به خاطر فرزندانتان زود ازدواج کنید !

به خاطر فرزندانتان زود ازدواج کنید !

تا چند دهه پیش ، دخترها و پسرها چند سال بعد از سن بلوغ ازدواج می‌کردند و به خانه بخت می رفتند.اگرچه امکانات مثل حالا نبود ، ولی با همان اوضاع ، دل ها خوش بود و شرایط خانواده‌ها برای وصلت ، شروع و ادامه زندگی خیلی ساده‌تر و کارسازتر از امروز . چند سالی که گذشت انگار دنیا زیر و رو شد و همه آداب ، رسوم و روابط به هم ریخت ؛ در حال حاضر بچه ها درس می خوانند ، دانشگاه می روند و پس از آن بدنبال کار می گردند تا شرایط و امکانات زندگی را فراهم کنند .

  • مشکلات ازدواج در سنین بالا .

آمارها نشان می دهند سن ازدواج در دختران 27.6 سال و در پسران 28.8 سال است . بعبارتی در حال حاضر نیمی از مردان جوان و یک سوم زنان جوان مجردند . اتفاقی که تنها با اعداد و ارقام مرتبط نیست و پیامدهایی دارد که گاهی تاثیر آنها سرنوشت یک اجتماع و نه یک خانواده را دگرگون می‌کند .

  1. معضلات بهداشتی‌ ؛ ازدواج در سنین بالا امکان باروری را در مردان و زنان کاهش می دهد و اگر دوران درمان را به آن اضافه کنیم ، عملا عده‌ای از دختران و پسران ما فرصت فرزنددار شدن را از دست می دهند . همیشه این توصیه پزشکی را شنیده اید که زنان بعد از 35 سالگی از بارداری اجتناب کنند . ولی بخصوص در شهرهای بزرگ این شانس برای خیلی از کودکان فراهم نیست و اغلب از مادران مسن به‌ دنیا می آیند . بعد از آن که مشخص است چه اتفاقی می‌افتد ، والدین در زمان تولد فرزند دچار تنش های اساسی می‌شوند . چرا که مسئولیت و محدودیت پذیری تحمیلی زن و مرد بعد از سال‌ها افزایش پیدا کرده و این خوشایند زن و مردی که به میانسالی نزدیک می شوند نیست !!! فاصله سنی والدین و کودک بیشتر و بیشتر می‌شود و در نتیجه اختلاف فرهنگی بین این دو نسل آنقدر زیاد است که هیچ راهی را به سوی تفاهم و همدلی باز نمی گذارد .
  2. پدر و مادر مسن ؛ اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود . فرزند شما از وقتی چشم باز می کند و خاطراتش را به یاد می آورد ، پدر و مادری را می‌بیند که وارد دوره میانسالی ، بیماری ، خستگی و بی حوصلگی شده اند . او از یک طرف همیشه نسبت به والدینش حس ترحم دارد و از سویی دیگر به دلیل برآورده نشدن نیازهای اساسی اش از جمله تبادلات عاطفی ، خشم و ناکامی را تجربه می‌کند . دکتر صاحبی ، جامعه‌شناس می گوید‌ ؛ فاصله نسل با نسل بعدی از لحاظ فرهنگی 6 سال است ؛ یعنی هر 6 سال به نوعی یک نسل فکری عوض می شود . حالا تصور کنید بین مادر و دختری که 35 سال اختلاف سنی هست ، چند نسل دیدگاهی مطرح می‌شود و اینها چقدر می توانند با هم کنار بیایند یا اصلا همدیگر را بفهمند !!! شاید این هماهنگی حتی به 10 درصد هم نرسد . این بین چه کسی مقصر است ؟!! فقط کسانی این وضعیت را درک می کنند که خود دچار آن بوده یا در نزدیکان ، این حادثه را تجربه کرده اند . بنظر می رسد ، در وضعیت فعلی اغلب والدین و بچه ها هر دو بطور همزمان بحران هویت را تجربه می کنند و در این زمان سوء‌ تفاهم ها و تنش ها به حداکثر خود می رسد و امکان برخورد میان والدین میانسال و فرزندان نوجوان افزایش می یابد .

بنابراین ، ازدواج اگرچه یک فرایند حساس است که برای وارد شدن به آن باید مقدمات لازم را کسب کرده باشید ، اما در این بین شاید هیچ چیز به اندازه فاکتور سن ، روی آینده زندگی شما ، نسل بعد از خودتان و میزان رضایتی که از زندگی مشترک خواهید داشت ، تاثیر نگذارد .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .