نگرش جنسیتی نادرست

نگرش جنسیتی نادرست

برخی از مشکلاتی که برای مردان و زنان در زندگی آن ها پیدا می شود ، ریشه در نوع نگرش و درک فرد از ویژگی های جنسیت همسر خود دارد . بدین شکل که افراد در ذهنیت خودشان یکسری خصوصیات ، بخصوص خصوصیات منفی را با نوع جنسیت فرد عجین شده تلقین می کنند و چون نمی توانند با آن خصوصیات منفی ، خود را سازگار کنند در نتیجه عکس العمل آن ها به شکل اختلاف و … ظاهر می گردد . مثلا برخی از زنان نمی توانند خوب بودن مردان را باور داشته باشند و معمولا مردان را به بی وفایی و … متهم می کنند . این نوع نگرش مانع می شود که از کنار مرد بودن لذت ببرند . در جامعه ما برخی از مردان ، زنان را ناقص العقل تلقی می نمایند و … باز این نوع تفکر اجازه نمی دهد که با اعتماد ، به زنشان بنگرند و با آن ها به مشورت بپردازند .

بنابراین منطقی به نظر می رسد جهت جلوگیری از بوجود آمدن توهماتی این چنین ، نسبت به ویژگی های افراد در قالب جنسیت آن ها از پیش داوری خودداری نماییم . چرا که باورهای قالبی ، ذهنیت های ایستا و ثابتی هستند که بدون پایه و اساس علمی بوده که مردان درباره زنان و زنان درباره مردان دارند . به عبارت دیگر مردم پیشاپیش ویژگی های خاصی را به دو جنس نسبت می دهند ، این نسبت ها عدم اطمینان و اعتماد به زوج ها را در پی دارد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .