار لباس ها بوی پاکیزگی به خود می گیرند . شاید نگران باشید که اگر از سرکه در مخزن لباسشویی استفاده کنید ، بوی سرکه را به خود بگیرد ، اما پس از استفاده به این نتیجه خواهید رسید که به محض خشک شدن لباس ها ، بوی سرکه هم می پرد .

Jooshe-shirin

  • جوش شیرین .

جوش شیرین فقط به شکل بسته های کوچک در فروشگاه هایی که مواد شیرینی پزی دارند ، نیست . شما می توانید بسته های بزرگتر آن را در سوپر مارکت ها پیدا کنید . جوش شیرین به طور طبیعی بسیار ارزان است اما وقتی آن را به صورت عمده خریداری می کنید ، قیمت آن به نسبت ارزان تر هم می شود . جوش شیرین را می توان برای موارد زیر استفاده کرد ؛

تمیز کاری :

  1. جوش شیرین را به نسبت مساوی با آب ترکیب کنید تا وان حمام ، کاشی ها ، ظرف شویی ، ظروف و ماهی تابه را تمیز کند و بعد از آن ، وسایل را آبکشی کنید .
  2. از ترکیب جوش شیرین و آب برای تمیز کردن عروسک های بچه ها استفاده کنید .
  3. توری مشبک روغنی و سیاه مخصوص کباب پز خود را داخل یک کیسه زباله بگذارید و روی آن یک فنجان جوش شیرین و آب بریزید . در کیسه زباله را گره بزنید و بگذارید چندین ساعت در همین حالت باقی بماند . وقتی توری کباب پز را از داخل کیسه بیرون می آورید ، به راحتی می توانید باقیمانده های چربی و غذا را از روی آن پاک کنید .

بو زدایی :

  1. جوش شیرین را مستقیما روی فرش بپاشید ، نیم ساعت صبر کنید و سپس روی فرش را کاملا جاروبرقی بکشید . می توانید بوی بد صندلی ها را هم به همین روش از بین ببرید .
  2. یک بسته جوش شیرین را باز کنید و آن را درون یخچال و فریزر بگذارید تا بوی بد آنجا را از بین ببرد . هر ماه می توانید بسته جوش شیرین را عوض کنید .
  3. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب اضافه کنید و ترکیب حاصل را درون بطری شیشه شوی بریزید و از آن برای اسپری کردن در فضای خانه استفاده کنید تا فضای خانه تان با قیمتی بسیار کم ، تازه و با طراوت شود .
  4. اگر یکی از ظروف پلاستیکی آشپزخانه تان بوی بد غذا به خود گرفته است ، روی آن جوش شیرین بپاشید و در آن را محکم ببندید و بگذارید یک شب بماند . روز بعد آن را بشویید ، بوی آن برطرف شده است .
  5. در صورتی که می خواهید بوی بد کفش هایتان را ار بین ببرید نیز فقط کافی است مقداری جوش شیرین را در کفشهایتان بریزید و به مدت 24 ساعت بگذارید در همان حال باشد . نتیجه شگفت انگیز است .

رخت شویی :

  1. یک چهارم فنجان جوش شیرین را درون ماشین رخت شویی بریزید تا لباس ها نرم تر شوند و بوی بد آن ها از بین برود .
  2. با ترکیب جوش شیرین و آب به نسبت مساوی خمیری درست کنید و از آن برای مالیدن بر روی لکه های لباس ها قبل از شستشو استفاده کنید .
  • سفید کننده .

وقتی صحبت از کشتن میکروب ها و از بین بردن کپک های درون خانه به میان می آید ، ضد عفونی کننده ای ارزان تر و پاک کننده تر از سفید کننده های خانگی پیدا نمی کنید . در زیر ایده های ساده ای برای استفاده از سفید کننده ها عنوان شده است ؛

  1. سفیدکننده را با آب به نسبت مساوی مخلوط کنید و از آن برای از بین بردن لکه های سخت و کپک های چسبیده به کاشی ها و سنگ ها استفاده کنید .
  2. می توان محلول آب و سفید کننده را که به نسبت مساوی ترکیب شده است درون فنجان یا لیوانی که لکه های چای یا قهوه درون آن باقی مانده است ریخت تا یک شب این محلول درون لیوان ها باقی بماند . روز بعد لیوان ها را خالی کنید و آن ها را با مایع ظرفشویی و آب بشویید .
  3. برای تمیزکاری ها و ضدعفونی های عادی می توان یک فنجان سفید کننده را با چهار لیتر آب ترکیب کنید ، اما مراقب باشید این ترکیب را روی پارچه یا هر چیز رنگی نریزید ، چرا که به سرعت رنگ آن ها از بین خواهد رفت .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .