چگونه فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهیم ؟

چگونه فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهیم ؟

چگونه فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهیم ؟
1. اگر می خواهید فضای اتاق یا خانه تان را بزرگتر جلوه دهید باید از الگوی تک رنگی استفاده کنید . یعنی تنها از یک رنگِ یک دست و ثابت برای رنگ آمیزی دیوارها ، کفپوش و حتی فرش استفاده کنید .
2. نصب آینه بر روی دیوار یا سقف (آینه کاری) می تواند روشی موثر و سریع برای بزرگتر جلوه دادن یک اتاق باشد . شما حتی می توانید کل دیوار را با آینه ای بزرگ بپوشانید یا از تعداد زیادی سطوح صیقلی و انعکاسی مثل شیشه یا ورقه های لوسیتی بر روی در و دیوار استفاده کنید . به علاوه برای ایجاد حس بزرگی و جاداری فضا معمولا بهتر است از رنگ های روشن و در صورت امکان از پنجره های بزرگ کمک گرفته و اگر ممکن باشد از نور مصنوعی که از خارج اتاق یا پنجره به داخل می تابد در شب استفاده کرد چرا که این کار توجه بیننده به کوچکی فضا را کم می کند.
3. تا آنجایی که می توانید از نور و روشنایی بیشتر در خانه استفاده کنید. اگر شما بتوانید از سقف به عنوان یک شب نما و منعکس کننده نور همانند یک آسمان استفاده کنید ، می توانید فضای تان را بزرگ تر جلوه دهید و به علاوه شما با ایجاد نوعی جریان و همبستگی در میان اتاق می توانید فضا را بزرگ تر جلوه دهید.
4. پوشاندن کف تمامی اتاق ها با کف پوشی یکدست و یکرنگ نیز راهی برای بزرگ تر و طولانی تر جلوه دادن فضای یک خانه است . برای مثال می توانید کف تمامی اتاق ها را با کف پوش چوبی، پارکت یا سرامیک بپوشانید و این کف پوش را از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه دهید . از همین روش می توانید برای دیوارها نیز استفاده کنید یعنی برروی تمامی دیوارها از رنگ و تزئیناتی مشابه بهره بگیرید . بنابراین یکدستی رنگ دیوارها و کف پوش و فضاهای خالی میان وسایل منزل موجب بزرگنمایی و هماهنگی فضا می شود و تفکیک و جدایی دقیق میان اتاق ها و فضاها و این که یک اتاق در کجا آغاز و در کجا پایان می یابد از بین خواهد رفت.
5. نکته دیگری که برای بزرگ تر کردن فضا باید در نظر بگیریم این است که هرچه می توانید از لوازم و مبلمان کمتر و ظریف تری در فضای اتاق ها استفاده کنید و تعداد لوازم یک اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت تر کنید و اجازه دهید که تنها چند شی و وسیله اندک و کوچک اما زیبا جلوه گری کنند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .