نکات خانه داری (وسایل تزئینی و بوی نم)

نکات خانه داری (وسایل تزئینی و بوی نم)
  • تمیز کردن وسایل تزیینی خانه .

اگر وسایل تزیینی گچی در منزل دارید ، برای پاک کردن آن ها ابتدا دستکش پلاستیکی بپوشید و موهایتان را نیز بپوشانید ، زیرا گرد گچ برای موها و پوست دست مضر است و سپس اگر جاروبرقی دارید برای گردگیری و پاک کردن اشیاء گچی حتما از آن استفاده کنید و اگر مایلید اشیاء گچی زیباتر جلوه کنند نشاسته خیلی نرم را در آب نیم گرم حل کنید و این مخلوط را با قلم مو روی تمام سطح اشیاء گچی بمالید و پس از خشک شدن با برس نرم و تمیز خشکی آن ها را برس بزنید .

  • برطرف کردن بوی نم .

برای برطرف کردن بوی نم در کمدهای لباس ؛ یک لیوان شیر داغ را داخل کمد گذاشته و به مدت چند ساعت درب کمد را ببندید .

  • بوگیر شیشه .

برای از بین بردن بوی عطر و ادویه از شیشه های خالی ، می توانید یک قاشق چایخوری خردل را در مقداری آب گرم حل کرده و درون شیشه بریزید ؛ سپس آن را خوب تکان دهید تا بو از بین برود .

  • شستن جوراب ها .

جوراب های ما بیش از بقیه پوشاک کثیف می شوند . بهتر است جوراب ها را به خصوص اگر از جنس نخی یا نایلون هستند زود به زود با آب گرم و صابون شست ، چون اگر دیر به دیر شسته شوند ، لطافت و رنگ اولیه خود را از دست می دهند ؛ به خصوص رنگ های روشن و سفید که هرگز به رنگ اولیه درنمی آید .

  1. برای شستن و دوام جوراب های نایلونی ، ابتدا صابون رنده شده یا صابون مایع را در آب ولرم حل کنید و جوراب ها را در آن خیس کنید . بعد از چند دقیقه آن ها را بشویید و چندبار با آب ولرم آب بکشید و بدون فشار دادن روی طناب بیندازید .
  2. جوراب های نخی را نیز به همین ترتیب می توان شست ، با این تفاوت که ابتدا با آب ولرم و سپس با آب گرم بشویید تا خوب تمیز شوند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .