نکات خانه داری (جواهرات)

نکات خانه داری (جواهرات)
  • جواهرات .

برای روشن کردن زینت آلات طلا می توانید از یک مسواک کهنه و مقداری خمیر دندان استفاده کنید . سپس طلاها را کاملا شسته و خشک کنید . همچنین می توانید با استفاده از آب لیمو و یا کمی مایع ظرف شویی نیز طلاهای خود را جلا دهید . اگر گردنبند و انگشتر نقره شما کدر شده ، باید آن را مدتی در آب لیمو بگذارید ، سپس با آب گرم بشورید . بعد با تکه ای پارچه و یا تکه ای جیر آن را جلا دهید .

  • سیاهی بدلیجات .

برای جلوگیری از سیاه و کدرشدن جواهرات بدلی ، درون جعبه نگهداری از آنها ، یک تکه گچ بیندازید .

  • براق کردن ظروف برنجی .

برای براق کردن ظروف و اشیا برنجی مقداری گوجه فرنگی روی آن ها بمالید و پس از چند دقیقه آن ها را با سیم ظرفشویی ، بشویید .

  • براق کردن ظروف نقره .
  1. ظروف نقره را درون یک ظرف بزرگ فلزی که داخل آن آبجوش و کمی پودر لباسشویی دستی ریخته اید ، قرار دهید و این ظرف را روی چراغ بگذارید تا مدتی بجوشد ، سپس ظرف ها را خارج کرده ، آب بکشید و خشک کنید ، بسیار سفید و درخشان خواهند شد .
  2. اگر می خواهید از این بیشتر براق شوند ، مقداری جوش شیرین یا خاکستر نرم را با یک پنبه روی آن ها بمالید .
  3. برای برطرف کردن لکه های سفیدی که معمولا بر روی ظروف نقره پیدا می شود ، کافی است مقداری نمک بر روی آن ها بمالید ، این نوع لکه ها از بین خواهند رفت .
  4. همچنین می توانید از خمیر مخصوص پرداخت نقره که امروزه در بازار موجود است استفاده نمایید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .