پنج نباید در ارتباط با شوهران

پنج نباید در ارتباط با شوهران
  • شوهران خود را در مشکلات و گرفتاری ها تیرباران نکنید !

مردان در محل کار خود با مصائب و مشکلات زیادی روبرو می شوند و به امید داشتن یک بعدازظهر آرام بسوی خانه باز می گردند و حاضر نیستند زمانی که به منزل باز می گردند دوباره وارد میدان جنگ و جر و بحث شوند . در این صورت دو راه برای آن ها باقی می ماند .

  1. محل جنگ و مناظره را ترک کنند .
  2. با تمام قوا با شما بجنگند و دعوا و مشاجره کنند .

که در هر صورت به دوری از شما می انجامد و این چیز نیست که شما می خواهید .

  • سوزنتان روی یک موضوع گیــر نکند !

خانم ها بسیاری از اوقات وقتی می خواهند در مورد مسئله یا مشکلی صحبت کنند ، آن قدر در مورد آن حاشیه پردازی می کنند که شوهر خود را تا مرز جنون می کشانند . مسئله ای که خوب است خانم ها یاد بگیرند ، این است که می توانند منظور خود را در یک جمله بیان کنند ولی خانم ها در موقع بروز مشکل مسائل گذشته را نیز مطرح کرده و موضوع را وخیم تر می کنند . توصیه می شود هر زمان گله و شکایتی از همسرتان داشتید موضوع را به آرامی و به کوتاه ترین شکل ممکن با او در میان بگذارید . در ابتدای صحبت نکات مثبت همسرتان را مد نظر قرار دهید تا راحت تر بتوانید به نتیجه ی دلخواه برسید . بیشتر از آنکه صحبت کنید به حرف های شوهرتان گوش کنید .

  • در دعواها و مشاجرات نکات زیر را فراموش نکنید !

انسان ها بطور نا خودآگاه معتقدند که در دعواها می بایست منطقی و خونسرد باشند . ولی در زمان وقوع مشاجره نمی دانند چگونه می توان این خونسردی را حفظ کرد . توجه به نکات زیر می تواند تا حد زیادی خانم ها را برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب رهنمود سازد .

  1. شناسایی دقیق موضوعی که بر سر آن دعوا شده است .
  2. تمرکز و صحبت در مورد همان موضوع مشخص .
  3. در موقع دعوا دست همسر خود را بگیرید .
  4. از گوشه و کنایه زدن پرهیز کنیــد .
  5. به جای اینکه مدام بگویید تو از من استفاده کنید(نگویید تو داری مرا اذیت می کنی،بگویید من از این رفتار اذیت می شوم) .
  6. به شوهرتان ناسزا نگویید .
  7. جملات منفی استفاده نکنید(دیگه دارم می میرم!) .
  8. قهر نکنید .
  9. مشکلات خود را به صورت خصوصی حل کنید .
  10. طوری با شوهرتان صحبت کنید که متوجه شود صحبت های او را درک می کنید . برای این کار جملات او را تکرار کنید(منظورت این بود که … )
  11. به شوهرتان افتخار کنید .
  12. احساس شکست نکنید و نگذارید که شوهرتان نیز احساس شکست کند .
  • شوهرتان را سرزنش نکنــید !

زمانی که خانمی همسر خود را سرزنش می کند می خواهد خود را آرام کند ولی راه درست این است که مسئولیت خود را بپذیرید و تقصیر را گردن دیگران نیاندازید . از کلمات محبت آمیز غافل نشوید . تنها با این فن است که می توانید با شوهر خود ارتباط درست و سالمی برقرار کنید .

  • با گفته های خود شخصیت شوهرتان را تخریب نکنید !

خانم ها دوست دارند هنگامی که عصبانی و یا غمگین هستند با کسی دردِدل کرده و به قولی خود را سبک کنند ، که معمولاً مخاطب آن ها دوستان و یا فامیلشان هستند ، به این نکته توجه داشته باشید که در این شرایط از شوهرتان بد نگویید و او را نزد دیگران تحقیر نکنید . در هر موقعیتی از او دفاع کنید و نکات مثبت او را یادآوری نمایید .

منبع : راز آرامش ، فرشته گودرزی .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .