مشکلات جوانان پس از ازدواج

مشکلات جوانان پس از ازدواج

در این مطلب به بررسی مشکلات جوانان پس از ازدواج می پردازیم . ازدواج مرحله ای از تکامل در زندگی می باشد و به نوعی تولدی دیگر و آغازی دیگر به حساب می آید که برای وارد شدن به این مرحله ما نیز باید آمادگی کافی را داشته باشیم و حساب شده عمل کنیم . دوست داشتن و عشق قبل از ازدواج شاید باعث کم رنگ شدن بعضی مسائل شود که در دوران بعد از ازدواج بسیار لمس می شود ولی مانع پیدایش این مشکلات و برخوردهای احتمالی نمی شوند . پس بر پایه عشق نمی توان وارد زندگی مشترک شد ؛ چرا که شاید عشق لازم باشد اما کافی نیست . ساده ترین مسائل در زندگی مشترک اگر نادیده گرفته شود به مشکل بزرگی تبدیل می شود . پر واضح است که هیچ زوجی مایل به طلاق و جدایی نیستند اما عدم شناخت صحیح از مسائل بعد از ازدواج و سطحی نگری به زندگی و کوچک شمردن مشکلات باعث شده تا آمار طلاق به خط قرمز برسد . لذا می بایست سطح معیارها و خواسته ها قبل از ازدواج برای هر دو نفر واضح تر و شفاف تر گردد ؛ اینکه ظاهر بین نباشیم ، از مشکلات به آسانی عبور نکنیم و شنیدن و گفتن هیچ چیز را و یا درست شدن خیلی از کاستی ها را به بعد موکول نکنیم می تواند کمک زیادی به ایجاد یک زندگی مشترک خوب بکند . ما انسان هستیم ، یکبار آمده ایم ، یکبار میرویم و در این بین فقط یکبار زندگی خواهیم کرد . لذا همیشه می بایست تا حد امکان اولین انتخابمان بهترین باشد . آیا صورت زیبا ، اندام زیبا ، گویش و بیان زیبا و وضع مادی خوب دلایلی کافی هستند ؟!! خیر ، چیزی که بیشتر از همه شما را در کنار شریک زندگیتان خوشبخت می کند سیرت اوست . پس سعی کنید تا حد امکان به شناخت دقیقی برسید ؛ یک دانشمند روسی می گوید شناختن انسان امکان ندارد ؛ چرا که انسان حدی ندارد .

آشنایی با همکلاسی دوره دانشگاه ، رابطه دوستی ، نامزدی ، عقد و ازدواج . معمولا این چند مرحله زیاد اتفاق می افتند ، ولی بهتره خیلی زود به عقد کردن فکر نکنید ، نامزدی در شرایطی که خانواده ها در جریان امور و روابط باشند و البته مرزی بین دو طرف از سمت خانواده ها تعریف شود شاید باعث این باشد تا دختر و پسر فرصت شناخت بیشتری نسبت به هم داشته باشند . این فرصت برای شناخت بسیار مناسب می باشد و از برخی جهات از دوران عقد نیز می تواند بهتر باشد  چراکه بعد از عقد رسمی ، دختر و پسر بصورت قانونی زن و شوهر محسوب می شوند و به علت نبود محدودیت ها و خط قرمز های کافی و انجام برخی روابط همچون روابط جنسی در هر سطحی ممکن است مسئله شناخت در حاشیه قرار گیرد و یا اگر شناختی حاصل شود بسیار دیر باشد چراکه دیگر دختر و پسر از لحاظ روحی بسیار به یکدیگر وابسته شده اند . حال آنکه اولا دوران عقد نمی بایست تا حد امکان بیشتر از 6 ماه به طول بیانجامد و ثانیا اگر قرار به ایجاد شناخت در این دوران باشد می بایست از طرف خانواده ها خطوط قرمز و محدودیت های لازم تعریف شود .

آقایان باید بدانند ازدواج امر ساده ای نیست ؛ پذیرفتن مسئولیت در زندگی کاملا با رابطه دوستی یا نامزدی تفاوت دارد . جدای از مسائل مادی بهتر است بدانید بیش از 80 درصد مردهای ایرانی ابراز احساسات درست و به جا را نمی دانند ، آن ها حتی در انجام رابطه جنسی هم دچار مشکل هستند . شاید برای جدی تر گرفتن این مقوله بد نیست سری به دادگاه های خانواده بزنید . بهتر است تمامی کارهای عقب افتاده را قبل از ازدواج به پایان برسانید و مطمئن باشید اگر تا سن 30 سالگی برنامه ریزی صحیح برای زندگی خود نداشته باشید ، خیلی سخت خواهید توانست پس از 30 سالگی و در حجم زیادی از بایدها و نبایدهای فکری و اقتصادی برنامه ی مناسب و صحیحی برای زندگی خود بریزید . بهترین زمان برای اقدام به کار در سنین بین 20 تا 30 می باشد ؛ چراکه اولا با توجه به بالا رفتن سن ازدواج ، اکثر آقایان در این سن مجرد هستند و تجرد آن ها باعث می شود مسئولیت کمتری داشته باشند و در نتیجه قدرت ریسک و زمان بیشتری برای برنامه ریزی و فعالیت های اقتصادی دارا باشند و ثانیا همه ما انرژی که در سنین جوانی داریم هرگز در سنین بالاتر نخواهیم داشت ، ثالثا اینکه مشکلات اقتصادی و خانوادگی فرد در این فاصله زمانی به نسبت بسیار کمتر است .

آقایان ، در دوران نامزدی و یا در دیگر روابط مشروعی که با جنس مخالف دارید ؛ زود به فکر ازدواج فرو نروید ، از نیروی جوانی خود استفاده کنید . ازدواج به هیچ عنوان اسارت نیست اما طبیعی است که بعد از ازدواج و بواسطه تعهدهایی که برای زندگی مشترک خود می دهیم ، محدودیتهایی نیز برای هر دو طرف بوجود می آید . خانم ها نیز می بایست بدانند که اگر در حال حاضر بخش اعظمی از زمان خود را با دوستان سپری می کنند و بیشتر پول درون جیبشان را خرج خرید لباس ، کیف و کفش می کنند ؛ مشکلی ندارد چراکه دوران جوانی ، اقتضای چنین رفتارهایی است و به روز بودن ، خوش لباسی ، خوش اندامی و زیبایی شاید از دغدغه های اصلی این دوران ؛ اما در زندگی مشترک به علت مسئولیت زیاد شاید ؛ می بایست انتظارات خود را نسبت به دوران مجردی کمتر کنید ؛ مسلما لباس بد و نامناسب پوشیدن ، آرایش نکردن ، نرفتن به مهمانی و … راه حل مسئله نخواهد بود بلکه بلعکس شما می بایست تمامی این علایق را دنبال کنید اما تا جایی که لطمه ای به مسئولیت شما در زندگی مشترکتان وارد نکند .

مشکلات شروع زندگی مشترک

  • به دیگران اجازه دخالت در زندگی شخصی را ندهید .

خیلی از خانواده ها بواسطه دوست داشتن زیاد فرزندانشان و به این دلیل که می خواهند به فرزند خود کمک کنند تا گره ای از مشکلاتش باز کنند متاسفانه با دخالتهای بی جا ، باعث کور شدن گره ها می شوند . زوجهای جوان خیلی راحت با نهایت احترام می توانند خود مانع دخالتهای دیگران در زندگی زناشویی خود شوند . اولین رکنی که باید به خاطر داشت رازداری و هماهنگی دو زوج و اعمال رفتارهای متقابل است . البته نمی توان منکر تاثیر گذاری مثبت و بسیار زیاد استفاده از تجربیات بزرگان در زندگی مشترک یک زوج جوان شد اما این مشورت می تواند به صورت غیر مستقیم گرفته شود و یا اینکه مشورت با بزرگی خارج از خانواده و یا مشورت با مشاوران خانواده که میتواند جایگزینی بسیار خوب برای مشورت با بزرگان باشد .

  • واژه نامفهوم و اشتباه “زن ذلیل” .

آقایان به خاطر داشته باشند زندگی مشترک تصمیم و عمل مشترک ، بعبارت دیگر یعنی همانقدر که تصمیمات شما درای اهمیت است ؛ متقابلا باید به تصمیم های همسرتان نیز احترام بگذارید . به جای گوش دادن به حرفهای دوستان و آشنایان بهتر است به حرف های همسرتان توجه کنید ؛ چراکه دوست شما هر میزان هم که صمیمی بوده و دلسوز شما باشد ، بیشتر از همسر شما نمی تواند برای شما دل بسوزاند . مطمئن باشید معنی این کار اصلا “زن ذلیلی” نیست ، این یعنی زندگی مشترک . مطمئن باشید زن ها رفتار شما را با سود محاسبه می کنند و به شما بر می گردانند پس به قول معروف هر گلی زدید به سر خودتان زده اید .

  • مسئولیت و تقسیم کار .

در زندگی مشترک مسئولیت ها و امور مختلفی تعریف شده و هر کس مسئولیت هایی دارد ؛ اما دلیل بر این نیست که الزاما تمام امور منزل با زن و تمام امور خارج از منزل با مرد خواهد بود . در بهترین حالت این امور می بایست به عادلانه ترین شکل بین زن و شوهر تقسیم شود ، گرچه در فرم کلی باز هم ممکن است مسئولیت آقایان در خارج از منزل و مسئولیت بانوان در داخل منزل بیشتر باشد ؛ در نتیجه بانوان با درک شوهرانشان می باید محیطی را برای وی در خانه فراهم کنند تا شوهرشان پس از انجام مسئولیت خود در خارج از خانه با شوق و شور برای رسیدن به خانه و قرار گرفتن کنار شما و فرزندانش لحظه شماری کند ، گفتن یک جمله خسته نباشی ، دوستت دارم و … می تواند تاثیر شگرفی در آقایان بوجود آورد ؛ آقایان نیز می باید درک صحیحی از فعالیت های درون منزل و خستگی های همسرشان داشته باشند ، این امر به هیچ عنوان سخت نخواهد بود ، بدین صورت که آقایان هر مشکلی بیرون از خانه هست باید پشت درب خانه بگذارند و بعد به خانه وارد شوند . مطمئن باشید زمانی که به خانه باز می گردید همگی اعضای خانواده با شور و شوق منتظر حضور شما در محیط خانه هستند در نتیجه با بیرون گذاشتن مشکلات و اخلاق خوش خود از این اتفاق کوچک یک اتفاق خوب بزرگ می توانید بسازید . همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار برای همسر خود هدیه ای متناسب با وضعیت و توان مالی خود تهیه کنید ، بانوان همیشه هدیه گرفتن را بسیار دوست دارند ، پس شما می توانید برای قدردانی از خدمات همسرتان در منزل هر چند وقت یکبار هدیه ای متناسب با میزان توان مالی خود تهیه کرده و در هنگام بازگشت به منزل هدیه را به او اهدا کنید ، این کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود . همینطور اگر داری فرزند کوچک هستید بهتر است هیمن روش را برای او هم اعمال کنید .

  • مشکلات زنان در شروع زندگی .
  1. یکی از عمده ترین مشکلات خانم ها در شروع زندگی تنهایی و دلتنگی می  باشد ، آقایان می بایست چند روز ابتدای زندگی مشترک را بیشتر در کنار همسرشان باشند ، او را در امور منزل ، برای گردش و تفریح یا حتی خرید همراهی کنند و اگر تمایل دارد در هفته های آغازین زندگی مشترک ساعاتی به خانه پدری برود بهتر است جلوگیری نکنید چراکه به هر حال خانمی که الان همسر شماست پیش از این دختری بوده که چندین سال در کنار خانواده بوده و نمی تواند یک شبه وابستگی خود را نسبت به آن ها کم کند بلکه می بایست این امر شامل مرور زمان شود تا وی بتواند با کمتر کردن این وابستگی درگیر زندگی خویش شود .
  2. نکته ی دیگری که بانوان در شروع زندگی مشترک ممکن است با آن مواجه شوند ، مشکل در انجام دقیق امور منزل شامل نظافت ، پخت و پز و … می باشد ، لذا آقایان می بایست با در نظر گرفتن بی تجربگی همسرشان در هفته های آغازین زندگی مشترک او را سرزنش نکنند و ضعف های احتمالی را بازگو نکنند و بلعکس در انجام این امور او را همراهی کنند .
  3. از دیگر مشکلات خانم ها در روزهای آغازین زندگی مشترک عدم شناخت مردان نسبت به جنس و حالات زنان است . تغییر رفتار زنان در دوره ماهیانه زنانه را که حاصل تغییرات هورمونی و فیزیولوژیک آن ها می شود را نباید فراموش کرد . آقایان می بایست بدانند که امکان ایجاد تغییرات فاحش در حالات روحی و اخلاقی تا 180 درجه متفاوت تر از حالت طبیعی در ابتدا و انتهای این دوره وجود دارد . همچنین از وجوح مشترک بانوان در این دوره می توان به تحریک بیشتر آنان و در نتیجه افزایش احساس نیاز جنسی در آن ها ، بی حوصلگی و بی حالی (که این بی حالی حاصل کاهش فشار خون در آن ها می باشد) اشاره کرد . در نتیجه آقایان باید بدانند که در طی این دوره چند روزه می بایست سطح توقعات خود را برای بیرون رفتن ، غذا خوردن ، مهمانی رفتن و … از همسرانشان تا بهبودی کامل آن ها ، کم کنند .
  • نقش تفریح و گردش در زندگی .

پر واضح است که تفریح و گردش در کیفیت زندگی زناشویی بسیار تاثیر گذار است . بسیاری از زوج های جوان بعد از ماه عسل دیگر فرصتی برای مسافرت ، گردش و تفریح نداشته اند و یا به این مسئله مهم کم توجخ یا بی توجه بوده اند . آقایان می بایست بدانند که تفریح و گردش نیز همانند تامین نیازهای اقتصادی خانواده و در کنار نیاز های اصلی خانواده حائز همیت است و می بایست توجه خاصی بدان شود . حتما برای این مسئله مهم به صورت دقیق برنامه ریزی کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .