دارو های ضد آکنه ارزان

دارو های ضد آکنه ارزان

بسیاری از جوانان و نوجوانان پول زیادی را صرف محلول های ضد جوش و  آکنه می کنند . با وجود اینکه گزینه های زیر احتمالا نمی توانند جایگزین خوبی برای درمان آکنه های حاد باشند ، اما ممکن است مانند بسیاری از اقلام درون قفسه های داروخانه ، موثر باشند .

  • کرم زینک اسید . مقداری از این کرم را روی دستمال بمالید و آن را روی جوش ها بزنید و بگذارید یک شب روی آن ها بماند . مواظب باشید این کرم به چشم ها یا اطراف دهانتان نخورد . کرم اکسید دو زینک را می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید . این کرم علاوه بر تاثیر درمانی بر روی جوش و آکنه خاصیت حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید ، درمان آسیب های پوستی ، اثرات قابض روی پوست با ایجاد مانع بر ایجاد چربی اضافی روی پوست و بهبود التهاب پوستی ، نیز دارد .
  • روغن درخت چای . این روغن را روی جوش ها بمالید . حتی می توانید قبل از آرایش کردن ، آن را به صورت خود بزنید .
  • سیر تازه .  یک حبه سیر را روی جوش یا قسمت های چرب بدن بمالید .
  • خمیر جوش شیرین . با جوش شیرین و آب ، خمیر درست کنید . این ترکیب را مستقیما روی جوش ها بزنید و بگذارید یک شب بر روی صورت بماند یا برای نیم ساعت در روز روی صورت خود بگذارید .
  • عصاره روغن زیتون و نمک . این عصاره را به عنوان لایه بردار و به جای صابون استفاده کنید . می توانید بعد از آن از داروی قابض استفاده کنید تا ضمن جلوگیری از جوش زدن ، صورت خود را از چربی ها پاک کنید .
  • پروکسید هیدروژن . این ماده را با پنبه بر روی قسمت های چرب پوست خود بمالید . مواظب باشید که به چشم تان نخورد . این ماده مانند الکل یا نارون کوهی صورت را خشک نمی کند .
  • صابون گلیسیرین . می توان از این صابون به جای صابون های گران مختص آکنه برای شستن صورت ، پشت کمر ، سینه و یا جاهایی که جوش می زنند ، استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .