چگونه به فرزندمان پس انداز کردن را بیاموزیم ؟

چگونه به فرزندمان پس انداز کردن را بیاموزیم ؟

ما در اینجا سیستمی را به شما آموزش خواهیم داد که به طرز شگفت آوری در خانواده ما و خانواده هایی که امتحان کرده اند موثر بوده است . سیستمی متشکل از چهار صندوق پس انداز . این تکنیک به کودکانمان کمک می کند تا بفهمند کل پولی که از ما به صورت مقرری می گیرند یا به آنها هدیه داده می شود را نمی توانند در جیب شان بگذارند و خرج کنند . در مدت زمان کوتاهی آن ها می فهمند تنها بخشی از این پول را می توانند صرف امور شخصی شان بکنند ؛ و باقی پول را می بایست برای کمک به دیگر اعضای خانواده ، پس انداز برای هزینه های آتی و رسیدن به اهداف بلندمدت در زندگی در نظر گرفته و پس انداز کنند . کاری که ما می خواهیم برای بچه ها انجام دهیم به آن ها کمک خواهد کرد تا پول خود را به روشی ساده و با هدف مدیریت کنند . هر پولی که فرزندان ما می گیرند ، از مقرری گرفته تا کادو و دیگر موارد ، در چهار بانک بگذارند .

این بانک ها می تواند یک قلک سفالی باشد یا یک شیشه ی خالی سس که روی آن ها برچسب هایی با دست خط خودشان چسبیده است . روی این صندوق های پس انداز را به شکل زیر برچسب می چسبانیم .

  • خیریه (10%) ، این مقدار پول صرف خیریه یا یک خانواده نیازمند می شود .
  • مخارج (30%) ، در این صندوق پولی که برای مخارج اختیاری لازم دارند ، ذخیره می شود . اگر کودکان می خواهند با پولشان آدامس بادکنکی یا تخم مرغ شانسی از فروشگاه بخرند ، مشکلی نیست . آن ها سرانجام خواهند فهمید که اگر پولشان را صرف چیزهای کوچک کنند ، دیگر برای خرید وسایل بزرگتر و گران تر چیزی برایشان نمی ماند .
  • پس انداز کوتاه مدت (30%) ، این پس انداز برای کالایی واقعا گران و خاص مانند دوچرخه و یا دستگاه پخش سی دی است .
  • پس انداز بلند مدت (30%) ، این صندوق برای خرید وسایلی مانند خرید اولین ماشین یا تجارب آموزشی مهم (سفرخارجی ، تحصیلات شغلی و یا مخارج دانشگاه) است .

اهداف پس انداز بلندمدت و کوتاه مدت باید مورد تایید والدین باشد اما به فرزندان تان اجازه دهید برای خرج کردن پولشان حق اظهار نظر داشته باشند . حتی اگر آن ها اشتباه می کنند درس خوبی از عواقب ولخرجی یا برای مسائل پیش پاافتاده خرج کردن ، می گیرند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .