نگهداری از پنیر

نگهداری از پنیر

در زیر به بیان نکاتی مختصر برای نگهداری هر چه بهتر پنیر و مصرف آن می پردازیم .

  1. برای جلوگیری از خشک شدن پنیر ، روی ظرف بریده شده آن ، کمی کره یا روغن بمالید . برای این منظور همچنین می توانید دستمال تمیزی را که پرز ندهد به وسیله سرکه خیس کنید و به دور قالب پنیر بیچید .
  2. اگر پنیر را درون ماست بیندازید بسیار لذیذ می شود .
  3. چنانچه پنیر را درون فویل آلومینیومی بپیچید ، برای جلوگیری از خشک شدن آن موثر است .
  4. اگر پنیر را میان پارچه ای که در سرکه انگور خیسانده اید قرار دهید ، طعم و مزه خوبی خواهد یافت و ضمنا مدت زیادتری تازه خواهد ماند .
  5. اگر پنیر شما نرم است و می خواهید سفت شود ، آن را درون آب نمک جوشیده ولی سرد شده بیندازید . هر چقدر مقدار نمک بیشتر باشد پنیر سفت تر می شود . البته به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه ی نمک چه مضراتی می تواند داشته باشد .
  6. برعکس اگر پنیر شما سفت است و می خواهید نرم شود آن را درون آب جوشیده بدون نمک بیندازید .
  7. همچنین می توانید پنیر سفید را درون دوغ ، خیس کنید تا هم تازه تر و نرم تر شود و هم خوش طعم تر .
  8. پنیری را که کپک زده دور نریزید بلکه آن را درون ظرف درب داری قرار دهید ، چند حبه قند در آن بیندازید و سپس در ظرف را بگذارید با این کار کپک ها از پنیر جدا شده و سراغ قند می روند . سپس درب ظرف را برداشته ، پنیر را میل کنید و حبه قندها را بیرون بیندازید .
  9. چنانچه برای تهیه بعضی از غذاها مانند پیتزا به پنیر رنده شده نیاز دارید قبل از رنده کردن پنیر ، اندکی روغن روی رنده بمالید ، به این ترتیب پنیر به رنده نخواهد چسبید و به آسانی شسته خواهد شد .
  10. اگر می خواهید پنیر دیر فاسد شود همیشه آن را در ماست یا آب ماست بیندازید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .