نکات مهم در آرایش صورت

نکات مهم در آرایش صورت

داشتن کیف لوازم آرایش با مارک های عالی و رنگ های متنوع و خوش دلیل بر زیبا شدن نیست ؛ بلکه کافی است بدانیم چطور از لوازم آرایش برای برطرف کردن ایرادهای چهره مان استفاده کنیم . از طرفی گاهی آرایش کردن باعث بالا رفتن سن می شود . برای آنکه مرتکب این خطاها نشویم ، به این موارد دقت کنید .

  • قدم اول ؛ زمینه سازی مناسب .

برای برطرف شدن بعضی ایرادهای چهره و پوست باید از کرم پودر مناسب استفاده کرد . کرم پودر مناسب برای پوست های چرب ، باید SPF حداقل 15 داشته باشد (Sun Protection Factor یا میزان توانایی ماده در جذب و یا دفع اشعه های UV است) .  از طرفی این کرم پودر بهتر است از انواع جامد انتخاب شود . کرم پودر را روی صورت مالیده و آن را با دست روی پوست بماید . سپس با پد مناسب ، میزان اضافی آن را بگیرید . برای پوست های خشک ، کرم پودر مایع با SPF بین 20 تا 42 مناسب است . اگر پوست تان مختلط است ، از کرم پودرهایی که فاز آبی بیشتری دارند ، استفاده کنید . بنابراین با استفاده از کرم پودر وضعیت پوست بهبود پیدا می کند . از طرفی با استفاده از کرم پودر جای اسکارهای احتمالی ناشی از جوش زدن پوشیده شده و ترمیم رنگ پوست افرادی که دچار کک و مک یا دیگر مشکلات هستند نیز از همین طریق امکانپذیر است .

  • قدم دوم ؛ هم رنگ پوست .

حتما این اصطلاح یا جمله را شنیده اید که “کرم پودر باید خوب روی صورت بخوابد” ؛ این یعنی اینکه شما باید نکته اول و همین نکته دوم یعنی انتخاب کرم پودر مناسب با پوست صورت را مد نظر قرار دهید . به این ترتیب کرم پودری که روی پوست می زنید زیرساخت خوبی برای رفع ایرادهای احتمالی صورت مانند کک و مک ، لک و … خواهد بود . اگر کرم پودر مناسب پوست نباشد ، صورت زشت و پیر نشان داده می شود . برای این کار کافی است مقدار مناسبی از کرم پودر را پشت دست یا روی گردن بزنید و رنگ و کیفیت آن را ببینید . مسلما کرم پودری که خوب روی صورت نخوابد و هم خوانی لازم با پوست صورت شما را نداشته باشد ، پوست صورت را گچی یا چروک خورده نشان می دهد .

  • قدم سوم ؛ مکان نامناسب .

در مواردی بعضی از لوازم آرایشی ، در مکان مناسبی در صورت استفاده نمی شود . رنگ رژ لب و رژ گونه باید همرنگ باشد و هر دوی آنها با رنگ پوست سازگار باشد . مثلا استفاده از رنگ های روشن که باعث پریدگی رنگ در افرادی با پوست سفید می شود ، اشتباه است . یکی از این اشتباهات استفاده از رژ گونه درست روی برجستگی گونه و امتداد ندادن آن به سمت بالای صورت یعنی سمت شقیقه هاست . به این ترتیب گونه به صورت غیرعادی دیده می شود . بعضی نیز رژ گونه را خیلی پایین تر از برجستگی گونه استفاده می کنند که این مسئله نیز باعث ایجاد حس افتادگی گونه و پیر شدن صورت می شود . بهترین شیوه استفاده از رژ گونه ، استفاده آن در ناحیه برجستگی گونه و امتداد دادن آن به سمت بالاست . البته شیوه دیگر نیز استفاده از رژ گونه درست کمی پایین تر از برجستگی گونه به سمت بالاست .

  • قدم چهارم ؛ رنگ نامناسب .

گاهی همه اصول استفاده از لوازم آرایشی را می دانید اما رنگ ها را نامناسب استفاده می کنید . این هم یک اشتباه آرایشی است که صورت را نازیبا می کند . مثلا استفاده از رژ گونه با رنگی کاملا متفاوت از رژ لب است . رنگ رژ لب و رژ گونه باید همرنگ باشد و هر دوی آنها با رنگ پوست سازگار باشد . مثلا همانطور که گفته شد استفاده از رنگ های روشن که باعث پریدگی رنگ در افرادی با پوست سفید می شود، اشتباه است .

  • قدم پنجم ؛ رفع ایرادها .

استفاده از بعضی از لوازم آرایشی باعث رفع ایرادهای چهره می شود ، مثلا افرادی که مشکلی در ناحیه لب یا پشت لب شان دارند می توانند با استفاده از خط لب این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند . دقت کنید که رنگ این وسیله آرایشی باید خیلی ملایم باشد تا مشخص نشود از آن استفاده شده است .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .