مشخصات ماهی تازه

مشخصات ماهی تازه

هنگام خرید ماهی دقت کنید که ماهی تازه باشد . برای تشخیص یک ماهی تازه ، علائم و روش های گوناگونی وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم ؛

  1. چشم ؛ چشم های ماهی باید روشن و شفاف و اندکی برآمده باشد . ماهی کهنه و یا مانده ، دارای چشمانی فرورفته ، کدر یا نیمه باز است .
  2. فلس ؛ فلس های ماهی باید درخشان بوده و در اصطلاح برق بزند و محکم و سالم و به پوست چسبیده باشد . فلس های کدر ، ریخته و یا تنگ دلیل کهنه بودن ماهی است .
  3. گوش ؛ یکی دیگر از راه های شناختن ماهی تازه ، آبشش های آن و یا به اصطلاح گوش ماهی تازه است ، برگه روی گوش ماهی را بلند کنید و به داخل آن بنگرید ، گوش های ماهی باید سرخ رنگ و یا صورتی باشد . اگر رنگ آن خاکستری یا سفید باشد ، ماهی مانده یا فاسد است .
  4. آزمایش آب سرد ؛ اگر باز هم در مورد ماهی دچار شک و تردید شدید ، به آزمایش دیگری دست بزنید ، به این معنی که آن را درون آب سرد بیندازید ؛ اگر در آب شناور بماند ، تازه است و احتمالا از صید آن مدت زیادی نگذشته است .
  • نکته هایی برای پوست کندن ماهی .
  1. هنگام پوست کردن ماهی فلس دار ، برای جلوگیری از لغزیدن آن مقداری نمک بر روی ماهی بپاشید . دیگر از دست شما نمی لغزد و به آسانی می توانید فلس های آن را بکنید .
  2. هنگام فلس کندن اگر آن را زیر شیر آب با فشار کم بگیرید ، احساس می کنید کارتان آسان تر شده است زیرا جریان آب فلس های اضافی را شسته و انرژی شما بیهوده تلف نخواهد شد .
  3. خودتان دستگاه ماهی پوست کنی بسازید !!! با وسایل ساده می توانید یک دستگاه فلس کن بسازید . برای این منظور کافی است چند تشتک فلزی نوشابه را به انتهای یک قطعه چوب میخ کنید . تخته ای را انتخاب کنید که پهنای آن برابر سه تشک و طول آن در حدود20 سانتی متر باشد.تشک ها را کنار هم روی تخت گذاشته و وسط هر تشک یک میخ بکوبید . به طوری که تشک محکم به تخته متصل شود . از این وسیله می توانید به جای کارد یا دیگر ابزار ، برای پوست کندن ماهی های فلس دار استفاده کنید ، زیرا دندانه های موجود در لبه تشتک ها ، به آسانی فلس ماهی را جدا خواهند کرد .
  • از بوی ماهی بدتان می آید ؟!!
  1. برای از بین بردن بوی ماهی از روی قاشق و چنگال نقره ای و فلزی ، بهتر است داخل آبی که آن ها را درون آن می شویید ، یک قاشق مربا خوری پودر خردل بریزید .
  2. در مورد ظروف چینی نیز می توانید یک قاشق مربا خوری سرکه روی آن بریزید .
  3. اگر می خواهید دستان شما بعد از تماس با ماهی دیگر بویی ندهد ؛ می توانید با محلول سرکه و آب و یا آب نمک دستان خود را بشویید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .