هزینه مراسم عروسی خود را کاهش دهید

هزینه مراسم عروسی خود را کاهش دهید

اگر شما به دنبال یک عروسی رویایی و ارزان قیمت هستید نگران نباشید ، چراکه با مطالعه نکات زیر می توانید ، هزینه های مراسم عروسی خود را تا حد امکان کاهش دهید .

  1. روز عروسی خود را تا حد امکان از یکی از روزهای وسط هفته انتخاب کنید و همچنین در اعیاد مذهبی مانند عید غدیر ، عید قربان ، 13 رجب ، 17 ربیع الاول ، تاریخ عروسی خود را انتخاب نکنید .
  2. بر سر یک لیست ثابت و معینی از مهمان ها به توافق برسید . حتی یک مهمان اضافی می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند وقتی که بودجه شما محدود است .
  3. هیچگاه به اولین قیمت بله نگویید ، از جاهای مختلف قیمت بگیرید .
  4. برای زمان نامزدی خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید از وقفه ی ایجاد شده بین عقد تا عروسی که حاصل این دوران می باشد استفاده کنید ؛ تا وقت بیشتری داشته باشید برای چک کردن کارهای مختلف و پس انداز کردن پول جهت خرج هایی که در پیش دارید .
  5. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید کارت دعوت خود را ساده انتخاب نمایید ، زیرا هزینه بیش از اندازه برای کارت عروسی کاری بیهوده و اشتباه است .
  6. اگر با نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ آشنایی دارید می توانید کارت دعوت را به سلیقه خودتان طراحی کنید که در این صورت فقط هزینه چاپ را می پردازید و هزینه طراحی آن را کم کرده اید .
  7. اگر برایتان مقدور است جشن عقد و عروسی را با هم برگزار کنید ، با این کار بسیاری از هزینه های اضافی و تکراری را کاهش داده اید .
  8. تنها یک مدل غذا را برای مراسمتان سفارش دهید .
  9. از انجام هزینه های تجملاتی مانند گل آرایی ، بادکنک آرایی ، شمع آرایی ، آتش بازی و … که هر چند هر کدام مبلغ ناچیزی دارند اما در کل کارایی خاصی ندارند ، پرهیز کنید .
  10. از میهمانان در فصول سرد با یک فنجان چای به جای انواع قهوه و نسکافه پذیرایی نمایید و در فصول گرم ، با یک لیوان نوشیدنی خنک مثلا شربت به جای انواع آبمیوه ها و بستنی های مخصوص پذیرایی کنید .
  11. برای مهمانانتان 2 الی 3 مدل میوه فصل که قیمت پایین تری دارند را سفارش دهید . از سفارش دادن میوه های سردخانه ای و گل خانه ای غیر فصلی که نه کاملا رسیده هستند و نه طعم خوبی دارند جدا بپرهیزید .
  12. برای مجلل نشان دادن کیک عروسی تان ، طبقات مصنوعی به کیک تان اضافه نمایید ، با این کار جلوه کیک تان بیشتر می شود و هزینه های اضافی برای کیک تان را هم کاهش داده اید .
  13. کیک عروسی را انتخاب نمایید که به عنوان دسر هم بتوان از آن استفاده کرد . مثلا کیک هایی که داخل آن ها بستنی دارند .
  14. از سفارش دادن گل های شکری بپرهیزید و با گل های طبیعی کیک را تزیین کنید .
  15. طلاها و وسایلی که در دوران نامزدی کاربردی ندارند را بفروشید و پول آن را برای مراسم و جایی که لازم می دانید هزینه کنید .
  16. به جای خرید لباس عروس و تاج عروس می توانید با پرداخت هزینه خیلی کمتری لباس عروس و تاج مناسبی کرایه نمایید .
  17. به جای آوردن آرایشگر به خانه به سالن زیبایی بروید تا هزینه ی کمتری را بپردازید .
  18. به جای خرید کفش های گران قیمت لباس خود را بلندتر انتخاب کنید یا کفشی را انتخاب کنید که به جز مجلس عروسی و بعد از اتمام مجلس عروسی باز هم از آن استفاده نمایید .
  19. از گل های تازه به جای خرید وسایل تزیینی برای تزیین کردن موهایتان استفاده نمایید .
  20. از دوستان صمیمی و اعضای خانواده خود برای ساقدوش شدن دعوت کنید .
  21. اگر ساقدوش ها را در هزینه برای لباس آزاد بگذارید می توانند برای هماهنگ شدن با لباس عروسی مورد نظر شما ، از وسایل رنگی و بامزه و وسایل جذاب و هماهنگ استفاده کنند .
  22. برای صرفه جویی هزینه دسته گل ساقدوش ها می توانید دسته گل را به وسیله روبان و گل های مصنوعی درست کنید .
  23. هرگز ورودی تالار را برای زیبا شدن فیلم های عروسی تان تزیین نکنید زیرا با ین کار پول خود را دور می ریزید .
  24. برای صرفه جویی در هزینه های گل آرایی می توانید از گل های مصنوعی بر روی میز میهمانان استفاده کنید و هزینه سنگین سفارش برای گل های طبیعی را پرداخت ننمایید . حتی می توانید از این گل ها بعدها نیز استفاده کنید یا اینکه آن ها را به دکوراتور سالن بازگردانده و فقط مبلغی جهت کرایه گل ها به وی پرداخت نمایید .
  25. بجای گل آرایی کل سالن که هزینه ی بسیار بالایی دارد برای جایگاه عروس و داماد دو پایه گل چشمگیر سفارش دهید که زمینه اش آینه باشد و حدالامکان جاهایی از آن بدرخشد .
  26. اسامی میهمانان را خودتان بر روی کارت ها و یادبودها بنویسید این کار حس مثبت تر و بهتری را به مهمانان می دهد .
  27. به جای خرید شیرینی های گران قیمت از شیرینی های با قیمت مناسب تر استفاده نمایید .
  28. برای خرید اجناس خود از مغازه به سایت ها و مغازه های حراجی بروید و اجناستان را با قیمت مناسب تر خریداری نمایید و یا اجناسی مشابه و با قیمت پایین تر انتخاب نمایید .
  29. اگر از دوستان و آشنایان شما کسی هست که استعدادی در درست کردن کیک و تزیین آن دارد از او کمک خواهید .
  30. به دنبال گروه های موسیقی که انواع آلات موسیقی را دارند نروید شما می توانید با یک سی دی میکس هم همان کار را انجام دهید .
  31. آهنگ های مورد علاقه خود را بر روی یک حافظه ی خارجی بریزید و اجرا کنید به جای اینکه از گروه های موسیقی کمک بخواهید .
  32. برای رفتن به ماه عسل به جای انتخاب پرواز ماه عسل بعد از عروسی آخر هفته به دنبال پروازهای ارزانتر در طی روزهای هفته باشید .
  33. هیچ وقت از داشتن بیمه سرباز نزنید زیرا پرداخت یک هزینه جزئی می توانید در آینده از خرج هایی که فکرش را نمی کنید جلوگیری نماید .
  34. در صورتی که یکی از تهیه غذاها و آشپزخانه های خوب شهر از دوستان و آشنایان شماست تاحد امکان با مدیریت تالار جهت سرو غذا از بیرون رایزنی کنید .
  35. عجله نکنید و در انتخاب تالار صبور باشید ، بخوبی تحقیق کنید و از تالارهای با کیفیت و ارزان استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .