چند توصیه درباره گل ها

چند توصیه درباره گل ها
  • تامین کود مورد نیاز .

اگر به گل ، گلدان و پرورش انواع و اقسام گل علاقه مندید ؛ حتما می دانید گل و گلدان های شما در آپارتمان نیاز فراوانی به کود دارند ولی آیا می توانید در داخل آپارتمان از هر کودی استفاده کنید ؟!! آن وقت با بوی زننده آن چه خواهید کرد ؟!! برای رهایی از این مشکل و همچنین برای آنکه به خاطر تهیه کود پول ندهید ، می توانید از پوست تخم مرغ هایی که جهت تهیه غذا به مصرف می رسانید بهره بگیرید . به این صورت که اگر آن ها را خوب بکوبید و به صورت گرد درآورید ، عالی ترین کود را بدست آورده اید که برای گیاهان آپارتمانی بی نهایت مناسب است و می توانبد آن را به مقداری که لازم می بینید ، در گلدان ها بریزید .

  • چه وقت گل ها را بچینیم .

در صورتی که در خانه بوته های گل دارید و از گل آن ها برای زینت اتاق ها استفاده می کنید ، سعی کنید همیشه گل ها را طرف صبح که نیمه باز هستند بچینید .

  • تازه نکه داشتن گل ها .
  1. اگر می خواهید گل های شما تا آمدن میهمان تازه و شاداب بماند ، انتهای ساقه آن را دستمال مرطوبی بسته و یا یبا یک پنبه خیس انتهای ساقه را بپوشانید و گل را درون یخچال بگذارید .
  2. با گل ها مهربان باشید و هنگام دسته کردن آن ها را محکم به هم نپیچید زیرا شدت عمل در این مورد عمر گل را بسیار کوتاه می کند .
  3. سعی کنید شاخه گل ها را را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از شاخه ، این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید .
  4. دوام و تازگی گل ها با استفاده از عسل . با خواص عسل آشنا هستید ، اما شاید ندانید که یکی از فواید آن ، حفظ شادابی گل است . برای این منظور کافی است پس از چیدن گل ، کمی عسل به انتهای ساقه آن بمالید .
  5. پس از آنکه گلی را از شاخه جدا کردید ، ابتدا مدتی در آب نیمه گرم و سپس در آب سرد قرار دهید . این عمل به دوام گل های شما کمک خواهد کرد .
  6. هرروز آب گل های خود را عوض کنید . چند دقیقه ساقه گل ها را در آب گرم قرار دهید و توجه داشته باشید که هر بار همراه با عوض کردن آب گل ها ، اندکی از انتهای ساقه آن بچینید تا گل های شما تازه تر بمانند .
  7. اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک یا شکر به گل های شما جان تازه ای می بخشد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .