چگونه زندگی را از یکنواختی خارج کنیم ؟!!

چگونه زندگی را از یکنواختی خارج کنیم ؟!!

معمولا در بعضی از خانواده ها فضای حاکم بر خانواده از تنوع به دور است و خانواده زندگی یکنواخت و خنثی ای را تجربه می کند . در نتیجه یکنواختی خاصی بر آن ها حاکم می گردد . به طوری که اعضای خانواده از وضعیت به وجود آمده احساس رنجش ، خستگی ، کسالت و احساس عدم لذت از زندگی و احساس عدم بالندگی می نمایند . برای آنکه خانواده شما بر اثر گذشت زمانی هرچند طولانی مدت ، دچار چنین یکنواختی نگردد ، راهکارهای زیر می تواند کمک موثری در این رابطه به خانواده شما بنماید .

  1. اگر احساس می کنید اعضای خانواده و یا خود شما دچار افسردگی شده اید هر چه سریع تر جهت درمان به مشاوران و روانشناسان مراجعه نمایید .
  2. اگر اضطراب وجود شما و یا اعضای خانواده را گرفته است سعی کنید ضمن اصلاح جو روانی حاکم بر خانواده ، آرامش را به خانواده برگردانید .
  3. اگر در خانواده شما فرد معتاد وجود دارد ، هرچه سریع تر نسبت به درمتن دارویی و روانی و عاطفی وی اقدام نمایید .
  4. انعطاف پذیری را در خود رشد دهید چرا که عدم انعطاف ، یکنواختی را بالا می برد و فضای خانه را همچون زندانی غیرقابل گریز برای شما تبدیل می سازد . خیلی از مواقع عدم انعطاف از سوی همسران به این دلیل است که در مقابل عمل غیر قابل انعطاف همسر موضع گیری می کند . به عبارتی چون شما انعطاف نشان نمی دهید همسرتان را نیز تحریک می کنید که انعطاف نشان ندهد . در نتیجه درصد خطاها ، درگیری ها و نهایتا یکنواختی زندگی خودتان را افزایش می دهید . لجبازی نمودن از جمله عوامل موثر در رفتارهای غیر منعطف محسوب می گردد . خیلی مواقع به خاطر لجبازی ، اتفاق هایی در خانواده رخ می دهد که برای اعضای آن پشیمانی به بار می آورد .
  5. ایجاد رشد و تحول در خانواده را مدنظر قرار دهید . سعی کنید به رشد علمی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در مسائل معنوی ، اخلاقی ، علمی ، فرهنگی و نظایر آن گامی به جلو بردارید .
  6. دید و بازدید فامیلی را در دستور کار خانواده خود قرار دهید . هر از چند گاهی مدتی را برای دید و بازدید با اقوام و آشنایان صرف کنید ؛ این مسئله باعث از بین رفتن خستگی ، کسالت و یکنواختی زندگی می شود .
  7. گاهی مواقع مسافرت رفتن را انتخاب کنید ، هر چند سفرهای کوتاه و یک روزه . سفر جو روانی و عاطفی شما را می شکند و از عالم یکنواخت بودن ، خسته بودن و … خارج می نماید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .