آشنایی با سنتی ها (تکنیک های شخصیت خوانی)

آشنایی با سنتی ها (تکنیک های شخصیت خوانی)
  • آشنایی با سنتی ها (چهار تیپ SJ ) :

هر مشرب ، هسته هر تیپ را به وجود می آورد . به همین دلیل برای رسیدن به اهدافمان که همانا شناخت تیپ های مختلف شخصیتی است ، بسیار مفید است که با ویژگی ها و خصوصیات مشترک مشربی شروع کنیم .

  • توصیه هایی درباره برقراری ارتباط :

بعضی از سنتی ها فکری هستند ، بعضی از آنها احساسی ، گروهی برون گرا و جمع دیگری درون گرا می باشند . از آنجایی که هر چهار تیپ سنتی دارای وجوه مشترک فراوان هستند . روشهای ارتباطی متعددی وجود دارند که در مورد همه آنها موثر واقع می شوند . اما از آنجایی که تفاوتهای قابل ملاحظه ای میان چهار تیپ سنتی هست روشهای ویژه متعددی وجود دارند که در مورد افراد هر تیپ ، کاربردی مفید دارند .

  • راهنمایی کلی و عمومی برای برقراری ارتباط با سنتی ها :
  1. صراحت لهجه داشته باشید . مستقیم به موضوع اشاره کرده و بی پرده حرف بزنید .
  2. هنگام بحث های جدی ، از گفتن بذله و مزاح خودداری نمایید .
  3. به ارزشهای آنها درباره موضوع اشاره کنید .
  4. از زبان ساده استفاده کنید .
  5. سازمان یافته باشید .
  6. اطلاعات را قدم به قدم ارائه دهید .
  7. مطلب را دقیق بیان کرده و دقت کنید که واقعیات مورد اشاره شما دقیق باشد .
  • چگونه ESTJ ها را شناسایی کنیم :

آنها سر سخت ترین و پیچیده ترین سنتی ها هستند . رفتاری دوستانه دارند ، اما ترجیح می دهند به مسایل احساسی و عاطفی اعتنایی نکنند . انسانهایی سخت کوش و پر انرژی هستند . سلطه جو و رئیس مآب هستند و افرادی مسئول هستند که اغلب نقش رهبری دارند .

  • چگونه به زبان ESTJ ها صحبت کنیم :

قاطعیت داشته باشید ، از صراحت لهجه آنها ناراحت نشوید ، عینی ، منطقی و مستدل حرف بزنید ، خلاف قاعده حرف نزنید ، سازمان یافته و صریح و صادق باشید .

  • چالشهای ویژه :

درون گراها باید خود را برای اقدامات سریع ESTJ ها آماده کنند . شمی ها باید ایده های کلی و عمومی خود را به اشکال ویژه ای ابراز نمایند . شاید بزرگترین چالش ، از آنِ احساسی ها باشد ، که انتقادات تیپ شخصیتی ESTJ را به دل نگیرند .

  • چگونه ISTJ ها را شناسایی کنیم :

اشخاصی ساکت ، با اراده و محافظه کار هستند که به واقعیت ها بهای فراوان می دهند . آراسته ، موقر و محافظه کارانه لباس می پوشند ، کارها را آهسته اما پیوسته انجام می دهند ، سرگرمی آنها خواندن کتاب ، باغبانی و آشپزی می باشد .

  • چگونه به زبان ISTJ ها صحبت کنیم :

با آنها از واقعیت ها ، اسناد و مدارک صحبت کنید ، بحث نکنید ، فرصت کافی به آنها بدهید تا روی پیشنهاد شما فکر کنند و موضوع را ساده مطرح کنید .

  • چالش های ویژه :

برون گراها باید به نیاز ISTJ ها به فکر کردن قبل از عمل نمودن احترام بگذارند ، احساسی ها باید با این تیپ منطقی حرف بزنند . ملاحظه کننده ها باید متوجه باشند که این تیپ ، به تصمیم گیری سازمانی احتیاج دارند . بیشترین چالش از آنِ شمی ها است ، که باید تا حد امکان پیشنهادات منطقی و واقع بینانه بدهند .

  • چگونه ESFJ ها را شناسایی کنیم :

از میان شانزده تیپ شخصیتی از همه دوستانه تر و راحت تر هستند و به دیگران کمک می کنند ، مودب هستند ، رفتارهای متین دارند ، دست شما را لمس می کنند ، چهره آنها احساساتشان را نشان می دهد ، موضوعات را سیاه و سفید می بینند و با حرارت و اطمینان خاطر حرف می زنند .

  • چگونه به زبان ESFJ ها صحبت کنیم :

به احساساتشان احترام بگذارید و به ارزشهایشان توهین نکنید . از آنها به خاطر کاری که انجام داده اند تشکر کنید . روشن و دقیق حرف بزنید و به صحبت آنها گوش بدهید .

  • چالش های ویژه :

درون گراها برایشان دشوار است که با این تیپ پر حرف کنار بیایند ، شمی ها ممکن است از اینکه این تیپ در برابر آزمودن چیزهای جدید مقاومت نشان می دهند ناراحت شوند ، ملاحظه کننده ها باید سعی کنند به ضرب الاجل های آنها احترام بگذارند و نهایتاً بیشترین چالش از آنِ فکری هاست که باید بدانند ESFJ ها موضوعات را شخصی ارزیابی می کنند .

  • چگونه ISFJ ها را شناسایی کنیم :

مردمانی ساکت ، محجوب و شکیبا هستند ؛ بدون سر و صدا و بدون جلب توجه به دیگران کمک می کنند ، پشت صحنه کار می کنند و اغلب آهسته ، آرام و ملایم حرف می زنند . به لحاظ فیزیکی اِبرازگر و نمایشی نیستند . به مقررات احترام می گذارنند و چون ابراز وجود نمی کنند در مواقعی از آنها سوء استفاده می شود . به ندرت احساسات خود را با دیگران در میان می گذارند ، بعد از یک روز کاری کامل برای خود سرگرمی در نظر می گیرند .

  • چگونه به زبان ISFJ ها صحبت کنیم :

مشخص صحبت کنید ، صراحت داشته باشید و آنان را زیر فشار قرار ندهید ؛ به خلوت آنها احترام بگذارید ، مودب و ملاحظه کار باشید . از آنها عذر خواهی کنید اگر احساساتشان را جریحه دار کردید و به تعهدات خود در قبال آنها احترام بگذارید و به قولتان عمل کنید .

  • چالش های ویژه :

برون گراها ممکن است با سبک تعلقی و اسلوب دار ISFJ ها مشکل داشته باشند ؛ فکری ها ممکن است احساس کنند که آنها محکمی لازم را برای انجام برخی از کارها و اقدامات مهم ، ندارند . ملاحظه کننده ها هم ممکن است از این که این تیپ در برابر تغییرات مقاومت می کنند دلِ خوشی نداشته باشند . بیشترین دشواری و چالش از آن شمی هاست که ممکن است در امر رو به رو شدن با حقایق و واقعیت ها با دشواری روبه رو گردند .
توجه :
شخصیت خوانی اشخاص مهارتی بسیار پیچیده است و مانند اغلب مهارت های جدید فراگرفته شده هر چه از آن بیشتر استفاده کنید ، بر آن تسلط بیشتری پیدا می کنید . هدف اصلی ما این است که بتوانید با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید و عداوت و دشمنی آنها را برای خود نخرید و خوشبختانه با چند اقدام می توانید از این دشواری نجات پیدا کنید و یا آن را به حداقل برسانید .

  1. بی جهت نخواهید به دیگران بگویید که چقدر باهوش هستید . ممکن است با بیان توانمندی خود ، دوستانتان را موقتاً تحت تأثیر قرار دهید اما در بلند مدت به زیان خود کار کرده اید .
  2. خودتان را یک ذهن خوان معرفی نکنید .
  3. هرگز نگویید از نکته ای که دیگران آن را خصوصی می دانند ، مطلع هستید .
  4. از مهارت های جدید خود محتاطانه استفاده کنید .
  5. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که امکان اشتباه کردن شما هم وجود دارد .

اگر از این پیشنهادات تبعیت کنید می توانید به طرز موثری از مهارت شخصیت خوانی اشخاص برای برقراری روابط و ارتباط بهتر استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .