حمایت از همسر در روابط خانوادگی

حمایت از همسر در روابط خانوادگی

این فرهنگ در بین خانواده های ایرانی مرسوم است که برخی از اعضای خانواده همسران ، بخصوص والدین به خود اجازه می دهند که همسر(مرد یا زن) جوان را مورد نقد ، ارزیابی ، ایرادگیری و غیره قرار دهند . در چنین شرایطی وظیفه شما این خواهد بود که به عنوان یک اصل مهم روابط زناشویی از همسر خود دفاع کنید و او را مورد حمایت قرار دهید و اجازه ندهید که همسرتان از ناحیه اعضای خانواده تان مورد نقد و ارزیابی غیر منصفانه قرار گیرد . چرا که اثرات این نوع تحقیرها ، آزارها و اذیت ها در روابط شخصی شما زوجین بروز خواهد کرد و پیوند عاطفی شما را مختل خواهد نمود .

  • نقاط مشترک خود و همسرتان را شناسایی و آن ها را تقویت نمایید .

با وجود اینکه تفاوت هایی بین انسان ها وجود دارد ولی وجه اشتراکی نیز بین انسان ها یافت می شود . لذا شایسته خواهد بود که زوج های جوان بر این نکته انگشت گذارند و نقاط مشترک خود و همسرشان را شناسایی نمایند و روابط خود را با همسرشان براساس اشتراکات بنا نمایند . این عمل خوشایندی زندگی و رضایت طرفین از همدیگر را به دنبال خواهد داشت .

  • همسرتان را به خوبی ها عادت دهید .

وقتی دختران و و پسران جوان از خانواده خود جدا می گردند و مشترکا زندگی جدیدی را آغاز می کنند ، این زوج ها شروع به تربیت کردن یکدیگر می کنند . اینجاست که زوج ها باید دقت بکنند تا از بهترین روش های تربیتی استفاده کنند . به طوری که حاصل آن بروز تغییر رفتارهای مناسب باشد . مثلا اگر پسر جوانی که تا دیروز با خانواده خود زندگی می کرد وقتی از بیرون می آمد لباس خود را به کف اتاق می انداخت ، در این هنگام مادر یا خواهرش آن را برمی داشت و در رخت آویز قرار می داد ، این جوان برحسب عادت همین عمل را در زندگی جدید با خانمش نیز تکرار خواهد کرد و اگر خانم این جوان لباس او را از زمین برندارد و به او گوشزد نماید که رخت آویز برای چیست ؟!! و با او قرار بگذارد که هرکس به هنگام تعویض لباس و … باید لباس های خود را در رخت آویز قرار دهد ، او یاد خواهد گرفت که چگونه عمل کند و یا زن جوانی بی نظم است ؛ که در اینصورت اگر مرد جوان او از همان ایام شروع زندگی مشترک نظم را از او طلب نماید ، زن جوان یاد خواهد گرفت چگونه خود را با همسرش تطبیق دهد . نهایتا سعی می کند تغییراتی را در رفتار خود انجام دهد .

  • به وظایف رشدی خود در دوران ازدواج عمل کنید .

راپو پورت می گوید ؛

  1. اولین وظیفه رشدی زنان و مردان جایگزین کردن نقش زناشویی به جای نقش قبلی است .
  2. دومین وظیفه عبارت است از همبستگی و تعیین حدود ارتباطات جدید و صلاحیت جدید و صلاحیت و شایستگی طرفین که در صورت ناکامی طرفین در اجرای نقش های این دوره راه و روش زندگی زناشویی با رفتارهای گوناگون مواجه خواهند شد .
  3. و بالاخره سومین نقش ، برقراری داشتن انگیزه جهت اجرای نقش های خانوادگی است ، که بایستی طرفین از یکدیگر راضی بوده و از لذایذ متقابل زندگی برخوردار باشند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .