مراسم عروسی در آلمان

مراسم عروسی در آلمان
  • شکستن ظروف …

یکی از جالب‌ترین رسم‌های قدیمی آلمان این است که فامیل عروس و داماد قبل از مراسم ، تعداد زیادی ظرف و ظروف را می‌‌شکنند و بعد عروس و داماد را مجبور می‌‌کنند تا آنها را جمع کنند. طبق سنن آلمانی وقتی عروس و داماد با کمک یکدیگر این ظرف های شکسته را که با تلاش بسیار اطرافیان پخش شده‌ جمع می‌‌کنند ، در حقیقت خود را آماده می‌‌سازند که در کنار یکدیگر به جنگ مشکلات زندگی بروند و این کار برای عروس و داماد خوش یمن محسوب می شود .

  • دزدیدن عروس …

هنوز در بسیاری از روستاهای آلمان رسم است که دوستان عروس یا داماد ، عروس را می‌ دزدند و در جایی پنهان می‌‌کنند . سپس داماد باید عروس خود را پیدا کند . البته این جستجو همیشه از یک قهوه خانه شروع می‌‌شود و داماد ، حاضرین در قهوه خانه را دعوت می‌ کند تا پس از نوشیدن یک نوشیدنی به خرج او ، در پیدا کردن عروس ، وی را یاری دهند .

  • اره کردن تنه درخت …

اره کردن کنده درخت هم یکی دیگر از رسوم آلمانی است که به نظر می‌ رسد به منظور ارزیابی مهارت های جسمانی عروس و داماد طراحی شده است . پس از انجام مراسم عقد ، عروس و داماد باید یک کنده بزرگ را دونفری اره کنند و البته باید این کار را تنها با دست راستشان انجام دهند . اگر آنها این کار را به خوبی و با همکاری یکدیگر انجام دهند ، معلوم می‌‌شود که زندگی زناشویی خوبی خواهند داشت ولی اگر نتوانند از پس آن برآیند ، حتما کارشان به مشکل برخورد خواهد کرد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .