نگرش و نگاه مثبت به همسر

نگرش و نگاه مثبت به همسر

چه تصویری از شریک زندگی خود در ذهن دارید ؟!! او در نزد شما از چه جایگاه و منزلتی برخوردار است ؟!! آیا وقتی که در تنهایی و خلوت به همسرتان می اندیشید ، احساس خوشایندی به شما دست می دهد یا احساس نامطلوبی دارید ؟!! می توانید ده ها سوال این چنین در خصوص همسرتان را نزد خود طرح کرده و پاسخ دهید . بدون شک رفتاری که شما با همسرتان دارید تابعی از نگرش شماست نسبت به او . اگر شما به همسرتان با چشم انسانی ارزشمند بنگرید ، رفتارتان متین و توام با احترام و … خواهد بود . ولی اگر به او با دید یک انسان ارزشمند ننگرید ، بدون شک او را نالایق و بی کفایت خواهید دانست و احیانا رفتار توام با تحقیر با او خواهید داشت ، که نتیجه آن سست شدن روابط شما خواهد بود . بنابراین زوج های جوان باید سعی داشته باشند که ؛

  • در مرحله اول به همسرشان به عنوان یک انسان بنگرند . قبول این اصل مانع از نگاه های توام با تمسخر ، تحقیر و … خواهد بود . در آن صورت هیچ کس به خودش اجازه نخواهد داد صفت و رفتاری که مغایر با انسان بودن است بر دهان جاری کند و یا عمل کند .
  • در مرحله دوم همسران جوان باید تلاش کنند که مجموعه ویژگی های همسران شان را از ابعاد متعدد جسمانی و فردی ، خانوادگی ، تحصیلی ، شخصیتی ، شغلی ، اخلاقی ، اعتقادی ، ظاهری در یک جمع بندی ببینند و آن ویژگی ها را در نزد خود عالی تلقی کنند و در جهت عالی تر شدن آن ها تلاش نمایند و یا همانگونه که هستند بپذیرند و در جهت تقویت و اصلاح ویژگی هایی که از نظر آن ها نامطلوب می آیند بکوشند . فرضا ویژگی های جسمانی و فردی همسرشان را از نظر رنگ چشم ، پوست ، چاقی و لاغری ، قیافه و … در کنار خصایص اخلاقی و سیرت وی دیده و بهترین بدانند و یا خود را با آن ویژگی ها وفق دهند .
  • مرحله سوم نگرش مثبت پیدا کردن به همسر اینگونه است که شما باید ابعاد مثبت همسرتان را شناسایی کنید . بدون شک هر شخصیتی دارای ابعاد مثبت و قوی می باشد که او را از دیگران متمایز می کند ، تشخیص و شناسایی این ویژگی ها و برجسته کردن آن ها مانع از بروز و رخنه تفکر منفی در خصوص همسرتان به ذهن شما می شود .

تاکید شما در روابط دوجانبه خود با همسرتان و تاکید برجنبه های مثبت و ممتاز او ، افق دید شما را به همسرتان به افقی مثبت تبدیل می کند . البته این گفته به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف و منفی همسرتان نمی باشد . باید بدانیم که هیچ کس کامل نیست و همه انسان ها در معرض خطا ، لغزش ، انحراف و … می باشند ، ما نباید از همسرانمان انتظار داشته باشیم که کامل و بی عیب و نقص باشند و هر رفتار و گفتاری که از آنها سرمی زند ایده آل باشد . ما باید نقاط منفی را شناسایی و در جهت بهبود و اصلاح آنها در همسرانمان برآییم و نباید از آن ها به عنوان چماق علیه همسرمان استفاده کنیم . در پایان این قسمت ذکر این نکته بی مناسبت نیست که اگر شما زندگی گذشته همسرتان را مرور کنید و در آن نقاط با ارزش و قابل توجهی پیدا کنید و اگر آنها را مدنظر قرار دهید ، نگرش شما را نسبت به او به صورت قابل لمسی مثبت تر خواهد کرد . فرض اگر همسر شما نفر اول کلاس خودشان در زمان تحصیل بوده این یک ویژگی مهم در زندگی اوست چرا که نشان دهنده لیاقت ، کفایت و توانایی و شایستگی او را نشان می باشد ، که نباید فراموش گردد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .