چگونه نزد خانواده همسر خود محبوب شویم ؟

چگونه نزد خانواده همسر خود محبوب شویم ؟

وقتی عروس و دامادی جوان به جمع خانواده ی طرف مقابل خود وارد می شود ، احساس نگرانی همراه با شادی ، اضطراب ، استرس برای آشنا شدن با آن ها ، در وجود وی کاملا امری عادی است . اعضای این خانواده جدید می توانند به دوستان و نزدیکان صمیمی شما تبدیل شوند یا به سرچشمه های خشم و جر و بحث های بیهوده شما و همسرتان ، قسمت زیادی از روابط خوب یا بد با پدر و مادر شوهرتان یا خواهر و برادرهایش به رفتار خودتان بستگی دارد . نکات ظریفی هستند که با دقت و رعایت آن ها می توانید به یکی از اعضای محبوب و قابل اعتماد خانواده ی همسرتان تبدیل شوید .

  1. به آن ها احترام بگذارید حتی اگر فکر می کنید قابل احترام نیستند . احترامی که شما برای خانواده همسرتان قائل می شوید در حقیقت اولا نشان دهنده عشق به همسرتان است و ثانیا نمایش درک صحیح شما از اطرافتان و در نهایت نشان شخصیتی است که برای خود قائل هستید .
  2. طبیعی است که همسرتان به پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده اش محبت کند ، پس فکر نکنید دوستتان ندارد و دلخور شوید . این دو محبت و ابراز عشق از دو نوع متفاوتند . بعبارت دیگر در این رابطه هر فرد در جایگاه خود قرار دارد .
  3. تا حد امکان از افراد خانواده همسرتان انتقاد نکنید و هنگامی که او به پدر و مادر و یا خواهر و برادرش ایراد می گیرد یا اعتراض و انتقادی می کند ، سکوت ، بهترین کار است . فقط گوش کنید و اظهار نظر نکنید .
  4. درباره احساسات مثبت خودتان نسبت به این خانواده جدید با شریک زندگیتان صحبت کنید و پیرامون چرایی و نوع بیان احساسات منفی خود نسبت به این خانواده جدید تامل و تفکر کنید .
  5. سعی کنید با علایق ، سلیقه ها و معیارهای شخصی اعضای خانواده همسرتان و بقیه نزدیکانش آشنا شوید .
  6. حریم شخصی خودتان را مشخص کنید و برای مسائل مالی ، کاری و شغلی ، بچه ها ، تعطیلات ، دید و بازدیدها و … حد و اندازه ای قائل شوید تا در عین دوستی صمیمانه با بقیه ، به خاطر سوء تفاهم های مختلف از هم دلخور و عصبانی نشوید .
  7. “نه گفتن” را تمرین کنید . تمرین کنید که هر درخواست دیگران را نپذیرید و هرگز کاری خارج از توان جسمی و روحی تان قبول نکنید . چون اگر همیشه و تحت هر شرایطی دیگران و نیازهایشان را به خود ترجیح دهید آسیب می بینید .لذا در مواردی لازم است که با محبت ، احترام و قاطعیت “نه” بگویید .
  8. به فکر اعضای خانواده همسرتان باشید . اکنون که والدین او مسن تر هستند توجه به سلامتی ، بهداشت روانی و دغدغه های مالی آن ها و تلاش برای تامین انتظاراتشان اهمیت بسزایی داشته و علاوه بر اجر اخروی باعث ایجاد رابطه ای صمیمانه بین شما و آن ها می گردد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .