کافکا و عروسک مسافر (داستان عبرت انگیز)

کافکا و عروسک مسافر (داستان عبرت انگیز)

يک روز جناب “فرانتس کافکا” نویسنده ی فرانسوی در حال قدم زدن در پارک ، چشمش به دختر بچه ای افتاد که داشت گريه مي کرد . کافکا جلو مي رود و علت گريه ي دخترک را جويا مي شود .

دخترک همانطور که گريه مي کرد پاسخ مي‌دهد ؛ عروسکم گم شده …

کافکا با حالتي کلافه پاسخ مي‌دهد ؛ امان از اين حواس پرت ، گم نشده رفته مسافرت !!!

دخترک دست از گريه می کشد و بهت زده مي‌پرسد ؛ از کجا ميدوني ؟!!

کافکا هم می گويد ؛ برات نامه نوشته و اون نامه پيش منه …

دخترک ذوق زده از او مي پرسد ؛ که آيا آن نامه را همراه خودش دارد يا نه ؟

کافکا مي‌گويد ؛ نه تو خانه ست ، فردا همين جا باش تا برات بيارمش …

کافکا سريعا به خانه اش باز می گردد و مشغول نوشتنِ نامه می شود و چنان با دقت این کار را می کند که انگار در حال نوشتن کتابی مهم است . اين نامه‌ نويسي از زبان عروسک را به مدت سه هفته هر روز ادامه می دهد و دخترک در تمام اين مدت فکر می کرده آن نامه ها به راستي نوشته‌ عروسکش هستند . در نهايت کافکا داستان نامه ها را با اين بهانه‌ ی عروسک که “دارم عروسي مي کنم” به پايان می رساند . اين ماجراي نگارش كتاب “کافکا و عروسک مسافر” است .

اينکه مردي مانند فرانتس کافکا سه هفته از روزهای سخت عمرش را صرف شادکردن دل کودکي کند و نامه ها را “به گفته همسرش دورا” با دقتي حتي بيشتر از کتاب ها و داستان هايش بنويسد ، واقعا تأثيرگذار است . “او واقعا باورش شده بود” اما باورپذيری بزرگترين دروغ هم بستگي به صداقتي دارد که به آن بيان مي شود . “اما چرا عروسکم براي شما نامه نوشته ؟”

اين دومين سوال کليدي بود!!! و او خود را براي پاسخ دادن به آن آماده کرده بود . پس بي هيچ ترديدي گفت ؛ چون من نامه رسان عروسک ها هستم .

کافکا دارای درجه ی دکترا در حقوق بود اما هرگز به وکالت نپرداخت . روحیات لطیفش این اجازه را نمی داد . او در اثر سل در جوانی در گذشت . وی از بزرگ ترین نویسندگان جهان است . کافکا و عروسک مسافر به ما نشان می دهد که چه میزان از فرهنگ درک مفاهیم دور شده ایم و نیز این نکته را به ما یادآور می سازد که هیچ هدفی میسر نمی شود مگر با تلاش ، کوشش ، صبر و استقامت .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .