ویژگی های یک رابطه موفق زناشویی

ویژگی های یک رابطه موفق زناشویی

در زیر به بررسی ویژگی های یک رابطه موفق زناشویی می پردازیم و به صورت کاملا خلاصه شده و نکته وار این ویژگی ها را بیان می کنیم .

  1. احساس خوشایندی نسبت به خودتان و همسرتان داشته باشید .
  2. دوستی و رفاقت متقابل ، تنها داشتن یک رابطه معمولی ملاک و معیار یک رابطه موفق محسوب نمی شود بلکه نزدیکی شما به همسرتان و ایجاد فضایی صمیمانه است که رابطه ای موفق را رقم میزند . مسلما در یک چنین فضایی شما می توانید احساسات ، دوست داشتنی ها ، علایق و … همسرتان را بشناسید و او را درک کنید .
  3. رعایت حریم شخصی از سوی دوطرف . رعایت حریم شخصی فردی که با او زندگی میکنید اهمیت زیادی دارد و در نظر نگرفتن این حریم شخصی و ورود بی محابا به آن می تواند عواقب بدی داشته باشد . شاید مثال بارز ورود به حریم شخصی او ، عدم وجود اعتماد کافی به همسرتان باشد ولی این را بدانید که اعتماد از ارکان اصلی رابطه موفق زناشویی تلقی می شود .
  4. پذیرش عقاید یکدیگر . عقاید یکدیگر را بپذیرید و برای عقاید و سلایق یکدیگر احترام قائل شوید .
  5. نداشتن خواسته ها و تقاضاهای غیرمعمول از یکدیگر . این مسئله خیلی مهم است که توقعات ، خواسته ها ، علایق و دوست داشتنی های شما متناسب با وضعیت و توانمندی های همسرتان باشد تا هم شما به خواسته هایتان برسید و هم او به واسطه برطرف ساختن نیازهای شما ، اعتماد بنفس و احساس خرسندی لازم را کسب کند .
  6. داشتن سهم برابر از قدرت و کنترل در رابطه .
  7. تمایل به مذاکره برای دستیابی به یک راه حل منصفانه در مشاجرات از سوی دو طرف .
  8. پذیرفتن مسئولیت اعمال و تصمیمات از سوی دو طرف . اشتباهات خود را بپذیرید و  در راستای جبران آن برآیید . غرور بیجا و نپذیرفتن اشتباهات پایه و اساس بسیاری از اختلافات زناشویی است .
  9. داشتن احساس امنیت در هنگم بیان حقایق و رک گویی ها . این مسئله که شما با نحوه برخورد خود و لحن صحبت هایتان به همسرتان این اطمینان را بدهید که می تواند در امنیت کامل و به دور از بروز احتمالی رفتارهای احساسی حقایق را بازگو کند خیلی مهم بوده و باعث پایداری رابطه شما می شود .
  10. پذیرفتن یکدیگر بدون قضاوت و عدم نیاز به تغییر دادن یکدیگر .
  11. وجود آرامش و عدم تنش و خشم .
  12. ایجاد رشد و پیشرفت به همراه لذت و شادابیت برای دستیابی به یک رابطه سالم .

خودشناسی ، مهم است که پیش از آنکه عاشق شوید خودتان را کاملا شناخته باشید . رسیدن به خود شناسی قبل از ازدواج نیز از مهمترین مسائل و ویژگی های فردی برای ایجاد رابطه ی زناشویی موفق محسوب می شود . 

یک رابطه سالم زمان و فضای لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا به زندگی شخصی خودتان ادامه داده و آرزوها و علایق خود را همچنان دنبال کنید . در ضمن از رابطه با همراهتان لذت ببرید .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .