وظایف زن و شوهر در زندگی مشترک

وظایف زن و شوهر در زندگی مشترک

اصولا آگاهی یافتن از نقش هایی که انسان بعد از ازدواج و عروسی پیدا می کند و متعاقب آن ، تکالیف و وظایفی که بر عهده او نهاده می شود و عمل به آن ها در شرایط و موقعیت های خاص خودشان به زوج های جوان کمکی می کند که زندگی دلپذیر و شیرینی را تجربه نمایند .

  • نقش هایی که یک دختر خانم بعد از ازدواج و عروسی در قبال خانواده شوهرش پیدا می کند ، بدین گونه است ؛ نسبت به شوهرش نقش همسری ، نسبت به والدین نقش عروس بودن ، نسبت به برادران و خواهران شوهر نقش زن برادری و نسبت به اقوام درجه دوم و … همسرش نقش های خاص خود را می گیرد . همین فرد در قبال خانواده نیز نقش هایی دارد که عبارتند از ؛ نسبت به والدین خود نقش فرزندی ، نسبت به برادران و خواهران خود نقش خواهری ، نسبت به فرزندان برادران نقش عمه بودن و نسبت به فرزندان خواهران نقش خاله بودن و در قبال اقوام درجه دوم و … خانواده خود نقش های مربوط را می گیرد .
  • نقش هایی که یک آقا پسر بعد از ازدواج و عروسی در مقابل خانواده همسرش بر عهده می گیرد عبارتند از ؛ نسبت به خانم خود نقش شوهری ، نسبت به والدین خانمش نقش دامادی ، نسبت به خواهران و برادران خانمش نقش شوهرخواهری ، نسبت به فرزندان خواهران و برادران نقش شوهر خاله یا شوهر عمه بودن ، نسبت به شوهران خواهران خانمش نقش باجناق و نسبت به فامیل های درجه دوم و … نقش های متناسب با نسبت آن ها را دارد . همین آقا در قبال خانواده خود نقش هایی را دارد از جمله ؛ نقش فرزندی نسبت به والدین ، نقش برادری نسبت به خواهران و برادران ، نقش عمویی نسبت به برادرزاده ها ، نقش دایی بودن نسبت به خواهرزاده ها و به همین ترتیب با سایر اعضای خانواده و فامیل درجه دو به بعد نقش هایی را دارد .

آنچه که مهم است و حتما زوج های جوان باید آن را مدنظر قرار دهند این است که برخی از تکالیف و وظایف بعد از ازدواج برعهده شما می آیند که به هنگام مجرد بدون در قبال آن ها مسئولیتی نداشتید . لذا باید سعی نمایید کشف کنید و مطلع شوید بعد از ازدواج کدام چیزها را باید عامل باشید و از کدام موقعیت ها پرهیز کنید . فرضا وقتی شما مجرد بودید تعهد چندانی در خصوص هدیه دادن به خواهر و خواهرزاده هایتان نداشته اید . اما بعد از ازدواج ، شما در قبال هدیه دادن به آن ها تلاش می کنید و سعی می نمایید آن ها را به صرف شام و … دعوت نمایید . یا وقتی مجرد بودید ، کسی به نام مادر شوهر یا مادر زن در زندگی شما وجود نداشت . در نتیجه از انجام تکالیف و وظایف در قبال چنین فردی به دور بودید ولی حالا بعد از ازدواج شما موظف هستید در مقام عروس و یا داماد نسبت به فردی که مادرزن یا مادرشوهر نامیده می شود ، انجام وظیفه نمایید . به همین ترتیب درمورد تک تک نقش هایی که برای شما شمردیم شما دارای وظایف و تکالیفی هستید که باید آن ها را انجام دهید . زوج هایی موفق خواهند بود که ؛

  1. اولا نسبت به انجام وظایف خود در قبال همسرشان و دیگران کاهل نباشند .
  2. ثانیا در پی شناسایی و کشف این وظایف باشند که آن ها را به موقع و به نحو احسنت انجام دهند .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .