نکات خانه داری (شست و شو)

نکات خانه داری (شست و شو)
  • سفید کردن دسته کارد و چنگال .

کارد و چنگال هایی که دسته استخوانی یا عاج مانند دارند ، پس از مدتی رنگ سفیدشان به زردی می گراید و منظره ناپسندی به خود می گیرند . برای شستن اینگونه کارد و چنگال ها ، یک عدد لیموترش را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و روی دسته استخوانی بمالید ، دوباره مانند اولش سفید خواهد شد . وسایل عاجی دیگر را نیز می توانید با به کار بردن همین روش تمیز کنید .

  • جلا دادن نیکل .

در مواقعی که اشیای فلزی از جنس نیکل ؛ کهنه و بد منظره می شود ؛ می توانید پارچه ای را به آمونیاک آغشته کرده و روی آن بمالید . درخشندگی و جلای زیادی پیدا خواهد کرد .

  • شمعدان های بلورین .

برای شستن و تمیز کردن شمعدان های بلوری ، آن ها را درون یک سبد یا آبکش پلاستکی قرار دهید و سبد را به درون ظرف بزرگی محتوی آب داغ و یک محلول پاک کننده ، مانند مایع ظرف شویی گذاشته ، سبد را مرتبا بالا و پایین کنید تا آنکه تمیز شود . سپس آن ها را در داخل آب داغ تمیز ، به ترتیبی که در بالا ذکر شد آب بکشید و بگذارید شمعدان ها درون سبد خشک شوند .

  • چگونگی نظافت گردنبندهای مروارید .

این روزها استفاده از گردنبند و دستبندهای مروارید رواج یافته است . برای پاک کردن مروارید ، کافی است با پارچه پشمی نرم آن را به شدت مالش دهید تا درخشندگی خود را حفظ کند .

  • تمیز کردن طناب لباس .

طناب هایی که برای آویزان کردن لباس از آن ها استفاده می کنیم ، اگر تمیز نباشند لباس ها را نیز کثیف می کنند . بهتر است گهگاهی برس را در آب صابون خیس کرده ، روی طناب بکشید و بار دوم همین عمل را با برسی که در آب معمولی خیس شده است انجام دهید .

  • طرز جدا کردن دو لیوان .

برای جدا کردن دو لیوان شیشه ای که داخل هم جفت شده اند و به هم چسبیده اند ، لیوان زیر را در آب گرم بگذارید و لیوان بالایی را از آب سرد پرکنید . با این عمل لیوان ها به راحتی از هم جدا می شوند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .